پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
فرماندار قوچان خواستار ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قوچان به اداره شد.
شعارسال: علیرضا قامتی با تشریح وضعیت حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قوچان اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت ها وتوانمندی های کم نظیر قوچان در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری، خواستار ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی به اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری می باشیم.

وی ارتقا نمایندگی به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مطالبه عمومی شهروندان و حق مردم قوچان دانست و ادامه داد: طی بازدیدی که کارشناسان میراث فرهنگی استان از ظرفیت های این حوزه در شهرستان قوچان داشتند، از 90 امتیاز ممکن، 88 امتیاز کسب شد.

وی افزود: برای دست یابی به شاخص 90 و ارتقا نمایندگی به اداره میراث فرهنگی، می بایست اقداماتی در برخی از بخش ها از جمله تعیین وضعیت حمام های تاریخی صورت گیرد؛ که به همین منظور با همکاری شهرداری و شورای شهر مشکلات این حوزه بررسی و درصدد رفع آن می باشیم.

رئیس شورای اداری قوچان ضمن انتقاد از مدیر سابق میراث فرهنگی این شهرستان تصریح کرد: آثار و میراث فرهنگی بسیار ارزشمندی در سطح شهرستان وجود دارد که متاسفانه طی سال های گذشته و به دلیل سوء مدیریت مورد بی توجهی و غفلت واقع شده است.

قامتی با اشاره به عدم بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی ها توسط مدیریت قبلی میراث فرهنگی قوچان عنوان داشت: باتوجه به تغییر مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قوچان، امیدواریم شاهد تغییرات مثبت و سازنده ای در این عرصه باشیم.

* انجمن میراث فرهنگی قوچان شکل گرفته است

قامتی با اشاره به شکل گیری انجمن میراث فرهنگی قوچان خاطر نشان کرد: انجمن میراث فرهنگی قوچان با هدف شناسایی آثار و میراث فرهنگی و ساماندهی وضعیت آن و همچنین پیگیری آثار تاریخی منتقل شده به سایر موزه های کشور و بازگرداندن آنها شکل گرفته و تا یک ماه آینده احکام اعضای انجمن نیز صادر خواهد شد.

وی یادآور شد:راهبرد و هدف کوتاه مدت انجمن میراث فرهنگی حفظ آثار و میراث فرهنگی بوده زیرا بسیاری از مکان های تاریخی این شهرستان به دلیل بی توجهی در حال نابودی است.

* مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد

فرماندار قوچان یادآور شد: اعتبارات میراث فرهنگی بسیار کم بوده و پاسخگوی نیازها و برنامه های این حوزه نمی باشد و متاسفانه مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به هیچ یک از قول های خود عمل نکرد.

قامتی در پایان اظهار امیدواری کرد: باتوجه به پیگیری های انجام شده، امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اداره باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 5 آذر 1394، کدخبر: 553438، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین