پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته‌ای با امکان فروش بیشتر نفت ایران از یک میلیون به 2 و نیم میلیون بشکه در روز، موجب تحقق رشد پنج درصدی اقتصاد کشور در سال جاری است.
شعارسال: روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته‌ای با امکان فروش بیشتر نفت ایران از یک میلیون به 2 و نیم میلیون بشکه در روز، موجب تحقق رشد پنج درصدی اقتصاد کشور در سال جاری است.

علی لاریجانی روز گذشته در جلسه مشترک شورای اداری استان قم با فرماندهان نیروی انتظامی این استان تاکید کرد: اگر بخواهیم در سال‌های آینده به رشد اقتصادی هشت درصدی برسیم دیگر نمی‌شود تنها به فروش نفت اکتفا کرد؛ بلکه باید به فکر گسترش سرمایه‌گذاری‌های خارجی تا سطح 200 میلیارد دلار در سال باشیم و در این مسیر هماهنگی میان مسوولان کشور، ایجاد آرامش در جامعه و حمایت از سرمایه‌گذار ضرورت دارد.

او با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور رشد اقتصادی 12 درصدی پیش‌بینی شده، افزود: تحقق این هدف بسیار سخت است، اما با فرصت‌های ایجاد شده و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در دوران پسابرجام گسترش پیدا کرده است می‌توان در بلندمدت به آن رسید.لاریجانی از ایجاد خطوط اعتباری بانک‌های کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ایران به‌عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: می‌توان از این اعتبارات مالی در راه تقویت حوزه صنعت، حمل‌و‌نقل، گردشگری و حفظ محیط زیست که پایه‌های توسعه پایدار است، استفاده کرد.

او افزود: با تشکیل گروه‌های کارشناسی و نشان دادن استعدادهای بخش‌های مختلف کشور برای سرمایه‌گذاری در بانک‌های بین‌المللی می‌توان رقم این اعتبارات را افزایش داد. لاریجانی همچنین با بیان نگرانی از مساله قاچاق گفت: با تلاش‌های صورت گرفته حجم قاچاق از 20 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده اما این رقم‌ها بسیار بالا است و ما اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود باید با قاچاق مبارزه کنیم. رئیس مجلس با بیان اینکه حجم بودجه جاری کشور بسیار بالا است گفت: راهی جز تقویت سرمایه‌گذاری و تولید برای جبران کسری بودجه عمرانی نداریم.

* تقدیر نوبخت از رای موافق کمیسیون تلفیق به برنامه ششم

در خبری دیگر، سخنگوی دولت با اشاره به تصویب کلیات برنامه ششم در کمیسیون تلفیق برنامه، این کار مجلسی‌ها را دومین اقدام تعامل‌برانگیز مجلس دهم با دولت خواند و گفت: مجلس هر تغییری که مقتضی بداند می‌تواند در تمامی لوایح منظور کند. محمدباقر نوبخت با اشاره به تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق افزود: از 28 نفر اعضای کمیسیون، 27 نفر به لایحه برنامه ششم توسعه رای مثبت دادند و از این جهت بر دولت فرض خواهد بود که نهایت تعامل و همکاری را با مجلس داشته باشد.

نوبخت با بیان اینکه با هماهنگی و تعامل مشترک بین مجلس و دولت می‌توان یک لایحه اثربخش و منقح داشت، ادامه داد: حق مجلس است که فصل‌الخطاب باشد و مجلس از نظر دولت جایگاه رفیعی داشته و در راس امور است. رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مجلس هر تغییری که مقتضی بداند می‌تواند در تمامی لوایح منظور کند.

از سوی دیگر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح نظام بانکی کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد. به گزارش «ایرنا» محمدرضا پورابراهیمی دراین باره افزود: از چند سال گذشته مجلس و دولت مسائل حوزه نظام بانکی را پیگیری می‌کنند تا مسائل مطرح در زمینه‌های عقود اسلامی و ضعف در عملکرد نظارتی بانک‌ها حل شود. همچنین سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با «ایسنا» گفت: گزارش کمیسیون در خصوص FATF تا دو هفته آینده نهایی می‌شود .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پورتال خبری برترین ها، تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1395، کدخبر: ۳۹۹۳۰۵، www.bartarinha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین