پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
هُدی زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز و چند رسانه‌ای به علت بیماری در سن ۳۸ سالگی از دنیا رفت.
شعار سال: حساب رسمی سایت «گالری اینفو» و «بهرنگ صمدزادگان» ـ نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ـ خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرده‌اند.

گالری اینفو درباره این هنرمند نوشته است: «زرباف لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس انیمیشن را از دانشگاه تهران اخذ کرد و چند سال پس از آن ۱۳۸۷ لیسانس هنر‌های زیبا را از دانشگاه وینزر کانادا دریافت کرد. وی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ و در گالری آرت لیبل کانادا برگزار کرد و پس از آن با دیگر گالری‌ها در کشور‌های آلمان و کانادا همکاری داشت. علاوه‌بر حضور بین‌المللی، این هنرمند در ایران نیز نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی برگزار کرد که ازجمله می‌توان به همکاری وی با گالری‌های دستان، پروژه‌های آران، طراحان آزاد، باوان و نک اشاره کرد.»

زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز جوان درگذشت
همچنین صمدزادگان با اعلام خبر درگذشت این هنرمند فقید، برای او نوشت: «چه گلی را از داست دادیم در این باغ بی‌برگی! چه ماهی خاموش شد در این شب تاریک! لعنت به این سال نحس! مجسمه‌های او از تصاویر، صدا‌ها و اشیای بازیافته ساخته می‌شد که ردی از تماس انسان در آن‌ها باقی مانده بود: جوراب‌های استفاده شده، ویدئو‌های یوتیوب، تی‌شرت‌های پوشیده شده، موی انسان و عروسک‌های رها شده. هنرمند از این اشیا استفاده می‌کرد تا همزمان مسئله‌ی خاطره را در کنار عدم حضور صاحبان پیشین این اشیا مطرح کند.»
 
زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز جوان درگذشت
زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز جوان درگذشت
 
به تازگی در نمایشگاه گروهی «گسست محسوس» اثری از هدی زریباف در گالری طراحان آزاد به همراه ۱۲ اثر دیگر نمایش درآمده بود.

زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز جوان درگذشت
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۱آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۹۱۰۰۸۱۳۱، isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
دلمون براي هنر و منش ايشون تنگ ميشه ايشالله روحشون شاد باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین