پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
نه‌تنها شیخ به‌خاطر رفتار غیرحرفه‌ای و ترک نیمکت به‌سمت رختکن مقصر است، بلکه اعضای کادر فنی هم به‌خاطر ناهماهنگی و البته موازی‌کاری، در این ماجرا به همان اندازه مقصر هستند.
شعار سال: اتفاقات پایانی دیدار استقلال و فولاد در اهواز همچنان سوژه روز رسانه‌ها به‌شمار می‌رود و از آنجاکه حواشی این دیدار بیشتر از حالت عادی بوده، تقریبا به اندازه چند هفته دیدار‌های مهم به رسانه‌ها و کارشناسان خوراک داده و به نظر می‌رسد این ماجرا همچنان ادامه داشته باشد.

با این‌حال به‌جز اینکه استقلالی‌ها در این مسابقه نتیجه را از دست دادند، اتفاقات دیگری هم رخ داد که حاشیه‌های حاصل از آن باعث شده تا این روز‌ها آبی‌ها تحت‌فشار زیادی قرار گرفته و مشکلات آن‌ها از بعد از بازی با فولاد همچنان ادامه داشته باشد.

یکی از اتفاقاتی که در لحظات پایانی این مسابقه رخ داد، مجادله بین محمود فکری و شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال بود که تا کنارگذاشتن موقت آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پیش رفت و درنهایت محمود فکری روز شنبه اجازه تمرین به شیخ را نداد. با این‌حال نکته‌ای که هواداران استقلال را نگران کرده این است که آینده و سرنوشت شیخ دیاباته به چه سمت و سویی پیش رفته و درنهایت آیا این ماجرا ختم به‌خیر خواهد شد یا خیر.

خط قرمز هواداران

انتشار خبر منع شدن شیخ از تمرین با استقلال و نحوه تنظیم خبر و انتشار آن از کانال رسمی باشگاه سروصدای زیادی به‌پا کرد و این موضوع اعتراض هواداران این تیم را درپی داشت. در این خصوص باشگاه استقلال این‌طور نوشت: «باتوجه به درخواست هواداران استقلال از سرمربی تیم در جهت مقابله با بازیکن‌سالاری و اینکه هیچ بازیکن و شخصی از هواداران و باشگاه استقلال بزرگ‌تر نیستند، به‌دلیل عدم تمکین شیخ دیاباته از دستور محمود فکری در بازی با فولاد، این بازیکن از حضور در تمرین شنبه منع شد و در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار گرفت.»

اینکه باشگاه استقلال برای تنبیه انضباطی و جریمه دیاباته دست به دامن هواداران شده و این‌طور اعلام کرد که باتوجه به درخواست هواداران از سرمربی تیم در جهت مقابله با بازیکن‌سالاری باید با شیخ دیاباته برخورد انضباطی صورت بگیرد، عصبانیت و ناراحتی آبی‌دوستان را درپی داشت و به‌نوعی آن‌ها در فضای مجازی و در گپ‌وگفت‌های هواداری این‌طور اعلام کردند که دیاباته علاوه‌بر قابلیت‌های فنی، یک بازیکن بااخلاق و از این جهت سرآمد بوده، تا جایی که کمتر کسی از او بی‌اخلاقی یا بی‌انضباطی را مشاهده کرده است. جالب اینکه آن‌ها حتی در صحبت‌های خود ضمن اشاره به گفت‌وگوی سال گذشته شیخ دیاباته با یکی از برنامه‌های تلویزیونی که نشان‌دهنده شخصیت بالا و بااخلاق بودن این بازیکن بود، از باشگاه درخواست کردند تا هرچه سریع‌تر به این اتفاق پایان داده و زمینه‌های بازگشت دیاباته به تمرینات را فراهم کنند.

نکته جالب اینکه استقلالی‌ها در فضای مجازی معتقدند شیخ‌دیاباته خط قرمز آن‌ها محسوب می‌شود و از آنجاکه این بازیکن همواره مرام و معرفت خود را در حق استقلال به اثبات رسانده و باوجود مشکلات مالی حاضر به ترک تیم نشده، بهتر است حتی اگر این‌بار حق با این بازیکن نباشد نیز باشگاه درقبال این ماجرا خیلی با سختگیری برخورد نکند تا هرچه سریع‌تر شیخ به تمرینات و مسابقات استقلال اضافه شود.

شیخ تمکین نکرد یا کسی دخالت کرد؟

حال اینکه آیا دیاباته از دستور محمود فکری به‌عنوان سرمربی استقلال تمکین کرده یا آن‌طور که این باشگاه منتشر کرده، از دستور سرمربی تمرد کرده، پرسش بزرگی است که این روز‌ها مطرح می‌شود و اگر واقعا تمرد و عدم تمکین توسط آقای گل فصل گذشته رقابت‌های لیگ در کار باشد، به‌نظر می‌رسد محمود فکری درست‌ترین کار را برای برخورد و مقابله با بازیکن‌سالاری درنظر گرفته است، حتی اگر این بازیکن سابقه انضباطی نداشته و ستاره استقلال محسوب شود. با این‌حال خبرنگار «فرهیختگان» از آنجاکه سرنوشت این بازیکن و حضورش در جمع استقلالی‌ها بسیار تاثیرگذار است، به نکات تاریک این ماجرا پرداخته تا درنهایت مشخص شود آیا دیاباته در دقایق پایانی به حالت قهر نیمکت استقلال را ترک کرد یا واقعا برای عوض کردن کفش‌هایش راهی رختکن شد.

اگر از ماجرای تمکین یا عدم تمکین دیاباته در این اتفاق صرف‌نظر کنیم، به‌نظر می‌رسد شیخ یک اشتباه غیرحرفه‌ای مرتکب شده که نمی‌توان روی این اقدام وی اسمی را قلمداد کرد که چطور یک بازیکن با سابقه حضور در فرانسه و ایتالیا چنین اشتباهی را مرتکب می‌شود. نکته قابل‌توجه اینکه دیاباته می‌خواست با یک کفش صورتی‌رنگ وارد زمین شود، اما ناگهان نیمکت را به‌سمت رختکن استقلال ترک کرد و زمانی که استقلالی‌ها تعویض را نگه داشتند، خبری از شیخ کنار خط نبود و بعد از آن مهاجم اهل مالی مدعی شد که قصد داشته کفش‌هایش را عوض کند.

این درحالی است که روز گذشته اشاره کردیم که به‌محض بازگشت شیخ از رختکن، فکری با حالت عصبانی و با کنایه از وی می‌پرسد چطور تا قبل از تصمیم به تعویض کفش‌هایش مشکلی نداشت و یکباره به فکر تغییر کفش افتاده است، تا این شائبه ایجاد شود که شیخ به حالت قهر نیمکت استقلال را به‌سمت رختکن این تیم ترک کرده است. با این‌حال او با تغییر استوک و پوشیدن کفشی مشکی‌رنگ به کنار زمین برگشت، اما درنهایت به‌خاطر عصبانیت فکری و اینکه در این بین حدود ۵ دقیقه‌ای وقفه ایجاد شده بود، شیخ حتی حضور در دقایق پایانی بازی با فولاد را هم از دست داد.

نکته عجیب و قابل‌توجه آنجایی است که چطور یک بازیکن حرفه‌ای که ۹۰ دقیقه در کنار زمین به‌خوبی شرایط را از نزدیک دیده و سنجیده، ناگهان موقع تعویض تصمیم می‌گیرد چنین اقدامی را انجام بدهد و این موضوع خود جای ابهام داشته و این سوال پیش می‌آید که اگر در آن لحظات فرشید اسماعیلی از کادر فنی درخواست نمی‌کرد تعویض را نگه دارند، شیخ باید با همان کفش‌های صورتی به میدان می‌رفت و استقلال را همراهی می‌کرد و دیگر فرصتی برای رفت و بازگشت به‌منظور تغییر استوک به رختکن وجود نداشت.

ضمن اینکه در این بین معمولا بازیکنان در شرایطی که زمین حالت نرمال و مساعدی ندارد، با خود یک جفت کفش رزرو به کنار زمین می‌برند و جالب اینکه حتی یکی از مدافعان استقلال به‌خاطر لیز بودن چمن ورزشگاه فولاد به این دلیل که بیش ازحد قبل از بازی به آن آب داده بودند، از تدارکات استقلال در دقیقه ۱۰ مسابقه درخواست کرد تا به رختکن مراجعه کرده و کفش مناسب دیگری برایش بیاورد.

به همین دلیل بحث تغییر کفش چندان کسی را قانع نمی‌کند و طبق اخباری که به خبرنگار «فرهیختگان» رسیده، ظاهرا ماجرا به یک اختلاف‌نظر در کادر فنی مربوط است که چه کسی از زمین خارج شود و ظاهرا یکی از اعضای کادر فنی هم به شیخ اعلام کرده که بیشتر باید برای ورود به میدان صبر کند که ناراحتی او را به‌دنبال داشته است. اگر این خبر صحت داشته باشد، نه‌تن‌ها شیخ به‌خاطر رفتار غیرحرفه‌ای و ترک نیمکت به‌سمت رختکن مقصر است، بلکه اعضای کادر فنی هم به‌خاطر ناهماهنگی و البته موازی‌کاری، در این ماجرا به همان اندازه مقصر هستند.

 شیخ امروز تمرین می‌کند

اینکه یک بازیکن تمام‌حرفه‌ای مثل شیخ چنین اشتباه غیرقابل جبرانی را در دقایق پایانی مرتکب می‌شود که درنهایت عصبانیت کادر فنی را به‌همراه داشته، همین اتفاق محل ابهام داشته، با این‌حال به‌نظر می‌رسد درنهایت مسئولان کمیته انضباطی و کادر فنی استقلال به این جمع‌بندی رسیده‌اند که همان تذکر جدی و سفت و سخت به شیخ برای وی کفایت کرده تا در این زمینه دیگر سختگیری بیشتر از حدی صورت نگیرد.

بر همین اساس و طبق شنیده‌ها از آنجاکه در این روز‌های سخت، استقلال به این مهاجم بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارد، به‌نظر می‌رسد این بازیکن درنهایت با تنبیه انضباطی مواجه شده و به احتمال زیاد از امروز در تمرینات استقلال حاضر می‌شود تا به‌همراه سایر همبازیانش این تیم را برای بازی حساس هفته سوم مقابل ماشین‌سازی آماده کند.

 جلسه کمیته به‌خوبی پیش رفت

صبح دیروز (یکشنبه) جلسه کمیته انضباطی شیخ دیاباته در باشگاه استقلال با حضور اعضای این کمیته و سرپرست باشگاه استقلال برگزار شد و توضیحات دیاباته درخصوص اتفاقات بازی استقلال و فولاد استماع شد. در هفته آتی کمیته انضباطی باشگاه استقلال درخصوص پرونده دیاباته حکم خود را صادر خواهد کرد.

با این‌حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که جلسه کمیته انضباطی به‌خوبی پیش رفته و مشکل خاصی درجریان این جلسه به‌وجود نیامده و همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، شیخ از امروز برای آماده کردن خود به‌منظور حضور در دیدار چهارشنبه مقابل ماشین‌سازی در تمرینات حاضر شده و درکنار سایر بازیکنان به تمرین خواهد پرداخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۸۲۴۴، farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
استقلالی ها دارن این روزها خدا خدا میکنن که شرایط تیمشون به روز اول برگرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین