پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است.
شعار سال: دویست و پنجاه و هشتمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی در این جلسه با تأکید بر اجرایی شدن احکام صادره دیوان عدالت اداری اظهار داشت: مراجع نظارتی و ضابط قضایی باید بر اجرایی شدن این احکام نظارت و رسیدگی داشته باشند.

وی با اشاره به معرفی بورسیه‌های مورد تأیید هیئت عالی جذب به دانشگاه‌ها افزود: طبق قانون دانشگاه بورسیه خود را به دلایل مختلف جذب نکند، به مدت ۵ سال نمیتواند در آن رشته اعلام نیاز برای فراخوان کند.

رئیس هیئت عالی جذب در ادامه سخنان خود، بر اساس مصوبه هیئت عالی جذب، بر لزوم اجرایی شدن بند "ز" ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند "پ" ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه برای مشمولین این بند‌ها در مجلس ازجمله کارمندان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و آزادگان تأکید کرد.

در ادامه سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، با اشاره به آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی گفت: طبق این قانون متقاضیان جذب به ترتیب به صورت پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی جذب می‌شوند چرا که فلسفه این روند قانونی به منظور بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی متقاضی است.
وی در ادامه از اختصاص ۳۱۰ مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، آموزش و درمان پزشکی خبر داد و گفت: سهم وزارت علوم از این سهمیه‌های جذب نخبگان ۲۵۰ سهمیه و وزارت بهداشت ۶۰ سهمیه است و البته این سهمیه‌ها بر اساس تقاضای مشترک معاونت علمی و فناوری با وزارتین علوم و بهداشت است.

همچنین محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تصریح کرد: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد؛ بنابراین اجرای این احکام لازم الاجراست.

وی ادامه داد: ۱۵۲ بورسیه بلاتکلیف به این صورت است که یا حکم دیوان عدالت اداری دارند یا جایابی نشدند و یا اینکه جایابی شدند، اما دانشگاه ظرفیت ندارد که بر این اساس مقرر شد هر کدام به پنج دانشگاه تعیین شده، معرفی و در یک دانشگاه جذب شوند.

رضوان‌طلب با تأکید بر اینکه سازوکار‌های مربوط به جذب تعریف شده و مشخص است، خاطرنشان کرد: پرونده متقاضی جذب ابتدا به هیئت اجرایی برای اعلام نظر ارسال می‌شود بعد از آن اگر نظر هیئت اجرایی مخالف بود متقاضی بر اساس ماده ٢ قانون رسیدگی به شکایات هیئت عالی می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و اگر مجدداً نظر هیأت اجرایی مخالف بود، می‌تواند درخواست تجدید نظر از هیأت مرکزی کند و درصورت رد شدن هم در آخر می‌تواند از هیئت عالی جذب پیگیری کند که برای هر کدام از این مراحل درخواست تجدید نظر ۲ هفته و در مجموع ۸ هفته فرصت است.

همچنین علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در این جلسه درمورد لیست انطباق نیاز‌های دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی اظهار داشت: در حال حاضر این لیست بر اساس مأموریت و نیاز‌های دانشگاه‌ها در حال به‌روزرسانی است و تلاش است که پذیرش فراخوان امسال بر اساس آمایش آموزش عالی انجام و اجرایی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۴۰۳۷۲۶، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین