پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
همزمان با آغاز هفته کتاب بازارچه خیریه مبادله کتاب در بوشهر در راستای ترویج فرهنگ اهداء کتاب افتتاح شد.

شعار سال : مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر عصر شنبه در آئین افتتاح بازارچه خیریه مبادله کتاب در سازمان تبلیغات بوشهر اظهار داشت: هفته کتاب زمانی مناسب برای تجلیل از تاثیرگذاران امر کتاب و کتاب‌خوانی در استان و همچنین ترویج رفتارهای خوب در زمینه مطالعه و توجه به کتاب است.

سید علی هاشمی با اشاره به اینکه این نهاد به تنهایی نمی تواند مروج فرهنگ کتاب خوانی باشد، بیان کرد: در استان بوشهر برنامه های فرهنگی متفاوتی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود اما خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی نیز برای ترویج این فرهنگ از تاثیر گذاری بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: بازارچه خیریه کتاب برای ترویج فرهنگ اهداء کتاب برپا شده و آنهایی که وسع مالی برای تهیه کتاب ندارند با مراجعه به این بازارچه، کتاب مورد نظر به آنها اهداء خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر عنوان کرد: در این نمایشگاه سه هزار نسخه کتاب در قالب هزار عنوان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که کتاب‌های بدون استفاده در خانه دارند و آنها را مطالعه کردند می‌توانند برای استفاده دیگر افراد به این بازارچه اهداء کنند.

مدیرکل کتابخانه های استان از برگزاری نشست کتابداران کشور در استان بوشهر خبر داد و گفت: این نشست‌ها برای افزایش کیفی و بروز شدن اطلاعات کتابداران در سطح کشور برگزار می‌شود.

هاشمی با عنوان اینکه در استان بوشهر بالغ بر ۷۲ درصد از اعضا زیر دیپلم هستند اظهار کرد: در استان بوشهر ۵۴ درصد از اعضا را خانم‌ها و ۴۶درصد تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای توسعه کتابخانه‌ها در استان تخصیص داده شده، افزود: همچنین ۱۵میلیارد ریال نیز برای تکمیل و احداث پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت مهر، تاریخ نشرخبر : 23 آبان 1394 کد مطلب : 2966987 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین