پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
مرمت اضطراری عمارت مسعودیه در مسیر دادگاه قرار دارد و تا تعیین تکلیف نهایی، تصمیم صندوق احیا و سازمان میراث فرهنگی بر این است که دیگر این عمارت به مزایده گذاشته نشود.

شعارسال: عمارت مسعودیه زمانی که در اختیار بخش خصوصی برای مرمت و بهره‌برداری قرار گرفت، از برخی قسمت‌های آن بهره برداری شد ولی مرمتی انجام نگرفت و حالا که باز هم بر اثر اختلاف با بخش خصوصی، اختیار آن به دست صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی افتاده است، نه مرمت می شود و نه تعیین تکلیف.


محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری علت این موضوع را تعیین تکلیف از سوی دادگاه اعلام کرد و گفت: تا رای دادگاه نیاید نمی‌توانیم مرمت اضطراری را آغاز کنیم. منابع مالی تعریف شده است وقتی در بودجه ردیفی برای هزینه وجود دارد باید با حساب و کتاب این هزینه مصرف شود. بخش خصوصی عمارت را مرمت نکرد اگر دادگاه قرارداد ما را با بخش خصوصی فسخ کند فورا این بنا را مرمت می‌کنیم.


پوینده با وجود اینکه پیش از این گفته بود این عمارت را به مزایده خواهد گذاشت اما این بار از تغییر تصمیم هیات مدیره خبر می‌دهد و می‌گوید: صندوق احیا و سازمان میراث فرهنگی در نظر ندارند این بنای تاریخی را دوباره به مزایده بگذارند بلکه می‌توان از آن به‌عنوان مرکز رویدادهای فرهنگی استفاده کرد حتی باستان‌شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی از جمله مرحوم شیرازی و مرحوم شهریار عدل نیز نظرشان بر این بود که اینجا به یک مکان فرهنگی تبدیل شود.


اکنون صندوق احیا پس از بیرون کردن بخش خصوصی از این عمارت، بخشی از نیروهای اداری خود را به این مکان انتقال داده است. پوینده در این باره می‌گوید: جایی که ما مستقر هستیم تاریخی نیست ولی بخش خصوصی در تمام بخش‌ها بدون اینکه مرمتی کند، حضور داشت.

پوینده به آسیب‌های وارده به عمارت نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: یک تماشاخانه زیر سفره‌خانه ایجاد کرده بودند که سقف آن شکم داده است. یک نفر ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه کرده و بخش خصوصی بهره بردار عمارت مسعودیه پولی بابت این هزینه به او نداده است.

اکنون که روال اداری رای دادگاه طول کشیده و معلوم نیست تا چه زمانی این رای داده می‌شود، عمارت مسعودیه باید منتظر بماند و با زخم‌های برجا مانده از سالیان پیش، روزگار سپری کند. با این وجود هیچ اقدامی برای مرمت اضطراری اولیه نیز انجام نمی‌گیرد و البته بازهم معلوم نیست رای دادگاه چقدر به نفع سازمان میراث فرهنگی و صندوق احیا باشد، مدیرعامل صندوق احیا در این باره می گوید: بعید است که دادگاه به نفع بخش خصوصی رای بدهد این عمارت متعلق به مردم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 13 مهر 1395، کدمطلب: 3786843 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین