پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۳۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
علی امام برنامه‌های سال ۹۹ را در خصوص افتتاح ایستگاه‌های مترو، بهره‌برداری از خطوط و تامین واگن را تشریح کرد.
شعار سال: علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص تخصیص اعتبار به افتتاح و بهره برداری از خطوط جدید مترو در شهر تهران تا پایان دوره مدیریت شهری پنجم گفت: برنامه‌های افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو از ابتدای سال ۹۹ شروع و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

او افزود: ۷ ایستگاه از این ۱۲ ایستگاه در خط ۶، چهار ایستگاه در خط ۷ و یک ایستگاه در خط ۳ است.

امام تصریح کرد: ایستگاه امیرکبیر در خط ۶ مترو تهران و در خیابان ۱۷ شهریور واقع شده است و بر تکمیل هر چه سریعتر ایستگاه و افتتاح آن تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ تأکید شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد:۶ ایستگاه دیگر در این خط مترو وجود دارد که حدفاصل ایستگاه مدرس تا ایستگاه شهید ستاری خواهد بود و این مسیر به طول ۷ کیلومتر است.
او در خصوص این شایعه که هزینه بهره‌برداری از خطوط و ایستگاه‌های آن دو برابر بیشتر از استاندارد جهانی است، گفت: هزینه‌های متوسط ساخت هر کیلومتر از مسیر مترو و تجهیزات لازمه، حدود ۴۰ تا ۵۰ میلون دلار است؛ و چنین شایعه‌ای که هزینه‌ها جهانی برابر با ۲۶ میلیون دلار است صحت ندارد.

امام در خصوص روند افتتاح خطوط و ایستگاه‌های مترو تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری تهران بیان کرد: برنامه‌های که برای افتتاح این ۱۲ ایستگاه مترو در پیش داریم تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد این در حالی است که از ۸۰۰ میلیارد دلار اختصاص داده شده برای این پروژه‌ها فعلا ۲۰۰ میلیارد دلار آن دریافت و هزینه شده است

او ادامه داد: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰ این است که خط ۷ مترو تهران بسیاری از ایستگاه‌های آن تکمیل شده و از پایانه آن بهره‌برداری شود، اما هنوز نتوانسته ایم زمین مورد نیاز آن را تحویل بگیریم بنابراین بهره‌برداری از آن با تاخیر انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: با توجه به برنامه‌های موجود در خصوص خط ۷ اگر منابع تامین شود تا پایان سال پروژه تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد.

امام در خصوص دلایل تامین نشدن کامل منابع گفت: معمولا در شش ماهه اول منابع مالی کمتری تامین می‌شود، چون ما متکی به بحث مشارکت‌ها هستیم و در حال حاضر شهرداری هم با مشکل تامین حقوق کارمندان خود مواجه است و در نتیجه پولی برای تخصیص به این امر ندارد با تمام تفاسیر پروژه‌های خط ۶ تا سال ۱۴۰۰ به اتمام نخواهد رسید، اما امکان بهره برداری از خط هفت وجود دارد.

او ادامه داد: احتمالا تا پایان سال دو ایستگاه در خط ۶ مترو افتتاح شده و بهره برداری از ۵ ایستگاه دیگر به سال آینده موکول می‌شود.

امام در خصوص تامین و تهیه واگن‌های مترو اظهار کرد: بر اساس برنامه ۵ ساله ششم دولت محترم موظف بود ۲۰۰۰ واگن تامین کند، ولی به دلایل مختلف این امر محقق نشد به گونه‌ای که حتی یک واگن هم تا پایان دوره تامین نخواهدشد.

او ادامه داد: از این ۲۰۰۰ واگن؛ ۱۰۵۰ عدد آن به تهران و مابقی به کلان شهر‌های کشور اختصاص دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 25 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:1104497،borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
مترو هم بدون متولی در سال 99 رها شده بود و اگر مظالبات شورای شهر نبود به هیچ جا نمی رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
اقای علی امام به شدت در زمینه مترو به مردم خدمت کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین