پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تا وقتی تصور می‌کنیم، می‌توانیم در جزیره زندگی کنیم و با دنیا تعامل اقتصادی نداشته باشیم و در عین حال زندگی عادی داشته باشیم، مشکلات حل نمی‌شود.

شعار سال: «فرزانه ترکان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اظهارات اخیر رئیس مجلس علیه دولت گفت: این مدل صحبت کردن و این مدل سوال ها که ما از مجلس می شنویم، بیشتر به شعارهای عوام فریبانه نزدیک است و همه نشان دهنده بی برنامگی مجلس در حل مشکلات کشور است.

او افزود: نمایندگان مجلس یازدهم به هیچ وجه نماینده اکثریت مردم جامعه نیستند و افرادی نیستند که برای برون رفت کشور از مشکلات، دارای طرح و برنامه باشند و برخلاف همه شعارهایی که قبل از انتخابات دادند و سعی کردند مردم را برای حل و فصل مشکلات کشور قانع کنند اما به هیچ وجه هیچ برنامه و طرحی ندارند و رفتارها و صحبت هایی که از طرف آنها می شنویم، موید همین موضوع است.

ترکان با اشاره به رفتار رئیس مجلس با دولتی ها گفت: حرف هایی که در حد رییس مجلس مطرح می شود، حرف هایی کاملا غیرکارشناسانه و بدون زیر ساخت های منطقی است. در رده های مختلف مجلس می بینیم که حرف ها هیچ پایه و اساس کارشناسانه ای ندارند.

او تاکید کرد: حرف درست را آقای جهانگیری زدند و گفتند، متر حرف کارشناسی ما در سیاست بودجه است و بیایید حساب و کتاب کنیم. هیچ چیز مخفی وجود ندارد ما یک عایدی و درآمد داریم و یک موارد مصرفی؛ به قول ضرب المثل «گر تو بهتر می زنی، بستان بزن» ما با این درآمد کشور و اینکه نمی توانیم، نفت بفروشیم ولی اقتصاد کشور بر پایه نفت بنا شده است و شرایط تحریمی حاکم همینقدر که به زور چرخ اقتصاد را می‌چرخانیم، نشان دهنده همه تلاش مسئولین است تا مردم و کشور را سر پا نگه دارند.

ترکان اضافه کرد: مشکلاتی که می بینیم و این مصائب اقتصادی زیر ساخت هایی در سیاست خارجی کشور دارد که بارها و بارها توسط کارشناسان به آنها اشاره شده است. تا وقتی تصور می کنیم، می توانیم در جزیره زندگی کنیم و با دنیا تعامل اقتصادی نداشته باشیم و در عین حال زندگی عادی داشته باشیم، مشکلات حل نمی شود. بلکه راه حل ما باز کردن درهای سیاست خارجی به روی کشورهای مختلف است تا بتوانیم، تعامل داشته باشیم و بحث پیگیری تحریم ها مطرح است و تصویب اف ای تی اف که امروز مهمترین مشکل ما قطع شدن تعاملات مالی با دنیا است.

او در پایان افزود: وقتی نماینده ای در کمال ندانم کاری حرف هایی می زند که نشانه عدم شناخت و عوام فریبی است، مایه تاسف است و ما را به این نتیجه می رساند که برخی نمایندگان، برنامه ای برای حل مشکلات کشور ندارند.

گفتنی است؛ «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نطقی گفته بود: «تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگری ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.» این اظهارات با واکنش دولتی ها مواجه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:1089421، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
خانوم محترم مگه ملت ما میخوان تو جزیره باشن و باهمه قهر باشن همین مسولینی که شما ازشون دفاع می‌کنین تصمیم گرفتن قهر کنیم یه گوشه نون وماستمونو بخوریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین