پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
فیلم جالبی است. از چند سال قبل. جایی که سردار سلیمانی که خود فرزند این استان است، می‌گوید طرح انتقال آب از جنوب کرمان به سمت شمال این استان، خیانت بزرگی است و باعث خشکی جیرفت و هند کوچک می‌شود. این در حالی است که تیم فعلی دولت تدبیر و امید به شدت بر انتقال آب بین حوزه‌ای اصرار دارند.

شعار سال: مدت هاست مافیای آب به دنبال انتقال آب سرشاخه های هلیل رود از جنوب کرمان به سمت شمال و به سوی صنایع آب بر بالادست است. این روزها ظاهرا تکاپوی شان دو چندان شده و پروژه انتقال آب از جنوب کرمان در مراحل پایانی است. کاری که صدها هزار کشاورز را در جنوب کرمان با خشکی و قحطی روبرو می کند.

فیلم  پیوست خبر هم به نوبه خودش ، فیلم جالبی  و سندی زنده است. از چند سال قبل. جایی که سردار سلیمانی که خود فرزند این استان است، می گوید این طرح انتقال آب، خیانت بزرگی است و باعث خشکی جیرفت و هند کوچک می شود.

تعداد بازدید : 80


 سالانه ۵.۸ میلیارد متر مکعب دارد از آب های زیرزمینی این استان برداشت می شود. این مقدار حتی از میزان آب حوضه ارومیه هم بیشتر است. هلیل رود را ببرند جز خشکی چه می ماند؟

با وجود درک پیامدهای زیان بار انتقال آب از جیرفت به سمت کرمان ، آقایان باهنر، مرعشی و جهانگیری  سال هاست بر انتقال آب به کرمان و بر هم ریختن اکوسیستم طبیعی این استان پافشاری می کنید.

آیا تجربه سد جیرفت کافی نبود ؟ سد جیرفت را زدند و راه طبیعی آب به سوی تالاب جازموریان را بستند. حالا از جازموریان چه مانده جز یک منبع عظیم گرد و خاک و مصیبت و بلای مردم منطقه؟ مردم باید بدانند که مساله آب آشامیدنی شهر کرمان می تواند یک بهانه باشد. به احتمال زیاد ، حامیان انتقال آب به دنبال انتقال آب برای معدن مس درآلو و صنایع فولادر شمال کرمان و مجتمع های تفریحی هفت باغ برای سرمایه داران ویلانشین استان های مجاور می باشند و گرنه مشکل آب شهر کرمان ۸۰۰ هزار نفری با ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب سالانه و آن هم از مدیریت آبهای هدر رونده از لوله های آب شهری، قابل مدیریت و کنترل است.

شایعات و شنیده هایی مطرح است که آنها برای پیشبرد این پروژه خانمان برانداز ،حتی استاندار را هم عوض کردند. استانداری را آوردند که گوش به فرمان باشد و پروژه را با سرعت و بدون ایجاد دست انداز به پیش ببرد.
سالانه ۵.۸ میلیارد متر مکعب  از آب های زیرزمینی استان  کرمان برداشت می شود. این مقدار حتی از میزان آب حوضه ارومیه هم بیشتر است. حال اگر هلیل رود را ببرند جز خشکی چه می ماند؟

منتظر انعکاس توضیحات هر مقام ذی نفع یا ذی مدخلی هستیم.


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از رسانه مکتوبات

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
انقد با اين انتقال اب ها به خاك و به استان ها و به مردم خيانت كردن كه حد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
كي هست كه صداي اين عزيزان رو بشنوه مطمئنا اين ها اين كارو ادامه ميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
جازموريان خيلي وقته كه مشكلات زيادي رو در زمينه محيط زيستي داره به دوش ميكشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
انتقال اب هم در ایران واقعا درسر برای انتقال دهنده اب درست کرده
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
در استان فارس هم اين خيانت بزرگ 30 سال است كه ادامه دارد. منابع آب و خاگ استان فارس به هدر مي رود.
آب رودخانه كر و سد دروزن از 5 شهرستان زير سد دريغ شده و از كشاورزي گرفته شده است. آب به شهر شيراز و به بهانه فضاي سبز به كشت علف هرز و درختان بي ثمر انجاميده است.
آبهاي اضافي دشت شيراز 30 سال است كه بنا شد براي كشاورزي به دشت سروستان برود اما به عكس اين اتفاق نيافتاد.
كشاورزان استان در خشكسالي و گرسنگي ناچار به شيراز پناه آورده اند.
سال هاي رونق توليد و جهش توليد ..... تبديل به توليد علف هرز و ميوه كاج و سرو در شيراز شده است.
قطار شهري و فاضلاب شهري به دستور بانك جهاني وصندوق بين المللي پول يك درياي آب سد زير زميني در شهر شيراز را خشك كردند.
ميلياردها دلار قرارداد با شركت هاي اروپايي براي نابودي آب و خاك در شيراز منقعد شد.
همه اين اتفاق ها طي 30 سال گذشته و ادامه دارد.
هدف نابودي كشاورزي استان فارس خصوصا دشت حاصلخيز شيراز و گرسنگي كشاورزان است.
شهرستان هاي مرودشت - زرقان - خرامه - ارسنجان - استهبان - ني ريز در تمام اين مناطق وسيع استان خشكسالي و گرسنگي و بيكاري كشاورازن پيامد كارهاي خائنانه نفوذي ها بوده است.
اميد است كه عقلاي قوم و متوليان آب و خاك از جمله اداره كشاورزي كه نام جهاد را ضايع كرده از خواب غفلت بيدار شوند. ان شاءالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین