پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی، فقط از راه کلاس‌های مجازی امرار معاش می‌کنند که همین کار هم با سختی‌های فراوانی انجام می‌شود.
شعار سال: روز‌های سخت هنرمندان عرصه موسیقی همچنان ادامه دارد. بر کسی پوشیده نیست که کرونا فعالیت‌های هنری را شاید بیش از دیگر اصناف، تحت تاثیر قرار داده است. برای بسیاری از اصناف می‌توانستند، در روز‌های کرونایی هم تا جایی که امکان دارد، فعالیت کنند، اما تمامی راه‌ها برای درآمد زایی هنرمندان بسته شده است.

کرونا بیش از همه دامن فعالان موسیقی را گرفت
درباره مشکلات هنرمندان با محسن ناظمی آهنگساز، شاعر و استاد دانشگاه هنر صحبت کردیم. ناظمی مسلط به نواختن ۱۲ ساز موسیقی است و به تدریس آزاد نوازندگی این ساز‌ها می‌پردازد. این هنرمند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما به گلایه از وضعیت روزِ فعالان عرصه موسیقی پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا مشکلات عدیده‌ای در میان بیشتر مشاغل دیده شد؛ البته در این دوره اپیدمی کرونا آسیب‌های فراوانی را شامل حال موسیقیدانان کرد. برجسته‌ترین آسیب عدم برگذاری کنسرت بود.

صندوق هنرمندان فقط از برخی‌ها حمایت می‌کند
وی افزود: البته برگزار نشدن کنسرت فقط بخشی از مشکلات هنرمندان است. در کتار تعطیلی اجرا‌های صحنه ای، تمرینات موسیقی، فعالیت‌های آهنگسازان و نوازندگان و خوانندگان در استودیو‌های صدابرداری، آموزش اساتید در آموزشگاه به دلیل اجرای طرح محدودیت‌های مشاغل پرخطر به کلی مختل شد. در این شرایط هیچ گونه حمایتی جز پرداخت مبلغ ۳ ماه از بیمه هنرمندان به دست دولت و پرداخت ۱ میلیون تومان حمایت از جانب صندوق هنر آن هم به بعضی از هنرمندان صورت نگرفت.

نمی‌دانم جواب هنرمندان را چه کسی خواهد داد
این مدرس موسیقی درباره شرایط نابسامان هنرمندان عرصه موسیقی اظهار کرد: با توجه به روحیات حساس موسیقی دانان، این قشر آسیب پذیر‌ترین قشر جامعه هنری هستند. انگشت شماری از فعالان موسیقی در مافیای این هنر فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی دارند. تعداد بسیار زیادی از هنرمندان در صورت عدم فعالیت هیچ گونه درآمدی نخواهند داشت؛ نمی‌دانم جواب خانواده و فرزندان اساتید را چه کسی خواهد داد.

آموزش آنلاین برای فراگیری موسیقی جواب نمی‌دهد
ناظمی در خصوص آموزش‌های آنلاین و مشکلات آن بیان کرد: این نوع آموزش در موسیقی کمتر جواب می‌دهد؛ زیرا درک مطلب و انتقال احساس به هنرجو در نوازندگی از نزدیک اتفاق می‌افتد. معمولا هر جلسه از کلاس‌های حضوری موسیقی بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت است، اما برخی آموزش‌های آنلاین دو یا سه برابر آموزش حضوری زمان می‌برد. البته آموزش برای هنرجویی که می‌خواهد، از صفر شروع کند، به مراتب بیشتر از این زمان لازم دارد. ضمن اینکه آموزش مجازی بسیار سخت و انرژی بر است. شرایط آموزش آنلاین از حوصله هنرجویان و اساتید خارج است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 18 آذر 1399، کد خبر: 7582179،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
باید این نکته رو باورکنیم که خیلی از مطالب رو نمیشه بهصورت انلاین توضیح و بسط داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین