پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از دستگیری سرکرده زمین خواران ورزشگاه بزرگ اصفهان خبر داد.

شعارسال : امیررضا خادم با اشاره به تلاش های شبانه روزی حوزه حقوقی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و همکاری دادسرای عمومی انقلاب شهرستان برخوار، افزود: سرکرده باند زمین خواری ورزشگاه اصفهان سرانجام دستگیر و روانه زندان شد.

وی تصریح کرد: در ادامه شناسایی و برخورد با زمین خواران اراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان، سر کرده باند زمین خواری به نام (م.م) با اقدامات متقلبانه و تهیه اسناد مجعول و تبانی بعضی از ادارات دولتی، اقدام به اخذ چهار فقره سند جمعاً در حدود پنجاه هکتار بر روی اراضی دولتی و همچنین اراضی وقف و اشخاص کرده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش ادامه داد: بعضاً اراضی به اشخاص غیر واگذار و همچنین با انجام توافق با ارگان های دولتی و غیر دولتی تعدادی زمین معوض دریافت کرده اند که پس از بررسی های فراوان و تلاش های حوزه حقوقی وزارت ورزش وجوانان، اداره کل اصفهان و دادسرای انقلاب شهرستان برخوار ، نامبرده دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

وی ارزش ریالی اراضی فوق را نزدیک به هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

خادم در خصوص تحقیقات پرونده زمین خواری گفت: بررسی ها برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل باند زمین خواری در این پرونده ادامه دارد و تا حصول نتیجه نهایی پیگیر آن خواهیم بود.

پیش از این نیز مدیرکل اداره بازرسی استان اصفهان سوم آبان در شورای اداری شهرستان شاهین شهر، برخورد قاطع و سریع با پدیده شوم زمین خواری را از برنامه های این اداره کل اعلام کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید رسول محمود آبادی اظهارکرد: تعلل نسبت به اجرای احکام محاکم قضایی در خصوص مبارزه با زمین خواری از جانب دستگاه های متولی مرتبط، موجب تجری افراد خاطی می شود.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور نسبت به این موضوع حساسیت ویژه دارد و با افراد خاطی برخورد قاطع می کند.

طرح احداث مجموعه ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ بمنظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ توسط مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.

این مجموعه ورزشی قرار بود در یک هزار و 300 هکتار احداث شود اما رشید خدابخش مدیرکل وقت ورزش و جوانان اصفهان در فروردین سال 1391 به ایرنا گفت: مجموعه ورزشی بزرگ اصفهان به مساحت 300 هکتار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی افزود: متاسفانه هنوز محدوده این مجموعه بزرگ دیوار کشی نشده است و در مذاکراتی که با شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی داشتیم مقرر شد عملیات دیوارکشی این مجموعه در سالجاری(1391) آغاز شود.

در طراحی این مجموعه ورزشی احداث استادیوم فوتبال 70 هزار نفری به نام نقش جهان، سالن چند منظوره به نام 25 آبان، استخر شنا، پیست دوچرخه سواری و موتورسواری و زمین چوگان پیش بینی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت ایرنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 18 آبان 1394 ، کد مطلب : (4977017)81831314 : www.irna.ir 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین