پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۳۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
در روزهای کرونایی مترو می‌تواند همچون بمب ساعتی به تکثیر مبتلایان به کرونا بپردازد در این روزهای روند ضدعفونی این مکان پر تردد اهمیت ویژه ای دارد.
شعارسال: از نخسین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در تهران تعداد مسافرت‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل مترو همچون گذشته ادامه داشته و فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل‌های بهداشتی در این ناوگان عمومی به دلیل ازدحام جمعیت رعایت نمی‌شود. چندی قبل هم ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت مترو را منبع کرونا دانست.

بر اساس اغلام شرکت مترو آمار مسافران در روز‌های اخیر به حدود ۵۰۰ تا ۵۴۰ هزار نفر رسیده که در هفته‌های قبل یعنی پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی، این آمار تا حدود ۷۷۰ هزار نفر بود و می‌توان گفت که با اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا آمار مسافران مترو ۳۰ درصد کمتر شده است. این در حالی است که سال گذشته با ظرفیت کنونی مترو روزانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند که نسبت به امسال با کاهش ۳.۵ برابری مسافر و درآمد در مترو مواجه شد. حال در ایام کرونا انتظار می‌رود تا روند گندزدایی سطوح، رعایت فاصله اجتماعی و افزایش ناوگان و تسریع در مسافرگیری این ناوگان عمومی خدمات‌رسانی مناسب و بهداشتی پیگیری شود.  

نظافت حمل و نقل شهری کمرنگ شده است

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره روند گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی برای مهار کرونا گفت: در پروتکل‌های بهداشتی برای گندزدایی معابر، مترو، بی آرتی  و نظافت  مستمر تاکید شده است. 

او در پاسخ به این سوال که کمتر به مقوله نظافت در ناوگان حمل و نقل شهری توجه شده است، افزود: این مقوله کمرنگ شده، اما تاکید بر ضدعفونی سطوح وجود دارد.  

به گفته این مقام مسئول تاکید بر رعایت بهداشت فردی است. برای مثال در مترو وقتی یک سطح ضدعفونی شده، اما با فرد آلوده تماس داشته باشد دیگر قابل اعتماد نیست. باید کمتر به معابر، وسایل و دستگیره‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی تماس داشت و در اولین فرصت دست‌ها را با مایع شست و شو داد.  

گندزدایی مترو همچنان ادامه دارد

فرنوش نوبخت، مدیر عامل مترو درباره روند گندزدایی مترو به خبرنگار برنا گفت: از ۱۰ دی ۹۸ از وزارت بهداشت استعلام‌های لازم انجام شده تا بدانیم ناوگان حمل و نقل مترو چه اقداماتی را باید در دستور کار قرار دهد. دستورالعملی را وزارت بهداشت در اختیارمان قرار داد و در مرحله بعد هم دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به مترو ابلاغ شد.

 نوبخت افزود: داخل کابین‌های راهبر با الکل ضد عفونی می‌شود. در انتهای مسیر مترو این گونه گندزدایی‌ها هم انجام می‌شود. همچنین با محلول‌های پایه کلر به گندزدایی واگن‌ها می‌پردازند. تمامی هواکش‌ها هم فعال هستند،   از روز نخست این اقدام انجام شده تا گردش هوا به شکل مناسب انجام شود.  

او با بیان اینکه اقدام جدید مبنی‌بر سیستم گردش هوا در واگن‌ها فعال است تا همواره هوای تازه به داخل واگن دمیده شود، تاکید کرد: این اقدام هزینه برنبوده و با اقدامات مهندسی انجام شده است.

مدیرعامل مترو پایتخت افزود: تقریبا تمامی تغییرات در تمامی قطار‌ها اعمال می‌شود. پروتکل‌ها در این حد در سیستم حمل و نقل مترو صورت می‌گیرد.

 نوبخت درباره روند گندزدایی واگن‌ها گفت: هر روز بعد از اتمام سفر، قطار‌ها ضدعفونی می‌شوند و بین مسیر هم چند نوبت ضدعفونی قطار‌ها انجام می‌شود. در تمامی قرارداد‌ها هزینه ضدعفونی برآورد هزینه می‌شود.  درضمن  ضدعفونی‌ها سه درصد افزایش مخارج را به دنبال داشته است.

تغییرات یکی از ملزومات روز‌های کرونا 

این روز‌ها به دلیل اعمال محدودیت در تردد‌ها انتظار می‌رود تا سبک زندگی‌مان نیز مطابق با شرایط روز تغییر کند. در این میان سیستم ناوگان شهری می‌تواند در تسریع روند جابجایی مناسب نقش ویژه داشته باشند. مردم هم  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس را کاهش دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۳۴۵۰، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
برای چی نیروهای خدماتی رو در این ایام کم کردید؟ واقعا من نمیدونم در این باره باید چه کرد مسئولین هم موندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
پروتکل های بهداشتی در ایران اصلا توسط مردم به خوبی رعایت نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین