پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
مسعود مردانی درباره آخرین وضعیت واکسن کرونای تولید داخل گفت: دانشمندان داخلی هم در این زمینه در حال فعالیت هستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تا آخر تیر هم واکسن کرونای تولید داخل به دست مردم نمی‌رسد.
شعار سال: این روز‌های اخبار ضد و نقیض متعدد درباره تولید واکسن کرونا در سراسر جهان منتشر می‌شود. در حالی که هنوز هیچ یک از دانشمندان و شرکت‌های داروسازی جهان به شکل قطعی ساخت و تولید این واکسن را تایید نکرده‌اند.

مسعود مردانی، عضو کمیته مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا گفت: خبر خوب این است که واکسن فایزر تاییدیه FDA آمریکا را اخذ کرده است.

او افزود: این نخستین واکسن دارای تاییدیه است. با توجه به حساسیت‌های FDA در اتخاذ تاییدیه باید به این امر اذعان کرد که این سازمان بی‌دلیل به واکسن یا داروی خاصی تاییدیه نمی‌دهد.

این پزشک عفونی درباره  حساسیت‌های دارویی ایجاد شده و مرگ ۶ نفر به دلیل تزریق  واکسن کرونا محصول شرکت فایزر تاکید کرد: برخی از این افراد واکسن دریافت نکرده‌اند. برخی دیگر نیز تحت گروه کنترل بوده و دارو درمانی اخذ کرده بودند. البته این افراد بالای ۸۰ سال داشته  و شاید به دلایل دیگر فوت کرده باشند.
 
 
واکسیناسیون عمومی در کشور توصیه نمی‌شود/ افراد کمتر از ۱۸ سال و زنان باردار  واکسن کرونا را نباید دریافت کنند

او درباره واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: واکسیناسیون عمومی برای مردم توصیه نمی‌شود همچنین تزریق این واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال و زنان باردار هم توصیه نمی‌شود. با این تفاسیر ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم هم باید این واکسن را به شکل اورژانسی دریافت کنند.

۲۰ درصد جمعیت کشور باید واکسن کرونا را تزریق کنند

این پزشک عفونی ادامه داد: کادر درمان، تکنسین‌های اورژانس و ارائه دهندگان خدمات نخستین گروه دریافت کنندگان این واکسن هستند. همچنین افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای نقص ایمنی، مبتلایان به اچ آی وی، سرطان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید این واکسن را دریافت کنند.

مردانی تاکید کرد: این جمعیت به ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارند که امیدواریم از کشور‌های خارجی تامین شود و روند واکسیناسیون از واکسن‌های خارجی آغاز شود.

مردانی درباره آخرین وضعیت واکسن کرونای تولید داخل گفت: دانشمندان داخلی در این زمینه در حال فعالیت هستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تا آخر تیر ۱۴۰۰ هم واکسن کرونای تولید داخل به دست مردم نمی‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۰۱۶۹۶، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین