پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کیفیت و پیچیدگی دو عملیات تروریستی اخیر (ترور شهید فخری زاده و خرابکاری در تاسیسات سایت هسته‌ای نطنز) تردیدی باقی نمیگذارد که اسراییل و دیگر دشمنان ایران در نهاد‌های امنیتی و دیگر سازمان‌های ما عوامل نفوذی زیادی جا داده اند.
شعار سال: اطلاعات لازم برای موفقیت عملیات هائی از این سنخ صرفا‌ً از طریق ماهواره‌های جاسوسی و یا شنود ارتباطات تلفنی و رادیوئی امکان پذیر نیست، هنوز هم هیچ تکنولوژی شناخته شده‌ای نتوانسته بکارگیری عوامل و منابع انسانی در عملیات جاسوسی و خرابکاری را منتفی نماید و تا اطلاع ثانوی وجود و حضور عامل انسانی در کشور هدف در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته جاسوسی ضرورتی انکار ناپذیر است.

مطمئناً این عوامل نفوذی، از اتباع خارجی نیستند بلکه ایرانیانی وطن فروش با انگیزه‌های مادی یا براندازانی کور هستند که برای براندازی جمهوری اسلامی حاضرند ایران را هم از بن براندازند. پرسش این است که این نفوذی‌ها چطور خود را به چنین موقعیت‌های حساسی میرسانند و به راحتی به سری‌ترین اطلاعات هدف دسترسی پیدا می‌کنند؟

دو معیار اصلی و غیر قابل اغماض برای گزینش افراد در نظام وجود دارد و هر چقدر که جایگاه مورد نظر حساس‌تر باشد به همان نسبت سختگیری در اعمال این دو معیار بیشتر می‌شود. اول عمل به مناسک دینی و تطبیق داشتن با ظواهر دینی، دوم ابراز وفاداری به نظام؛ هر فرد دغلکار و متظاهری با دارا بودن کمی استعداد در ریاکاری می‌تواند به راحتی خود را واجد تام و تمام هر دو معیار نشان دهد، زیرا تظاهر کردن مستلزم دارا بودن توانایی و سرمایه خاصی نیست.

ممکن است عده‌ای مدعی شوند به این سادگی هم نیست، علاوه بر دو معیار مذکور، سوابق داوطلبان بویژه برای مشاغل حساس به دقت بررسی می‌شود. در جواب باید گفت، سازمان جاسوسی قدرتمندی، چون موساد که قصد نفوذ دادن نیروهایش را دارد و یا به دنبال جذب افراد شاغل در این سازمانهاست، بی گدار به آب نمیزند، حتما برای نفوذ دادن نفوذی‌های خود هم افراد بدون سوء سابقه را انتخاب میکند و هم حسابی حوصله به خرج میدهد، شاید لازم باشد برای نفوذ دادن یک جاسوس سال‌ها صبر پیشه کند.

فاجعه بارتر از تفکری که دو معیار مذکور را برای پذیرش افراد مبنا قرار داده، تفکری است که سیستم ضد جاسوسی آن در جستجوی جاسوسان درمیان کراواتی‌ها، بدحجاب‌ها و منتقدین است؟! در حالیکه ورود چنین افرادی حتی به عنوان ارباب رجوع به بعضی ادارات و سازمان‌های دولتی معمولی بعضاً با مشکل مواجه می‌شود، چطور ممکن است این سنخ افراد که مغایر بودن شرایط و ظواهرشان با معیار‌های رسمی پذیرش نظام کاملاً تابلو است، به سازمان‌ها و نهاد‌ها حساس نفوذ کنند؟

منتقدی آزاده که از سر دلسوزی به قصد اصلاح امور منتقد عملکرد مقامات و نهاد‌ها است و با علم به هزینه زا بودن انتقاد کردن، قبول محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی خود مثل استخدام در سازمان‌های دولتی و عدم دریافت پاداش بابت منتقد بودن، همچنان اصرار به انجام تکلیف شرعی، اخلاقی و ملی خود در قبال کشور دارد، منطقاً باید بیشتر مورد استقبال قرار گیرد تا چاپلوسی که با تایید بی، چون و چرای عملکرد صاحبان قدرت با ریاکاری فقط در پی حفظ منافع خود است، اما فعلاً بر اساس رویه جاری چاپلوسان قدر می‌یابند و منتقدان طرد می‌شوند.

تا زمانی که منحصراً معیار خودی و معتمد بودن، صرفا ًداشتن ظاهری متشرع، عامل بودن به مناسک دینی و وفاداری به نظام است و حوزه استحفاظی برای بستن راه نفوذ نفوذی‌ها طرد منتقدین و تمرکز بر کراواتی هاست، هر جاسوسی با تظاهر غلیظ به معیار‌ها مورد قبول و دوری کردن از معیار‌های غیر قابل قبول قادر است به راحتی در حساس‌ترین نهاد‌ها و سازمان‌های ما جا خوش کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همدلی زنجان، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۸۹۳۱، HAMDELIZANJAN.IR
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
ایرانی جماعت هرچی داره میکشه از دست همین جماعت نفوذی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
ضعف سيستم هاي نظارتي در ايران مشكلات زيادي رو براي ايران به بار مياره كه يكيش همين نفوذ هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین