پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
قائم مقام سازمان نظام پرستاری، با اشاره به تهیه بودجه سال ۹۶، گفت: وزارت بهداشت اگر می خواهد اعتماد جامعه پرستاری را جلب کند، بهتر است برای اجرایی شدن قانون تعرفه خدمات پرستاری تلاش کند.

شعارسال: محمد شریفی مقدم اظهارداشت: در حال حاضر دولت مشغول تهیه بودجه پیشنهادی سال ۹۶ است و وزارتخانه ها نیز می بایست بودجه پیشنهادی خود را به دولت ارائه بدهند.

وی با اشاره به محورهایی که در بخشنامه رئیس جمهوری به دستگاه ها ابلاغ شده است، گفت: یکی از محورهای بودجه ۹۶، عدالت محور و مردمی بودن بودجه است که از همین رو، جامعه پرستاری انتظار دارد این رویکرد در بودجه سال ۹۶ وزارت بهداشت لحاظ شود.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: جامعه پرستاری انتظار دارد حالا که فصل بودجه است، وزارت بهداشت برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که ۱۰ سال قبل در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، جدیت به خرج دهد.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه در طول سال های گذشته به بهانه های واهی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری طفره رفته اند، گفت: آخرین بهانه دوستان این بوده که بودجه آن را مجلس شورای اسلامی باید تایید کند.

وی با بیان این مطلب که قبل از تایید مجلس می بایست بودجه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پیشنهاد شود، افزود: بهترین زمان برای اثبات حسن نیت به جامعه پرستاری، الان است که بودجه وزارت خانه ها در حال تهیه است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که می توان از مازاد بودجه اجرای قانون تعرفه گذاری نیز استفاده کرد، گفت: قطعا، اجرای این قانون ثمرات زیادی برای مردم، نظام سلامت و گروه ها و جامعه پرستاری خواهد شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با تاکید بر اینکه تمامی مراحل کارشناسی، فنی و مدیریتی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال های گذشته طی شده است، افزود: طی ۵ سال گذشته اجرای این قانون بین وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه پاسکاری می شود. در حالی که مجلس نیز می بایست وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

دبیرکل خانه پرستاری با عنوان این مطلب که پرونده عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کمیسیون اصل نود مجلس مطرح است، گفت: وزارت بهداشت ادعا دارد این قانون را برای اجرایی شدن به شورای عالی بیمه فرستاده و شورای عالی بیمه می گوید که نیامده است.

شریفی مقدم اظهارداشت: به نظر می رسد که اراده ای برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وجود ندارد.

وی در عین حال به جلسه مشترک مسئولین نظام پرستاری با وزیر و معاونین وزارت بهداشت در ۲۵ مرداد ۹۵ اشاره کرد و گفت: در آن جلسه ۵ خواسته مطرح شد که مهمترین آنها، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که البته انتظار به حقی است که پرستاران دارند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: پیرو جلسه تعامل مسئولین سازمان نظام پرستاری با وزیر و معاونین وزارت بهداشت که نزدیک به دو ماه از آن می گذرد، اجرایی شدن این قانون می تواند باب تعاملات بیشتر و جلب اعتماد جامعه پرستاری را فراهم کند.

شریفی مقدم گفت: اگر این قانون در سال آینده اجرایی نشود، باید به حسن نیت مسئولین وزارت بهداشت که مدعی تعامل هستند، شک کنیم. زیرا، سازمان نظام پرستاری نمی تواند افکار عمومی جامعه پرستاری را قانع کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 13 مهر 1395، کدمطلب: 3786756 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
پرستارها که توی نظام بهداشت و درمان فراموش شده هستند. فقط و فقط برسین به پزشک ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین