پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه اما م حسین(علیه السلام) برای اجرایی کردن احکام اسلام در میان مردم قیام کرد، گفت: اگر می خواهیم راه امام حسین(علیه السلام) را دنبال کنیم، باید در کنار اشک و اندوه انگیزه قیام حسینی را هم بشناسیم و مثل ایشان برای عینیت بخشیدن به احکام اسلامی و اجرایی کردن آن ها در تلاش باشیم.
شعارسال: آیت الله رئیسی که در مراسم عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام) در جمع کارکنان آستان قدس رضوی در تهران سخن می گفت، حرکت امام حسین(علیه السلام) از مدینه تا کربلا را یک برنامه مدون و تنظیم شده دانست و ادامه داد: سیدالشهدا(علیه السلام) به دلیل عمل نشدن به احکام اسلام توسط خلیفه وقت و با هدف جلوگیری از باطل، حرکت خود را آغاز کرد و بر این نکته تأکید داشت که حکومت زمان عملاً خودخواهی، استکبار، خودمحوری و فساد را جایگزین خداخواهی و اصلاح امت اسلام کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه واقعه عاشورا اتفاق و حادثه نبود، گفت: نیت امام حسین(علیه السلام) احیای دین رسول الله بود و این حرکت آن قدر دقیق انجام شد که حتی رخدادهای بعد از شهادت ایشان مشمول همین دقت نظرها شد و اثر بزرگی در تاریخ گذاشت که تا امروز امتداد دارد.

آیت الله رئیسی انقلاب اسلامی را امتداد قیام عاشورا دانست و گفت: تمام زندگی ما باید جلوه عاشورا شود و با آن پیوند بخورد، چرا که بهترین حالات بندگی هم با عاشورا قرین شده و نگاه انسان ساز آن در زندگی بشر جاری شده است.

* سبک زندگی ما باید عاشورایی بشود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه سبک زندگی ما باید عاشورایی بشود، تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) را نباید فقط در روضه ها و با پیراهن سیاه و غذای نذری خلاصه کنیم، بلکه عمل، اخلاق واندیشه ما هم باید حسینی بشود. باید سبک زندگی ما الگویی از تابلوی زیبای عاشورا باشد؛ تابلویی که در آن تمام زیبایی ها مانند ایثار، شهادت، عاطفه، جهاد، بصیرت، فداکاری و... پیداست و می تواند بشر را از انحرافات نجات دهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز کار و زندگی ما باید برگرفته از سبک زندگی حسینی باشد و کسی که حسینی است با امثال یزیدیان نمی تواند یکجا جمع شود. عاشوراییان با یزیدیان همسفره و همراه نمی شوند. آن ها با یزیدیان سر یک میز نمی نشینند و این همان راهی است که حسین(علیه السلام) رفت و به یزید گفت: «مثلی لا یبایع مثله» یعنی مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند.

وی گفت: همان طور که نهضت عاشورا بعد از هزار و چند صد سال امتداد یافته است، جریان یزیدی هم امتداد پیدا کرده و نمونه آن ها آل سعود است که باید آن ها را امتداد بنی امیه و یزید در عصر حاضر دانست. همین الان هم فریاد «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(علیه السلام) شنیده می شود که مردم حق خواه را به سوی خود می خواند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اگر می خواهیم حسینی باشیم و جزو امتداددهندگان راه عاشورا محسوب شویم، باید اندوه خود را با معرفت حسین(علیه السلام) همراه کنیم. باید در محل کار، در خانه و در هر وظیفه ای که بر عهده گرفته ایم، واقعاً حسینی عمل کنیم و سید الشهدا(علیه السلام) را در متن زندگی خود ببینیم.

وی گفت: معنای انقلابی بودن، انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند همین است که حسین(علیه السلام) الگوی ما باشد. اگر این گونه شد اهل مقاومت هستیم و احساس خستگی نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اگر پیام نهضت عاشورا منتشر شود، بشریت الگوی زندگی خود را دوباره بازخواهد یافت.

* رسیدگی به محرومان وجه همت آستان قدس رضوی

آیت الله رئیسی کارکنان آستان قدس رضوی را به پیروی از سبک زندگی عاشورایی فراخواند و تأکید کرد: بدی برای همه مردم بد است، اما برای ما به عنوان کارکنان آستان قدس رضوی به دلیل وابستگی به نام امام هشتم(علیه السلام) بدتر است و البته خوبی هم برای همه مردم خوب است، اما برای ما خوبتر است؛ لذا باید سبک کار و زندگی ما با دیگران متفاوت باشد و در امور شخصی و اداری دقت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: ممکن است برای یک نفر در جایی غیر از آستان قدس رضوی هم کار و شغل وجود داشته باشد، اما کسی که می پذیرد در این دستگاه مقدس خدمت کند، باید راه و روش خود را عاشورایی قرار دهد و با دیگران متفاوت باشد. کار برای آستان قدس رضوی با شغل های دیگر متفاوت است و همه ما باید این را سرلوحه خدمت خود در عرصه های مختلف از جمله تعامل با ارباب رجوع، فعالیت های اقتصادی، معاشرت با مردم و ... قرار دهیم.

آیت الله رئیسی با گرامیداشت خاطره و خدمات ارزشمند آیت الله واعظ طبسی ادامه داد: آستان قدس رضوی تصمیم دارد به طور جدی سخنان هفتماده ای رهبر معظم انقلاب را درخصوص فعالیت های خود پیگیری کند و به خصوص در موضوع رسیدگی به محرومان و مستضعفان باید گام های بلندی برداریم.

وی ادامه داد: تأکید داریم که موقوفات و به خصوص باغ های وقف شده با دقت زیاد حفاظت و از قطع درختان جلوگیری شود، ضمن اینکه باید اختلافات چندین ساله مستاجران موقوفات با آستان قدس رضوی حل شود، چرا که برخی از آن ها بسیار طولانی شده و بعضاً تا 30 سال ادامه پیدا کرده اند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: البته این کار باید با رعایت حقوق موقوفات و آستان قدس رضوی انجام شود، اما به هرحال باید به سرانجام برسد. به همین منظور کارگروه های تشکیل شده در این خصوص اقدامات جدی را با رعایت حال مستاجران و حقوق موقوفات آغاز کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی قدس ، تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1395، کدخبر: 1036222، www.news.aqr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین