پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
فرمانده انتظامی طبس گفت: علت ۷۵ درصد تصادف جاده ای در این شهرستان انسانی است که شامل خستگی راننده، انحراف به چپ خودرو و توجه نکردن به جلو هنگام رانندگی است.
شعارسال: سرهنگ محسن جلالیان یزدی یکشنبه شب به مناسبت هفته نیروی انتظامی(۹ الی ۱۵مهر) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در شش ماه اول سال ۹۵، تصادف منجر به فوت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشت و تصادف منجر به زخمی شدن افراد ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال در مجموع ۱۲۰ درصد تعداد زخمی ها افزایش یافت که علی رغم این که تعداد تصادف کم شده ولی شدت برخوردها بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: علی رغم تلاش های اداره راه و شهرسازی برای روکش آسفالت جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی راه ها، شرایط اقلیمی طبس طوری است که جاده به دلیل وجود عرصه های بیابانی خسته کننده است.

وی مسیرهای طولانی، نبود جاذبه های بصری در طول مسیر، نبود زیرساخت لازم برای ایجاد مسجد و موکب در مسیر و ایجاد مکانی برای استراحت رانندگان را از جمله معضل جاده ها در طبس برشمرد.

وی در خصوص تصادف حوزه شهری نیز گفت: سال ۹۴ تصادف منجر به فوت رخ نداد.که در سال جاری دو مورد گزارش شد که در هر دو مورد موتور سوار بودند.

وی ادامه داد: در تصادف جرحی از نظر تعداد تصادف شاهد رشد ۳۸ درصد هستیم و ۳۶ درصد نیز تعداد مجروحان افزایش یافته است و متاسفانه در ۹۵ درصد تصادف یکی از طرفین تصادف موتور سوار بوده که ۸۶ درصد مجروحان موتور سواران بودند.

فرمانده انتظامی طبس بیان کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۵ کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشت.

وی افزود: در همین مدت نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش وقوع سرقت و رشد ۱۸ درصدی دستگیری افراد سارق را در شهرستان طبس شاهد بودیم .

وی با بیان افزایش ۴۰ درصدی کشف قاچاق کالا در شش ماه نخست سال نسبت به پارسال اظهار کرد: امیدواریم با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امحای کالای قاچاق محقق شود تا برکات آن را شاهد باشیم.

وی امحای کالای قاچاق را امر ضروری و مهم خواند و افزود: این که کالای قاچاق را کشف کنیم و در انبار جمع آوری و تحت عنوان فروش و استفاده مجدد در جامعه باز توزیع شود، عملا نقض غرض است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی طبس، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395، کدخبر: 32469، www.tabasnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین