پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۱۷۷۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
طبق پیش‌بینی بانک گلدمن‌ساکس، قیمت نفت تحت تاثیر واکسیناسیون گسترده ،افزایش محدود تولید اوپک‌پلاس و کاهش ذخایر نفتی در آسیا، سال آینده میلادی به ۶۵ دلار در هر بشکه می رسد.
شعار سال: بانک سرمایه‌گذاری گلدمن‌ساکس اعلام کرد: انتظار می‌رود، واکسیناسیون گسترده و افزایش محدود تولید اوپک‌پلاس باعث افزایش قیمت ۶۵ دلاری نفت در ۲۰۲۱ شود. ذخایر نفتی به دلیل افزایش تقاضا در آسیا رو به کاهش بوده و بر خوش‌بینی عمومی درباره رشد قیمت نفت در سال آینده میلادی می‌افزاید.

بر اساس این گزارش، جفری کیوری رئیس بخش تحقیقات کالا‌های اساسی در گلدمن ساکس گفت: نبود سرمایه‌گذاری ساختاری در بخش نفت و گاز فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد می‌کند و گرایش به انرژی‌های تجدیدپذیر، تشدید شده است. تمام کالا‌ها به‌جز گندم گرفتار کسری هستند.  

کیوری ادامه داد: این تغییرات باعث تحریک تقاضای کوتاه‌مدت برای نفت می‌شود و انتظار داریم، طی چند سال آینده همگام با شکل‌گرفتن زیرساخت‌های انرژی پاک افزایش یابد. پس از آن، تاثیر منفی این شرایط بر تقاضای نفت و در نتیجه قیمت آن آشکار می‌شود.

قیمت نفت در اوایل هفته جاری با خبر آغاز واکسیناسیون در آمریکا افزایش یافت، ولی نگرانی درباره مازاد عرضه تاثیرات مثبت خبر واکسن کرونا را از بین برد و قیمت نفت رو به کاهش گذاشت.

خبر‌های اوپک در خصوص عرضه و تقاضا هم بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. اوپک پیش‌بینی برای تقاضای نفت در سال‌جاری میلادی و سال آینده را کاهش داده است. به‌علاوه، آخرین آمار بیکر‌هیوز از تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا، بیشترین افزایش تعداد آن‌ها را از ژانویه ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که نگرانی در مورد مازاد عرضه را بیشتر می‌کند.

افزایش تولید نفت لیبی همچنان ادامه دارد و متوسط تولید روزانه آن طی ماه‌جاری به ۲۸. ۱ میلیون بشکه یعنی بالاتر از ۲۵. ۱ میلیون بشکه در پایان ماه گذشته رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بورس‌پرس، تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۲۷۸۸، boursepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
اینکه ما در اینده بتونیم این همه نفت اون هم با این قیمت بفروشیم یکم دور از ذهن هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
بعيد ميدونم ايران بتونه روزي اين مقدار با اين قيمت نفت بفروشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
اين ها حتي روي پيش بيني هارو هم سياه كردن در زمينه تدوين بودجه هاشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین