پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها می‌گوید «۸۰ درصد مردم هویزه در فقر به سر می‌برند؛ بیشتر مردم شهرستان هویزه به نان شب‌شان محتاجند و توانایی تهیه گوشی هوشمند چند میلیونی برای فرزندان‌شان که در کلاس‌های مجازی شرکت کنند را ندارند. این شهرستان نفت‌خیز هنوز بیمارستان که هیچ، حتی یک درمانگاه درست و حسابی هم ندارد».
شعار سال: سعید سیلاوی گفته «مردم منطقه با از دست دادن زمین‌های کشاورزی‌شان که شرکت نفت با قیمت ارزانی آن‌ها را خریداری کرد دچار فقر شدند؛ در حالی‌که مردم حاضر به این کار نبودند و می‌توانستند هر ساله با کشت این زمین‌ها معیشت‌شان را تامین کنند. تنها سودی که از شرکت نفت عاید مردم منطقه شده به‌کارگیری تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به‌عنوان کارگر ساده در این شرکت است. فقر و بیکاری در منطقه بیداد می‌کند».

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان مناطق نفت‌خیز توضیح داده که تنها با یک دقیقه استخراج نفت می‌توان مشکل تهیه گوشی و تبلت‌های دانش‌آموزان مناطق نفت خیز خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد، اهواز و مسجدسلیمان را حل کرد.

خرداد ماه امسال خبر خودکشی یکی از اهالی هویزه و کارگر میدان نفتی یادآوران منتشر شد که در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ دست به خودکشی زد؛  همکاران عمران روشنی‌مقدم در آن زمان اعلام کردند که او به‌دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت حقوق ماهیانه خود را حلق‌آویز کرده است. یکی از همکارن عمران روشنی‌مقدم گفته بود «وضع مالی وی آن‌قدر بد شده بود که حتی پول نداشت با خود غذا سر کار خود بیاورد، ولی شرکت توجهی به این امر نمی‌کرد».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از میدان، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۵۸۷۴، meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
چرا هرچی به سمت جنوب کشور میریم فقر رو با تموم وجود حس میکنیم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین