پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
بحران دیرینه آبی در کشور حال بسیاری از منابع آبی را وخیم کرد اما در این بین دو دریاچه ارومیه و زاینده‌رود به دلیل بزرگی خبرسازترین بوده‌اند و اکنون نیز بعد از گذر از تابستان و اقدامات صورت گرفته دولت یازدهم برای احیای این دو حال یکی از این دو همچنان وخیم است.

شعار سال: محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص آخرین وضعیت رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: حال زاینده‌رود وخیم و حال دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته خوب است.

به گفته وی، در حال حاضر شرایط موجودی مخزن زاینده‌رود نسبت به سال گذشته افت کرده به‌طوری که براساس آمار ۵۵ درصد کمتر از سال گذشته موجودی مخزن این دریاچه است.

حاج رسولی ها با بیان این‌که در حال حاضر مخزن زاینده‌رود حدود ۱۸۸ میلیون مترمکعب آب دارد، تصریح کرد: به منظور رسیدگی به وضعیت دریاچه زاینده‌رود شورای حوزه آبریز قرار است جلسه‌ای را تشکیل دهد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، ادامه داد: وضعیت این دریاچه نسبت به سال گذشته بسیار بهبود یافته و می‌توان اعلام کرد که وضعیت سدهای این حوزه خوب است.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته و امسال، گفت: در حال حاضر ۴۶ سانتی‌متر آب دریاچه بالا آمده است.

وی در خصوص وضعیت سدهای کشور نیز اظهار کرد: وضعیت سدها نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد بهبود یافته، اما در سه سد درودزن،زاینده‌رود و دوستی نسبت به سال قبل بین ۳۰ تا ۵۰ درصد با کاهش حجم مخزن روبه‌رو هستیم

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395، کد مطلب: 95071106354:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین