پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید سیاست‌گذاری کند نه اینکه برگزارکننده و ستاد انتخابات باشد.

شعار سال: چندی پیش جمعی از احزاب اصلاح‌طلب همچون مجمع نیروهای خط امام(ره)- حزب اعتماد ملی- حزب مردم سالاری- حزب اراده ملت ایران- مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی- انجمن اسلامی‌مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که ائتلاف در هر شرایط در شأن اصلاح‌طلبی نیست و تنزل از آرمان‌های اصلاحات با هدف سهیم شدن در مناصب دولتی، عین سهم خواهی است.

این احزاب اصلاح‌طلب در بیانیه خود فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پایان یافته دانستند و تاکید کردند که شورای سیاست گذاری، مأموریت انتخاباتی اسفند 94 داشته و با پایان همان انتخابات، مأموریت اش پایان یافته تلقی می‌شود و ادامه فعالیتش بلاموضوع است. ضمن آنکه هر گونه تصمیم گیری فردی و محفلی در انتخاب ترکیب این شورا، اصالت، کارکرد و چه بسا مشروعیت آنها را زائل می سازد.

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزبوحدت و همکاری ملی است که پای این بیانیه را امضا کرده است.

وی درباره بیانیه احزاب اصلاح‌طلب در مورد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری برای انتخابات مجلس دهم تشکیل شده و ماموریتش پایان یافته تلقی می‌شود ولی اگر ضرورتی هم باشد که شورایی برای سیاست‌گذاری مجموعه اصلاح‌طلبان تشکیل شود باید این شورا توسط خود احزاب اصلاح‌‌طلب تشکیل شود.

وی با تاکید براینکه کار اجرایی انتخابات برعهده احزاب باشد نه شورای سیاست‌گذاری گفت: ما معتقدیم اگر بنا است که شورایی سیاست‌گذاری کند باید حتی این شورا نیز توسط خود احزاب اصلاح‌طلب انتخاب و اداره شود.

راه‌چمنی تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید سیاست‌گذاری کند نه اینکه برگزارکننده و ستاد انتخابات باشد.

وی افزود: نباید ترکیب اشخاص حقیقی در شورای سیاست‌گذاری جایگزین احزاب شود. ما معتقدیم که این اشخاص حقیقی که افراد بسیار محترمی نیز هستند یا باید حزب تشکیل دهند و یا به سمت احزاب اصلاح‌طلب موجود هدایت شوند.

دبیرکل حزب وحدت همکاری ملی خاطرنشان کرد: باید در انتخابات احزاب محوریت قرار بگیرند نه اشخاص.

وی در ادامه درباره ارزیابی خود از انتخابات سال 96 اظهار داشت: معتقدم که مجموعه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در دوازدهمین دور رقابت‌های ریاست جمهوری پیروز خواهند شد.

راه‌چمنی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی یک اصلاح‌طلب را به مسند ریاست جمهوری برسانند، گفت: درست است که ریشه آقای روحانی اصولگرا است اما مواضع ایشان اصلاح‌طلبانه است.

دبیرکل حزب وحدت همکاری ملی عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را منسجم شدن اتحاد اصولگرایان تلقی و تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اصولگرایان منسجم شوند و انتخابات از حالت احساسی که ممکن بود با آمدن احمدی‌نژاد به وجود بیاید خارج شود و ما یک انتخابات کارشناسی را شاهد باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 مهر 95 ، کد مطلب: 13950710000717:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین