پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مدیرعامل خانه مداحان اهل‌بیت (ع) درباره چگونگی ورود این خانه به آسیب‌های حوزه مداحی همچون بیان اقوال نامعتبر و یا اشعار نامناسب، گفت: بر این اساس، شورایی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده و هر دو ماه یک‌بار جلسات این شورا برگزار می‌شود و هر چه که به تصویب این شورا برسد، لازم‌الاجرا در سطح کشور است.
شعار سال: نشست خبری اعضای هیئت مدیره خانه مداحان امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه در محل خانه مداحان با حضور اعضا برگزار شد.

مرتضی طاهری، رئیس هیئت مدیره خانه مداحان در این نشست با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این خانه در سخنانی اظهار کرد: با پیگیری‌های حاج آقای آهی، خانه مداحان کشور پایه‌گذاری و مقرر شد این خانه در جهت رفاهی و خدماتی به پیرغلامانی که خانه‌نشین شدند و نیز در جهت تشویق به حضور جوانان در این فضا فعالیت‌هایی را دنبال کند. همچنین برخی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز، در زمره برنامه‌های آتی خانه مداحان است.

محسن طاهری، مداح و مدیرعامل خانه مداحان اهل‌بیت (ع)، نیز طی سخنانی در این نشست گفت: پیش از این جلساتی به منظور آموزش مداحان برگزار می‌شد و هفته‌ای یک روز هیئت مداحان جلسات ذکر توسل داشتند که پس از رفع این بلیه به قوت قبل پیگیری خواهد شد و با برنامه‌ای قوی‌تر ادامه پیدا خواهد کرد. رسیدگی به معیشت مداحان از کار افتاده و سر زدن به خانواده‌های آنان و خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های خانه مداحان است.

وی همچنین درباره تعداد اعضای مداح که ذیل خانه مداحان عضویت دارند، بیان کرد: در کل کشور حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر عضو ثابت داریم که کارت عضویت خانه مداحان را دارا هستند.

محسن طاهری همچنین در پاسخ به این پرسش که خانه مداحان چه ورودی به آسیب‌های حوزه مداحی مانند بیان اقوال نامعتبر و یا اشعار نامناسب از سوی مداحان در بین مردم داشته است، گفت: همواره گفته شده است که درباره این اقوال باید اساتید فن و مرتبط با این علوم نظر دهند. خانه مداحان و ما به عنوان اعضای هیئت مدیره نمی‌توانیم جلوی مطالبی که در عموم بیان می‌شود را بگیریم.

وی افزود: بر این اساس، شورایی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده و تعدادی از مداحان با سابقه و همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عضو این شورا هستند و هر دو ماه یک‌بار جلسه این شورا برگزار می‌شود و هر چه که به تصویب این شورا برسد، لازم‌الاجرا در سطح کشور است.

در این نشست همچنین سیداحمد صالحی خوانساری، مداح اهل‌بیت (ع) و عضو هیئت مدیره خانه مداحان، در سخنانی اظهار کرد: یک خلأیی که احساس می‌شود، این است که ما با برخی طیف‌ها هیچ مراوداتی نداریم و متقابلاً آن‌ها نیز تعاملی با خانه مداحان ندارند. باید در حد بضاعت تلاشمان معطوف به جذب این اقشار باشد و پذیرای تفکرات جدید باشیم.

وی افزود: یکی از مقاصد و اهداف تأسیس این خانه جلوگیری از بیان ابتذالات و مطالب ضعیف است، البته نه اینکه این کار با غیظ و بغض انجام پذیرد. شاهد هستیم به ویژه در دهه اول محرم ذکر مطالب ضعیف در بیان مداحان در اوج خود قرار دارد و این موضوع آسیب محسوب می‌شود. اگر تلاش کنیم ارتباط‌مان را با مداحان جوان‌تر بیشتر کنیم، این خطا‌ها و بیان مطالب این چنینی را کمتر شاهد خواهیم بود.

مصطفی خرسندی، از مداحان پیشکسوت نیز در این نشست طی سخنانی گفت: سلسله اقداماتی باید از سوی خانه مداحان پیگیری شود، اگرچه تلاش این بود که با امکانات محدود این رویه دنبال شود. پس از تغییر تیم مدیریت شهرداری و شورای شهر، اعتبار مالی ما به صفر رسید و سال گذشته ۸۰۰ هزار تومان در حساب خانه مداحان بود. خانه مداحان باید به عنوان مرکزی راهبردی در این زمینه برنامه داشته باشد و دغدغه آن گره‌گشایی از امورات جامعه مداحان باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 18 آذر 1399، کد خبر: 3939845،  www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
در زمینه مداحی هم دداشتیم یه مدت مسیر خیلی خیلی بدی رو می رفتیم که الان خداروشکر به حمد تلاش های مردمی به ریل برگشتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین