پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مجتمع صیدگاه خواجه نفس گمیشان یکی از چهار صیدگاه شیلات در استان گلستان بود که بعد از مجتمع چارقلی در حال ویرانی کامل است.
شعارسال: این مجتمع در 5 کیلومتری غرب گمیش تپه واقع است که محل استحصال ماهیان خاوییاری بوده است وصیادان خاویاری صیدهای خودشون رو به این مجتمع های استحصال تحویل میدادند و بعد از آن این مجتمع خاویار و گوشت ماهی رو به مجتمع بزرگ و سردخانه در جزیره آشوراده انتقال می دادند.

با پسر وی آب دریا به دلیل خشکسالی این مجتمع بلا استفاده شد و سعی زیادی برای استفاده از این صیدگاه صورت گرفت، مثل حفر کانال که جوابگوی باتلاق نبود و یا درست کردن پل چوبی و .. که در هر صورت شیلات تصمیم گرفت که آنجا را تخریب کند.

این مجتمع شامل امکاناتی نظیر 8 اتاق خواب پرسنل و سرویس بهداشتی ، حمام ، موتورخانه و آشپزخانه و سالن بزرگ استحصال و خدمات تفریحی مثل سالن پینگ پنگ و فوتبال دستی هم بود.

کاش مسوولین از این مکان در جهت رونق گردشگری بهره می گرفتند و مانع تخریب این بنای ارزشمند می شدند.

* تصاویری از صید گاه شیلات خواجه نفس قبل و بعد از تخریب

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1395، کدخبر: 868476، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین