پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
استعفای محمدجواد فدائی که اینک باید او را استاندار سابق کرمان نامید چندان غیرمترقبه بود که بسیاری از فعالان و آگاهان سیاسی را متعجب ساخت. اما غیرمترقبه‌تر استعفای فدائی انتخاب استاندار جدید کرمان بود. اتفاقی که در دوره قبل چهار ماه به طول انجامید و باعث بروز برخی حاشیه‌های در فضای سیاسی استان کرام شد.
شعار سال: استعفای محمدجواد فدائی که اینک باید او را استاندار سابق کرمان نامید چندان غیرمترقبه بود که بسیاری از فعالان و آگاهان سیاسی را متعجب ساخت. اما غیرمترقبه‌تر استعفای فدائی انتخاب استاندار جدید کرمان بود. اتفاقی که در دوره قبل چهار ماه به طول انجامید و باعث بروز برخی حاشیه‌های در فضای سیاسی استان کرام شد.

حالا و در حالیکه هیأت دولت علی زینی‌وند را به عنوان استاندار جدید کرمان برگزیده است؛ بررسی مواضع نمایندگان استان کرمان نشان‌دهنده عدم استقبال از انتصاب استاندار کرمان بدون مشورت با آنان است.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور در این زمینه گفته است: یقینا نمایندگان استان کرمان قریب به اتفاق نسبت به نحوه این انتخاب موضع گیری خواهند کرد و این کار دولت را محکوم کرده و در صحن علنی مجلس از هفته آینده واکنش‌های خود را نشان خواهیم داد گفتنی است که این اعتراض جدای از این است که فرد انتخاب شده شایسته‌ این مسئولیت هست یا خیر ؛ و قطعا ما اینگونه رفتارهای دولت را محکوم خواهیم کرد.

زاهدی از حسن‌پور نیز گلایه کرده و گفته: از آقای حسن‌پور به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان هم گلایه داریم زیرا به عنوان رییس مجمع نمایندگان باید در هیات دولت و وزارت کشور حضور پیدا کرده و در آنجا مستقر می شدند و پیام مردم کرمان و نمایندگان را به هیات دولت می‌رساند.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در واکنشی که نسبت به واکنش زاهدی محتاطانه‌تر به نظر می‌رسید و البته پیش از انتخاب استاندار جدید کرمان عنوان شده گفت: عصر روز گذشته معاون پارلمانی وزیر کشور با بنده تماس گرفت و اعلام کرد استاندار کرمان استعفا داده است و بنده گفتم چه اتفاقی افتاده؟ ما داشتیم با وی کار می کردیم که معاون وزیر اعلام کرد جزئیات مشخص نیست و در مجموع قرار است دولت درباره این موضوع و جانشین استاندار تصمیم گیری کند.

این نماینده مردم کرمان و راور گفته: بنده اعلام کردم اجازه بدهید جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار شود و درخصوص استعفای استاندار بحث کرده و ببینیم موضوع چیست و اگر به هر دلیلی ادامه فعالیت استاندار امکانپذیر نباشد، درباره گزینه جدید تصمیم گیری کنیم و قرار است جلسه مجمع نمایندگان با وزیر کشور ابتدای هفته آینده در تهران تشکیل شود و نمایندگان استان در این زمینه بحث کنند.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار نیز با بیان اینکه بنده هیچ اطلاعی از این انتصاب نداشتم درباره تحلیل خود از انتصاب استاندار جدید کرمان گفته: فعلاً نمی‌توانم در این رابطه قضاوتی داشته باشم چون او را نمی‌شناسم و شناختی ندارم و باید رزومه اش را ببینم.

این نماینده مجلس همچنین در این رابطه گفت: اکنون ما متوجه شدیم که یک نفر رفته و یک نفر دارد می‌آید و هیچ محلی برای مجمع نمایندگان قائل نیستند و این یک نوع توهین به شعور مردم و نمایندگان استان کرمان است لذا بنده گلایه‌مندی خود را از این آمدن‌ها و رفتن‌های بدون اطلاع مجمع نمایندگان اعلام می‌کنم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان روز گذشته (سه شنبه) گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

شهباز حسن‌پور گفت: به عنوان نظر شخصی موافق آقای زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان هستم اما چند نفر از نمایندگان با این انتخاب مخالف هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گفتار نو، تاریخ انتشار: 24 آبان  1399، کد خبر: 39088،  www.goftareno.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
نماينده هاي كرمان هميشه ساطز مخالف ميزنن و حتي با خود مردم كرمان هم همراهي نميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اوضاع اداري كشور و دولت اصلا نماي خوبي نداره معلوم نيست داخل تر چقد فشل تره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین