پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
معاون صنایع دستی کشور گفت: می‌خواهیم اصفهان را به‌عنوان پایخت جهانی صنایع دستی معرفی کنیم و در این زمینه در حال تلاش هستیم.

شعار سال: بهمن نامورمطلق درباره آخرین وضعیت صنایع دستی در سال پایانی دولت، اظهار کرد: اهداف تغییری نکرده است و در سال آخر، با تجربه بیشتر و مصمم‌تر نسبت به آنچه طراحی کرده‌ایم، سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم که مهم‌ترین آن توسعه بخش تجاری صنایع دستی و سپس ارتقای محصولات صنایع دستی است که جزو اهداف مهم محسوب می‌شود. در کنار آن، به‌دنبال حمایت از هنرمندان صنایع دستی هستیم. در برخی اهداف توفیق داشته و در برخی دیگر کمتر توفیق پیدا کرده‌ایم.

او ادامه داد: در بحث بیمه هنرمندان هنوز نتوانسته‌ایم آنچه را که مد نظرمان است، داشته باشیم، اما در توسعه تجارت توانسته‌ایم گام‌هایی روبه جلو برداریم. به‌تازگی هم بزرگ‌ترین مرکز فروش صنایع دستی ایرانی را در هلند راه‌اندازی کرده‌ایم که می‌تواند بسیار کمک کند.

نامورمطلق بیان کرد: تلاش شده که از ورود کالاهای قاچاق بیشتر جلوگیری شود، البته قاچاق هنوز هست، اما حساسیت‌ها بیشتر شده است و کمتر قاچاق می‌شود.

معاون صنایع دستی گفت: آهسته‌آهسته احساس می‌کنیم که صنایع دستی از مظلومیت خارج شده است و این صنعت کم‌کم شنیده می‌شود. خوشبختانه توانسته‌ایم در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز ایران به کانون تصمیم‌گیری در حوزه صنایع دستی در دنیا تبدیل شده و براساس آمارها، ایران در المپیک صنایع دستی جهان، پس ازچین و هند با آن جمعیت، رتبه سوم را کسب کرده است. در واقع ما در صنعت دستی به جایگاه خود بازگشته‌ایم.

نامورمطلق تأکید کرد: جهت حرکت صنایع دستی در این سه سال، جهت درستی بوده است و اگر اعتبار بیشتری در نظر گرفته شود می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم. در مراکز فروش که رصد می‌کنیم، رشدهای دو رقمی را ثبت کرده‌ایم. آمارهای شش‌ماهه و سه‌ماهه نیز رشد بالای ۳۰ درصد صنایع دستی در خارج از کشور را نشان می‌دهند؛ اما در داخل، این رشد ۵۰ درصد بوده که امیدواریم با عملی‌تر شدن نتایج برجام در خارج که یکی از محیط‌های مهم محسوب می‌شود، این موضوع رشد بیش از این باشد.

وی به موضوع پیش‌بینی ۷۰ هزار شغل در دو سال آینده در حوزه صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: طرحی در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بود که به موجب آن، اگر اعتبارات داده شود، ما متعهد شده‌ایم که ۷۰ هزار نفر را در صنایع دستی مشغول به کار کنیم. این موضوع با محدودیتی مواجه نیست و اگر وام ۲۰ میلیون تومانی برای هر هنرمند محقق شود، قطعا این امر روی می‌دهد و اصفهان هم به‌عنوان یکی از قطب‌های صنایع دستی کشور می‌تواند نقش بی‌بدیلی ایفا کند و تعداد شغل‌های زیادی را به نام خود بزند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1395، کد مطلب: 95071106391:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین