پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۶۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
نماینده مردم تربت حیدریه: پیگیری‌های لازم را از طریق رئیس مجلس و معاونین آموزش عالی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داده ایم و امیدواریم مسئولین دانشگاه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه و سایر مسئولین تربت حیدریه به وظیفه خودشان عمل کنند تا خدای ناکرده زحمات چند ساله مسئولان از بین نرود
محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: شایستگی دانشگاه تربت حیدریه نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی مربوطه مشهود است و در آن هیچ شکی وجود ندارد، اما در مجموع اصل توقف طرح "آمایش آموزش عالی" از طریق مجلس در حال پیگیری است.

او افزود: اولا کلیات اینکه ما بخواهیم به نظام آموزش عالی نظمی ببخشیم امری خوب و مورد تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما آنچه که در طرح آمایش در حال اجرا است در جهت سیاست‌های کلان آموزش عالی در کشور نیست و ممکن است آسیب‌هایی را به نظام آموزش عالی کشور وارد کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تربت حیدریه همه می‌دانند که محیطی به نام دانشگاه ثبت شده و در رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای دانشجو و فعالیت می‌کند و تقریبا تنها دانشگاهی است که این ظرفیت‌ها را دارد، لذا انتظار این بود که در چهار سال اخیر با همان قوت سال‌های گذشته ارتقاء پیدا کند، اما باید بگویم که در این سه چهار سال با یک سکته‌ای در مسیر توسعه دانشگاه مواجه بودیم.

زنگنه بیان کرد: امروز دیگر دانشگاه تربت حیدریه مربوط به هویت مردم این منطقه است و ما و مسئولین شهرستان و دانشگاه تلاش خواهیم کرد تا از این هویت پاسداری کنیم.

او تصریح کرد: پیگیری‌های لازم را از طریق رئیس مجلس و معاونین آموزش عالی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داده ایم و امیدواریم مسئولین دانشگاه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه و سایر مسئولین تربت حیدریه به وظیفه خودشان عمل کنند تا خدای ناکرده زحمات چند ساله مسئولان از بین نرود.

 اجرای طرح با اهداف آن منافات دارد

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح آمایش با هدف کیفی سازی آموزش عالی و ایجاد عدالت آموزشی قرار است اجرا شود و اگر قرار باشد در گام اول یک دانشگاه باسابقه‌ای را با داشتن رشته‌های ارشد و کارشناسی دارای چندین مقاله علمی و ثبت و اختراع را زیرمجموعه یک نهادی که به لحاظ سازمانی پایین‌تر است، قرار دهیم، با هدف طرح منافات دارد و این تضاد ممکن است از آن برداشت‌های دیگری شود و صحبت بحث‌های پشت پرده‌ای به میان بیاید.


 دانشگاه جامع تربت حیدریه  از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است


محمد حسن فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه هم در واکنش به گزارش‌ها و مطالب منتشر شده پیرامون پردیس دانشگاهی و انتقال مرکز آن به گناباد گفت: اگرچه موضوع تجمیع دانشگاه تربت حیدریه با مراکز آموزش عالی گناباد همواره مورد اعتراض اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه و مسئولان تربت حیدریه بوده، اما وزارت علوم تحقیقات و فناوری به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با جدیت به دنبال اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی و تجمیع بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی در تمامی استان‌های کشور است.

او افزود: به همین منظور در جنوب خراسان رضوی هم مقرر شده دانشگاه تربت‌حیدریه، مجتمع آموزش عالی گناباد و مرکز آموزش عالی کاشمر به یک پردیس دانشگاهی تجمیع شوند و در این جهت محل سازمان مرکزی این پردیس باید تعیین شود.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد:در مقایسه با مراکز دیگر، دانشگاه تربت حیدریه با توجه به قدمت، توانمندی، دستاورد‌های علمی، تعداد بیشتر دانشجو، وجود رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، برخورداری از بزرگترین پژوهشکده زعفران کشور، وجود زیر ساخت‌های پیشرفته در حوزه فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی "جزو دانشگاه‌های پیشرو در خراسان رضوی در شروع آموزش‌های مجازی در خراسان رضوی " و بسیاری امتیازات شاخص دیگر برخوردار است.

فتحی بیان کرد: دانشگاه جامع در شهرستانی واقع شده که هم به لحاظ موقعیت مکانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هم با تحت پوشش قرار دادن جمعیت حدود یک میلیون نفر از نظر دسترسی به حمل ونقل جاده ای، ریلی و فرودگاهی موقعیت ممتازی دارد.

او تصریح کرد:همواره در جلسات مختلفی که با موضوع اجرای طرح آمایش مراکز آموزش عالی در سطح وزارت برگزار شده برتری و امتیازات ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه برای مسئولان و تصمیم گیران تشریح و تاکید شده و امید می‌رود مسئولین مربوطه در وزارت عتف هم با ارزیابی این شاخص ها، دانشگاه تربت‌حیدریه را به عنوان مرکز پردیس دانشگاهی فوق تعیین کنند.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه تاکید کرد: هیچ گونه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و قرارگرفتن نام دانشگاه تربت‌حیدریه ذیل مجموعه مجتمع آموزش عالی گناباد صحت ندارد، ضمنا تجمیع دانشگاه تربت‌حیدریه با دو مرکز آموزش عالی فوق با مرکزیت تربت‌حیدریه نه تنها منجر به تضعیف دانشگاه نخواهد شد بلکه شرایط استقرار دانشگاهی جامع در شهرستان بیشتر محقق می‌شود.


تربت حیدریه قطب دانشگاهی جنوب خراسان رضوی است

 
احمد وطن‌دوست، رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: مردم فرهنگ دوست و علم پرور تربت حیدریه در این ایام با وجود تمامی ظرفیت‌های اقتصادی و علمی به جهت تبدیل دانشگاه‌ها به پردیس دانشگاهی و بعضا وجود شایعاتی مبنی بر این امر به شدت نسبت به تغییر دانشگاه دولتی به پردیس دانشگاه با مرکزیت هر یک از شهر‌های اطراف ابراز نگرانی کرده است.

او افزود:مجلس باید در همان زمان پیگیر این موضوع و تبعات آن می‌بود، امید است این موارد با تدبیر و احقاق حق مردم تربت حیدریه حل شود.

این حق مردم تربت حیدریه نیست/اعضای شورای شهر اجازه نخواهند داد حق مردم ضایع شود.

اعضای شورای شهر تربت حیدریه در این باره گفتند:
این گونه تصمیمات حق مردم تربت حیدریه نیست و در سالروز پیروزی مردم تربت حیدریه در نه دیماه، به جای اینکه امتیازی به مردم این خطه بدهند نباید حقی از این مردم ضایع شود، در سال‌های گذشته برخی تصمیماتی که اتخاذ شده خروجی مناسبی نداشته است، تربت حیدریه یکی از شهر‌های تراز بالای کنکور سراسری است.
 
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
خيلي خوبه كه نماينده مجلس يك شهر و استان اين همه در زمينه نظام اموزش عالي پيگير باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین