پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کارشناس اقتصادی گفت: افزایش عرضه سهام در بورس از سمت مردم است زیرا بانک‌ها و خودروسازی‌ها افزایش سرمایه‌ای نداشتند که بخواهند سهام بیشتری عرضه کنند.

شعارسال : افزایش عرضه سهام ناشی از عدم اعتماد به بورس استمحمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رابطه بسته خروج از رکود دولت و افزایش عرضه سهام بانک‌ها و خودروسازی‌ها در بورس گفت: افزایش عرضه سهام در بازار سرمایه نشان دهنده این است که بین خواسته‌ مردم با آن چه که دولت انتظار دارد تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند که نشان دهد رکود وجود ندارد و شدت رکود زیاد نیست و با اهرم‌های اقتصادی قصد ایجاد رونق را دارد اما اعمال این اهرم ها موقتی و کوتاه مدت است.

فاتحی گفت: آن چه که مشخص است مردم با توجه به شرایطی که در بازار سرمایه اتفاق افتاده است دچار عدم اعتماد شده‌اند که این عدم اعتماد ناشی از رکود طولانی مدت در کشور است.

وی افزود: نمی‌توان به سرعت متغییرهای اقتصادی را تغییر داد واقعیت این است که رفتار اقتصادی مردم متاثر از بحث رفتار بهینه‌یابی برای حداکثر کردن سود و منفعت است که به سرعت واکنش نشان نمی‌دهند.

فاتحی گفت: افزایش عرضه سهام در بورس از سمت مردم است زیرا بانک‌ها و خودروسازی‌ها افزایش سرمایه‌ای نداشتند که بخواهند سهام بیشتری عرضه کنند.

کارشناس اقتصادی ابراز داشت: عرضه سهام توسط مردم به این معنی است که مردم امیدی به افزایش قیمت سهامشان ندارند یا به عبارت دیگر امیدی به افزایش سود در پایان سال مالی ندارند.

فاتحی در پایان افزود: وقتی که سطح فروش برای یک سهم ایجاد می‌شود این امر متاثر از پیش‌بینی مردم در مورد عملکرد آن سهام است که در نهایت منجر به کاهش ارزش سهام گروه خودرو و گروه بانک می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار سه شنبه 19 آبان 1394 ، کد مطلب : 5386929 : www.yjc.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین