پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۷۵۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
درحالی که ستاد ملی کرونا با افزایش شیوع ویروس کرونا و به تبع آن افزایش تعداد فوتی‌ها درصدد اعمال محدودیت‌های جدید برآمده و احتمال تعطیلی برخی از مراکز استان‌ها مانند تهران وجود دارد، قرار است تاسیستات گردشگری استان‌های شمالی با برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای فعالیت خود را ادامه دهند.
شعار سال: حدود ۹ ماه است که با معضل شیوع ویروس کرونا رو به رو هستیم. موج جدید همه‌گیری این ویروس در جهان ظهور و بروز پیدا کرده و مشکلات زیادی برای کشور‌ها و مردم ایجاد شده، چنانکه بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند، از این رو در هفته‌های اخیر یکبار در ۴۳ شهرستان و یکبار در ۴۶ شهرستان و در مجموع در حدود ۹۰ شهرستان محدودیت زیادی ایجاد شد.
 
با این وجود حسن روحانی (رییس جمهور) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه ۲۵ آبان ماه برگزار شد از اعمال محدودیت‌های جدید خبر داد و گفت: ناگزیر از اعمال محدودیت‌های شدید هستیم. از قرار معلوم طرح محدودیت‌ها از اول آذر در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید و در این طرح هر شهر مقررات خاص خود را دارد که نتایج آن هفتگی بررسی خواهد شد.

گفته می‌شود کاهش حضور کارکنان به میزان دو سوم در مناطق با وضعیت قرمز و کاهش ۵۰ درصدی کارکنان در وضعیت نارنجی ازجمله محدودیت‌هایی است که از شنبه اول آذر ماه اجرایی می‌شود و تا پایان کرونا هم در کشور برقرار خواهد بود. باید دانست که بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان امروز در وضعیت قرمز به سر می‌برند و محدودیت‌ها نیز شامل مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ می‌شود. همچنین ۱۵۰ شهر و شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند که مشمول محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ می‌شوند. ۱۵۵ شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند یعنی محدودیت سطح شغلی ۴ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ستاد ملی کرونا همچنین در نشست روز یکشنبه ۱۸ آبان، تعطیلی تمامی مشاغل و اصناف به جز مشاغل سطح یک را در مراکز استان‌های کشور از ساعت ۱۸ به بعد تصویب کرده بود که از بیستم آبان به اجرا درآمد. البته اعمال این محدودیت‌ها در استان‌ها و شهر‌های مختلف متفاوت خواهد بود. با این وجود باتوجه به آنکه استان‌های شمالی کشور از جمله مناطقی هستند که همواره مورد علاقه مسافران هستند و در پایان هفته‌ها و تعطیلات میان هفته‌ای شاهد سیل عظیمی از مسافران در جاده‌های شمالی کشور هستیم، به بررسی وضعیت فعالیت تاسیسات گردشگری و البته هتل‌های این مناطق نشستیم.

حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان) گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی استان ساعت خاصی برای فعالیت ندارند و ۲۴ ساعته فعال خواهند بود. مراکز پذیرایی ازجمله واحد‌های پذیرایی بین راهی که در محدوده شهر رشت به عنوان مرکز استان قرار دارند تا ساعت ۱۸ هر روز به صورت عموم خدمات ارائه می‌دهند، اما از ساعت ۱۸ به بعد تا پایان ساعت کاری که حدود ساعت ۲۳ و ۲۴ خواهد بود به صورت بیرون‌بر فعال خواهند بود. سایر مراکز پذیرایی در سایر شهر‌ها و بخش‌های استان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت عادی خدمات ارائه خواهند داد.

او در خصوص وضعیت فعالیت سایر تاسیسات گردشگری استان گیلان نیز گفت: تمام تاسیسات گردشگری خارج از مرکز استان به صورت عادی فعال هستند و کار خود را ادامه می‌دهند. سواحل دریای خزر نیز باز است، اما مجتمع‌های تفریحی که در این سواحل فعال هستند با اندکی محدودیت فعال خواهند بود و بخش‌هایی که با تجمع همراه است، بنابر تصمیمات استاندار تا آخر این هفته تعطیل خواهند بود.

آذرپور در ادامه از تعطیلی موزه‌های استان گیلان خبر داد و گفت: مجموعه موزه قلعه رودخان تعطیل است این درحالی‌ست که بخش پایینی قلعه رودخان باز است. این بخش در اختیار منابع طبیعی است. موزه روستایی گیلان نیز تعطیل است، اما مسئولیت پارک جنگلی سراوان در اختیار ما نیست.

معاون گردشگری استان گیلان در ادامه از عدم برگزاری تور‌های گروهی در این استان خبر داد و گفت: همچنان با برگزاری تور‌های غیرمجاز برخورد می‌کنیم. باتوجه به برخورد‌هایی که طی هفته‌های گذشته با تور‌های غیرمجاز داشتیم و آن‌ها را متوقف کردیم، طی هفته گذشته هیچ تور غیرمجازی شناسایی و متوقف نشد.

محدودیت‌های کرونا شامل مراکز اقامتی نمی‌شود

مهران حسنی (معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران) نیز درخصوص اعمال محدودیت فعالیت روزانه اصناف برای هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفته است: این محدودیت‌ها شامل اقامتگاه‌های گردشگری نمی‌شود و آن‌ها از این قاعده مستثنی هستند. واحد‌های اقامتی و مشاغل مرتبط با اقامت گردشگری بدون محدودیت زمانی در هر ساعت شبانه روز قادر به ارائه خدمات هستند.

از قرار معلوم واحد‌های اقامتی باید با رعایت حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و تجاوز از این میزان تخلف محسوب می‌شود و برخورد جدی را به دنبال خواهد داشت. درعین حال، واحد‌های پذیرایی حق پذیرش مشتری را به صورت حضوری ندارند و تنها به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت داشته باشند. سایر واحد‌های زیرمجموعه گردشگری به غیر از اقامتگاه‌ها و واحد‌های پذیرایی تحت شمول محدودیت‌های جدید قرار دارند و موظف هستند راس ساعت ۱۸ فعالیتشان را تعطیل کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 25 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:995729، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
بيشترين جايي كه مردم به كرونا مبتلا ميشن همين ساحل هاست بايد جلوش گرفته بشه واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
تو اين اوضاع براي چي بايد اين همه مشكلات شديد داشته باشيم؟ اون هم در موضوعات بديهي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
تو اين اوضاع براي چي بايد اين همه مشكلات شديد داشته باشيم؟ اون هم در موضوعات بديهي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اين كه نشد مبارزه با كرونا كه! اين خودش راهي براي انشتار گسترده تر ويروسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
قرنطينه بايد بهتر از اين ها اعمال بشه با اين سطح از اعمال قوانين كرونا بمبش ميتركه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
خوده کرونا نشسته یه گوشه به تصمیم گیری های ایران در مقابله کردن با کرونا میخنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
برای چی باید به کرونا فرصت بدیم تا هم وطن هامون رو به راحتی بکشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
اي كاش در زمينه اعمال قوانين يكم به فكر تر باشيم اين رفتار ها صحيح نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین