پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۷۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
علیرضا فاطمی گفت: هرگونه تغییرات مثبت و منفی در رعایت پروتکل‌ها دو تا ۴ هفته بعد تاثیراتش مشخص می‌شود. باید پروتکل‌ها همچنان توسط مردم رعایت شود.
شعار سال: طی روز‌های اخیر کرونا روند نزولی را طی می‌کنند، اما نباید از این مهم غافل شد که هنوز بسیاری از افراد با این بیماری مواجه هستند. از سوی دیگر این مقوله نباید سبب ساده انگاری در روند مهار کرونا و به تبع آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

کاهش نسبی مراجعات به بخش اورژانس کرونا

علیرضا فاطمی، عضو هیات علمی بیمارستان شهداء تجریش درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در مراکز درمانی به خبرنگار برنا گفت: به دلیل ایجاد محدودیت‌ها از دو هفته قبل و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم با کاهش نسبی مراجعات به بخش اورژانس کرونا و بستری مواجه هستیم.  

او افزود: در شرایط کنونی فرصتی پیش آمده تا کادر درمان به تجدید قوا بپردازند.  

معاون آموزشی بیمارستان شهدای تجریش ادامه داد: بر اساس تاکیدات فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران وضعیت شهر‌های بزرگ به ویژه تهران شکننده است. تجربه کاهش نسبی مبتلایان را در یک سال اخیر داشتیم بدین ترتیب به موازات بروز اختلال در رعایت پروتکل‌ها موارد بیماری در هفته‌های بعدی رو به افزایش است.

فاطمی گفت: تاثیر هر گونه تغییرات مثبت و منفی در رعایت پروتکل‌ها دو تا ۴ چهارهفته بعد مشخص می‌شود. باید پروتکل‌ها همچنان توسط مردم رعایت شود.  

تفاوت علائم در بین مبتلایان به کرونا

این پزشک عفونی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فوتی‌های ناشی از کرونا در موج جدید چه تفاوتی با دیگر مبتلایان کرونایی دارند، افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش تظاهرات خونریزی دهنده در مبتلایان بوده ایم، ولی کماکان اغلب موارد مرگ و میر به علت نارسایی تنفسی بوده است.

او ادامه داد: هر موقع که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند، طبیعتا میزان افراد بدحال هم افزایش می‌یابد. در این شرایط وقتی فردی در یک خانه مبتلا می‌شود دیگر افراد نیز درگیر کرونا می‌شوند.

افزایش مبتلایان به کرونا در سنین جوانی / کدام افراد بیش از دیگران به کرونا مبتلا می‌شوند؟

معاون آموزشی بیمارستان شهدای تجریش تاکید کرد: طی دو  تا سه ماهه اخیر تعداد افراد جوان مبتلا و بستری در مراکز درمانی افزایش داشته است.  

این پزشک متخصص با بیان اینکه اغلب مرگ‌ومیر‌های کرونایی در میان افراد مسن و بیماران مبتلا به بیماری زمینه‌ای است، افزود: طی ماه‌های اخیر انتقال بیماری درون خانوادگی افزایش داشته است. افراد درگیر کرونا شامل کادر درمان، ترددکنندگان در مراکز شلوغ و ورزشکاران فعال در سالن‌های ورزشی سرپوشیده شده و درضمن ابتلای درون خانوادگی به کرونا نیز در ۲-۳ ماه اخیر افزایش داشته است.  

فاطمی با اشاره به رفتار‌هایی که منجر به مرگ ناشی از کرونا می‌شود، ادامه داد: برخی از مبتلایان روند درمان را به تاخیر می‌اندازند. در حالی که بسیاری از مبتلایان این بیماری را به شکل خفیف تجربه می‌کنند.  برخی از افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای بیش از دیگر افراد دچار مرگ‌ومیر و عوارض بیماری می‌شوند.  

تاخیر در مراجعه به درمان افزایش مرگ‌های کرونایی را به دنبال دارد

او  با اشاره به اینکه بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا باید به پزشک مراجعه کنند، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر مرگ و میر‌های کرونایی به‌دلیل تاخیر در مراجعه به پزشک بوده است. همین روند باعث دشواری در زنده نگهداشتن بیمار می‌شود.

داروی اینترفرون مناسب برای درمان کرونایی‌ها 

فاطمی درباره بیشترین داروی مصرفی برای بیماران بدحال کرونایی گفت: در مرکز درمانی ما اغلب برای بیماران بستری داروی اینترفرون و دگزامتازون تجویز می‌شود که نتایج مناسبی به دنبال داشته است، ولی باید توجه داشت تا این لحظه هیچ درمان قطعی و صد در صدی برای این بیماری مشخص نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۹۳۱۱، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
ماه هاي اول كرونا كادر درمان خيلي گيج و مبهم بودن و به لطف علم و كمك خدا تونستيم بر اين مشكلات كمي فائق بيايم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
خداروشکر بعد ازین محدودیت ها امار مبتلایان و مرگ و میر ها به شدت کاهش پیدا کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین