پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۲۴۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
ملک زاده گفت:ارائه آمار باید از طریق ابلاغیه‌ها دنبال شود و ماباید به دنبال راه حل‌های مشخص در شناسایی افراد بی‌سواد در قم باشیم.
شعار سال: رضا ملک زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری عصر سه شنبه در جلسه شورای سوادآموزی استان در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با بیان اینکه پایش میزان افراد بی‌سواد باید به‌طور برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند انجام شود، زیرا آمار به دست آمده دارای خروجی است و می‌توان از میزان سواد افراد مختلف را مورد بررسی قرار داد، گفت: نبود بانک اطلاعاتی دقیق از بی‌سوادان در استان روند سوادآموزی را سخت کرده است و بی‌سوادی و آگاهی نداشتن ارتباط مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به اینکه باید طرح‌های سوادآموزی به‌طورجدی مخصوصاً در مناطق محروم و حاشیه‌ای پیگیری شود، افزود: استفاده از خیرین، تشکل‌های مردمی و مراکز محلی در افزایش سوادآموزی بسیار مؤثر است و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.
 
ملک زاده با تأکید بر اینکه در جهت کسب اطلاعات دقیق می‌توان از برخی از سامانه‌های اطلاعاتی مانند علوم پزشکی و سهام عدالت استفاده کرد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید همراهی لازم را داشته باشند، ادامه داد: ارائه آمار و اطلاعات باید از طریق ابلاغیه‌ها و مصوبات دنبال شود و ما نیز باید به دنبال راه حل‌های مشخص در شناسایی افراد بی‌سواد در قم باشیم.
 
 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه اگر طرحی مناسب در سوادآموزی ارائه شود تنها بر اعتبارات دولتی تکیه نمی‌کنیم و از بخش خصوصی و خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در صورت وجود استفاده خواهیم کرد،بیان کرد: همه در برابر ریشه‌کن شدن افراد بی‌سواد و هدایت بازماندگان به تحصیل در مدار دانش و علم وظیفه سنگینی داریم.
 
ملک‌زاده در ادامه با بیان اینکه در جهت طرح تشویق کارمندان در شناسایی افراد بی‌سواد و سوادآموزی می‌توان اقدامات اثربخشی انجام داد تا به آمار شفاف و دقیقی دست یافت عنوان کرد: و باید بتوانیم نرخ بی‌سوادی را در مناطق مختلف قم کاهش دهیم و در این زمینه نیاز به آمار شفافی با تفکیک جنسیتی، جغرافیایی، محلی، شهری و روستایی نیاز است تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اعلام اینکه سوادآموزی استان قم توانسته در سطح کشور رتبه‌های عالی کسب کرده است که به‌زودی دستگاه‌های فعال و نیرو‌های سوادآموزی مورد تقدیر قرار می‌گیرند،یادآورشد:همکاری‌های مشترک به‌صورت ساماندهی شده تأثیر زیادی در اجرای طرح‌های سوادآموزی دارد و شناسایی دقیق و جامع از بی‌سوادان در استان شکل‌گیری بانک اطلاعاتی مسنجم ضروری است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 28  آبان  1399  ، کدخبر: 7563747 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
طرح های سواد اموزی در ایران باید زودتر از این ها به نتیجه دلخواه خودش میرسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
خیلی از روستاهای ایران هنوز هم نیازمند اجرای این طرح هست اما با کرونا فعلا نمیشه کاری کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
مناطق محروم اول اب میخوان بعد هوا میخوان بعد غذا میخوان بعد اموزش!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
بنظرم در روستاهای جنوب دختران بی سواد بیشتر هستند باید ازونجا شروع کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین