پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۲۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
بازی مافیای انتخابات فدراسیون شطرنج وارد مراحل بسیار خطرناک و نگران کننده‌ای شده است. بازی‌ای که در آن هیچ شهروندی وجود ندارد و همه مافیا هستند!
شعار سال: بازی مافیا از آن دست بازی‌های جذابی است که معمولا در دورهمی‌های پرجمعیت بازی می‌شود و در آن عده‌ای زیادی شهروند باید مافیا‌های ناشناس را شناسایی کرده و بازی را پیروز شوند. با این حال این بازی فقط به شکل بازی جذاب است و اگر قرار باشد به زندگی عادی تسری پیدا کند فاجعه‌ای در ابعاد وسیع رقم می‌خورد.

یکی از جا‌هایی که بازی مافیا به آن تسری پیدا کرده فدراسیون شطرنج است.  خصوصا در آستانه انتخابات فدراسیون که این مسائل کاملا شدت گرفته؛ البته حتی اصول اولیه بازی مافیا هم در آن رعایت نمی‌شود. کسی نوبتی صحبت نمی‌کند. همه مافیا هستند! گاد و قاضی و شهردار هم ندارد!

این روز‌ها بحث‌های کلامی به شدت تند و تیزی که حاوی شدید‌ترین اتهام‌های فساد مالی، اخلاقی و ... است در فضای شطرنج وجود دارد. اتهاماتی نظیر سرقت (!)، اختلاس، سواستفاده از عنوان دولتی، رانت خواری، هک اطلاعاتی (؟!) و ... از یک سو کارمندان تازه اخراج شده به شدت  یکی از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون را مافیا دانسته و به او می‌تازند و از سوی دیگر تیم حمایتی این کاندیدا و حتی خود او به شدت ادعای مبارزه با مافیا را دارند. این وسط شهروندان مظلوم همان بازیکنان بی ادعا هستند که دست شان به هیچ جا بند نیست و باید شاهد دعوای سیاسی آقایان باشند.

اتهام‌های صورت گرفته و جوابیه‌های داده شده که البته خود جوابیه‌ها هم حاوی اتهام است، به اندازه‌ای سنگین است که در صورت اثبات در دادگاه، مجازات حقوقی و کیفری بسیار سنگینی را دارد، اما هیچ یک از طرفین اهل پا پس کشیدن نیستند و پس از دریافت حمله، در پاسخ حمله‌ای شدیدتر انجام می‌دهند.

این که چرا انتخابات برگزار نمی‌شود، موضوعی است که بار‌ها به آن پرداخته شده است. اما حتی شاید برگزاری انتخابات و مشخص شدن تکلیف ریاست فدراسیون هم به این بازی مافیا پایان ندهد. در صورت پیروزی کاندیدای مذکور در انتخابات که از حمایت بازیکنان دختر و پسر تیم ملی هم بهره‌مند است، احتمالا شاهد شدت گرفتن حملات برای کنار زدن وی باشیم. اتفاقی که دودش تنها به چشم این رشته مظلوم خواهد رفت.

در این میان احتمال ثبت نام مجدد و ورود نفرات جدید به کارزار انتخاباتی وجود دارد، اما نفرات جدید احتمالی فقط به تعداد مافیا‌های بازی خواهند افزود و چهره‌های موجه و اخلاق مدار شطرنج در این وضعیت نابسامان موجود، هرگز خود را وارد رقابت نخواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۸۷۹۲۷، jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
من هیچ وقت فکر نمیکردم ورزشی مثل شطرنج این همه مشکلات در فدراسیون خودش داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
ماشالله همه مافيا شدن تو كشور تو هر زمينه اي سطرنج تازه خوبشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
فساد به همه جا نفوذ پیدا کرده فکر نمی‌کردم یه روزی وارد ورزش شطرنج هم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین