پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۷۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
ژاله کاردان خواستار حمایت مسئولان فدراسیون دوومیدانی شد و گفت: امیدوارم بعد از ۱۰ سال ثابت کردن خودم، تبعیض و کم‌لطفی‌ها از بین برود.
شعار سال: فدراسیون جهانی دوومیدانی اوایل ماه دسامبر میلادی رنکینگ ورزشکاران این رشته را اعلام کرد که بر اساس آن ژاله کاردان، رکورددار پرتاب دیسک زنان ایران در جایگاه ۹۰ قرار گرفت که بهترین جایگاه بین زنان ورزشکار ایران بود.

کاردان با تشریح شرایط تمرینی خود، خواستار توجه بیشتر مسئولان دوومیدانی پس از کسب بهترین جایگاه بین زنان ایران شد و بیان کرد: سال‌ها بدون مربی، امکانات و در شرایطی وحشتناک تمرین کرده‌ام و فقط وعده شنیده‌ام. اکنون هم در سرمای اردبیل امکان تمرین ندارم و ۱۴ روز است که پرتاب انجام نداده‌ام. هر روز فرصت از دست می‌رود و هیچ ارگانی حرکتی انجام نمی‌دهد، اما انتظار دارم حمایت شوم و تبعیض‌هایی که در حقم انجام شده از بین بروند.

او افزود: هرچند مربیان ایرانی خیلی خوب هستند، اما من نیاز دارم که با مربی خارجی کار کنم و امکانات متفاوتی در اختیارم قرار بگیرد، چون بار‌ها بدون امکانات و برنامه ریزی منظم خودم را ثابت کرده‌ام، بنابراین انتظار دارم اگر اردو یا مربی خارجی برای پرتابی‌ها در نظر گرفته شد، من هم در اردو باشم. از طرفی درخواست می‌کنم که چنین برنامه‌هایی مقطعی نباشد و برای یک فصل کامل طراحی شود.

رکورددار پرتاب دیسک زنان در مورد بی‌توجهی مسئولان گفت: کم کاری هیات استانم زیاد بوده و در این سال‌ها برنامه ریزی منسجم و درستی نداشته‌است. با اینکه خیلی‌ها می‌گویند فیزیک و استایلم توانایی پرتاب‌های بالای ۶۰ متر را دارد و می‌توانم در آسیا مدال بگیرم، اما ۱۰ سال است که حمایت نمی‌شوم. البته اکنون آقای سجاد انوشیروانی رئیس اداره کل ورزش استان اردبیل شده و قول‌هایی داده است. خوشبختانه مسیر من برای موفقیت در آسیا نسبت به برخی از ورزشکاران ماده‌های دیگر کوتاه‌تر است و اگر حمایت شوم توانایی کسب مدال را دارم.

او با اشاره به حمایت مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک از برخی ورزشکاران بیان کرد: با وجود کم‌لطفی‌ها خوب عمل کرده‌ام. خیلی از دوستان حمایت‌های مختلفی از سمت اسپانسر‌ها و کمیته ملی المپیک دارند، اما برای من اینگونه نیست. ورزشکار حاشیه‌ای و مجازی نیستم و کار خودم را انجام می‌دهم. تاکنون هم بد نبوده‌ام، اما هنوز درگیر هزینه‌های تهیه کفش و مکمل ورزشی هستم.

کاردان در مورد میزان کم قرارداد‌های باشگاهی گفت: متاسفانه قراردادهایمان اصلا خوب نیست، به گونه‌ای که من برای پرتاب‌ها و رکوردشکنی‌هایم ۱۷ میلیون تومان می‌گیریم. با این حال سپاهان برخلاف انتظارمان و با گذشت دو ماه از قهرمانی باشگاه‌ها گفته که ۵۰ درصد قرارداد‌ها را پرداخت می‌کند و مدتی بعد ۵۰ درصد دیگر را می‌دهد. البته من برای اینکه از نظر امتیازی به تیم کمک کنم علاوه بر پرتاب دیسک در پرتاب وزنه هم مسابقه دادم، بنابراین انتظار داریم همانگونه که از ورزشکاران خود حمایت می‌کند از ورزشکارانی که در طول مسابقات با این باشگاه قرارداد داشته‌اند هم حمایت کند،  تبعیض خاصی وجود نداشته باشد و در روند پرداخت قرارداد‌ها سریع‌تر عمل کند.

او به نقش نایب رئیس زنان فدراسیون در دفاع از حق دختران دوومیدانی اشاره کرد و افزود: انتظار دارم خانم بهزادی قوی‌تر کار کند تا حق ما را بگیرد و مسیر تمرین و شرایطمان بهتر شود، چون نماینده ما در فدراسیون است و مشکلاتمان را با او در میان می‌گذاریم. البته این رابطه تا حدودی از سوی خانم بهزادی کمرنگ است، حتی اکنون که جایگاه‌ها مشخص شده، زنگ نزده که برنامه‌ات چیست و حمایتت می‌کنیم. امیدوارم بعد از ۱۰ سال درجا زدن و ثابت کردن خودم، تبعیض‌ها از بین برود و اسپانسر‌های مطمئن حمایتم کنند.

رکورددار پرتاب دیسک زنان ایران در پایان گفت: زمانی که آقای صیامی دبیر فدراسیون بود، با لطف و حمایتش در اردو‌ها حضور پیدا کردم و توانستم نسبت به سایر زنان در مسابقات قطر نماینده شایسته‌تری باشم.  اکنون هم انتظار  دارم حمایتم کنند و یک فصل کامل زیر نظر مربی تخصصی خوب  باشم تا قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایم را ثابت کنم. امیدوارم بار دیگر لطف آقای صیامی شامل حالم شود تا برای جبران زحمات او و اثبات شایستگی زنان ایران مدال پرتاب دیسک آسیا را بگیرم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۹۱۶۱۲۶۱۲، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
جايگاه زنان در ورزش ايران به شدت متزلزل شده متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
چی باعث میشه به کسایی که باعث افتخار کشورمون هستند بی توجهی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین