پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
از حدود یک ماه پیش و با رشد بیش از ۵۰ درصدی متوسط نرخ انواع روغن‌موتور، نارضایتی‌هایی از سوی صاحبان خودرو‌ها و مراکز تعویض روغن به دلیل کاهش مراجعات مردمی و همچنین داغ شدن بازار روغن‌های تقلبی مطرح شده است.
شعار سال: مشتری پس از دیدن فاکتور نمایندگی خودرو، برق از سرش پرید. «۷۲۰ هزار تومان برای تعویض روغن‌موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوای اتاق، فیلتر هوا، شیشه‌شوی خودرو و فیلتر بنزین.» باور نمی‌کرد، با گذشت تنها دو ماه از سرویس قبلی هزینه‌ای بیش از دو برابری برای دریافت این خدمات پرداخت کرد.
 
وقتی علت را جویا شد، متصدی با لبخندی تلخ جواب داد: نرخ روغن‌موتور به شدت بالا رفته است.

به‌تازگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش نرخ ۴۰ درصدی روغن موتور خودروهای سواری، ۵۳ درصدی خودروهای دیزل و ۶۰ درصدی خودروهای صنعتی را صادر کرده است
 
فارغ از افزایش و بی‌ثباتی نرخ ارز که موجب افزایش نرخ مواد اولیه وارداتی و داخلی تولید این روغن‌ها شده، اما کارشناسان معتقدند روغن‌موتور جزو اقلام پرمصرف خودروهاست و باید شرکت‌های تولیدکننده افزایش نرخ کمتری بابت این محصولات خود می‌گرفتند.
 
در این زمینه، «داود سعادتی‌نژاد» رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: حدود دو ماهی است که تولیدکنندگان روغن‌موتور، برای محقق شدن افزایش قیمت‌های مدنظرشان از توزیع محصولات خود به بازار خودداری می‌کردند.
 
وی بیان‌داشت: اگر توزیع به موقع انجام می‌شد یا بنکداران به صورت مویرگی اقدام به توزیع می‌کردند، شاهد افزایش یافتن قیمت‌ها نبودیم.
 
این مقام صنفی ادامه‌داد: با توجه به افزایش نرخ ارز و نرخ مواد اولیه و افزودنی‌ها و استفاده از ارز آزاد برای تامین آنها، افزایش نرخ روغن موتور اجتناب ناپذیر بود.
 
وی گفت: ‌این مسئله با توجه به کاهش سطح درآمدهای مردم، منجر به توسعه استفاده از روغن موتورهای تقلبی در بازار خواهد شد.
 
سعادتی نژاد اظهارکرد: روغن‌موتورهای تقلبی با استفاده از آرم، علائم و حتی قوطی‌های بسته‌بندی شرکت‌های اصلی و برند در مناطقی همچون شهر ری، دو دانگه و غیره و به دور از چشم بازرسان اتحادیه تولید و توزیع می‌شوند و انتظار می‌رود کارخانجات تولیدی برای مقابله با آنها پیش‌گام و با این اتحادیه و سایر اتحادیه‌های ذی‌ربط هماهنگ باشند.
 
استفاده از روغن‌موتورهای با کد رهگیری و برچسب‌ شناسا
 
«علیرضا نیک‌آیین» رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران نیز می‌گوید: افزایش نرخ اجازه داده شده به شرکت‌های تولیدکننده روغن‌موتور، به‌طور قطع عواقب بدی به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: گرانی شدید این محصولات سبب می‌شود تا بازار روغن‌های تقلبی داغ‌تر شود که این مسئله موجب رغبت کمتر مردم برای تعویض روغن، طولانی‌تر شدن زمان تعویض و مراجعه مردم، صدمه به خودروها و آلایندگی‌های زیست محیطی خواهد شد.
 
این مقام صنفی تاکید کرد: روغن‌موتور یک محصول پرمصرف بوده و همچون آینه‌بغل یا چراغ خودروها نیست که شاید چند سال در میان نیاز به تعویض داشته باشند، بر این اساس انتظار می‌رفت که سازمان حمایت اجازه افزایش نرخ کمتری به کارخانجات می‌داد.
 
وی، به تولید ماهرانه روغن‌موتورهای تقلبی اشاره کرد که در کارگاه‌های زیرزمینی و زیرپله‌ای در خارج از محدوده شهرها تولید می‌شود و افزود: راهکار اصلی در این زمینه، استفاده از کدهای رهگیری و برچسب‌های «شناسا» مربوط به اتحادیه لوازم‌یدکی است.
 
نیک‌آیین همچنین خواستار برخورد جدی و قانونی با خاطیان صنف چاپ در این موارد شد که حاضر می‌شوند با غیر از شرکت‌های اصلی و برند تولیدکننده روغن به همکاری بپردازند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار:  21 آذر  1399  ، کدخبر: 140979،،www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
كيفيت ماشين هاي ايراني با بهترين مواد هم باز خرابه چه برسه به اينكه توش رو با اجناس تقلبي پر كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین