پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از ساماندهی ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از دیمزارهای استان در سال زراعی جاری خبر داد.

شعار سال: جمشید دارابا بیان اینکه این طرح در شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان و اشنویه درسال گذشته در سطح ۹ هزار هکتار اجرایی شد اظهارداشت: امسال نیز این طرح شامل ساماندهی ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۱۰ هزار هکتار نخود و جو دیم در سطح ۹ شهرستان استان است.

وی ادامه داد: این طرح در ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل شهرستان‌های ارومیه، بوکان، میاندوآب، پیرانشهر، نقده، اشنویه، شاهین دژ، تکاب و مهاباد اجرا می‌شود.

دارا افزایش حداقل ۲۵ درصد عملکرد در ۵۰ درصد از اراضی دیم استان را از مهم‌ترین هدف طرح ساماندهی دیمزارها عنوان کرد و افزود: این اقدام از طریق رعایت تاریخ مناسب کشت، بستر مناسب و اصولی، استفاده از بذور اصلاح شده، رعایت عمق کشت و تراکم مناسب و استفاده از ردیف کارهای مجهز به جاگذاری کود زیر بذر محقق می‌شود.

وی از اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقامp.v.cدر مزارع گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: این طرح در شش سایت، شامل دو سایت گندم آبی در شهرستان‌های نقده و میاندوآب و چهار سایت گندم دیم در شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، سلماس و شاهین دژ اجرا می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح استفاده از ارقام موجود به عنوان ارقام شاهد و ارقام تحقیقاتی جدید به عنوان ارقام گواه با مشارکت خود زارعین در این سایت‌ها است تا زارعین با مقایسه عملکرد ارقام شاهد و گواه، خودشان در استفاده از ارقام تحقیقاتی جدید برای کشت در سالهای آینده پیشقدم شوند.

وی مجموع اراضی دیم زیر کشت محصولات زراعی در استان را ۴۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: سالانه در حدود ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت محصولات گندم، جو و حبوبات می‌رود که ۳۰ هزارهکتار نیز به صورت آیش برای سال آینده نگه داشته می‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 آبان 1394، کد مطلب: 2963073:www. mehrnews.com


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
هنوز هم مشکلاتی برای کشاورزان وجود داره اینطور که شما حرف میزنین همه چی گل وبلبله وبه همه چی رسیدگی کردین اما هنوز هم واقعا منشکلات سد راه کشاورزانه م/.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین