پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی با حضور بیش از ۱۹۰ شرکت داخلی، در فضایی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع، از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه خبر داد.
شعار سال: احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در نشست خبری در خصوص برگزاری این نمایشگاه افزود: در این دوره از نمایشگاه، با توجه به شیوع بیماری کرونا، تلاش شده است تا با رعایت شیوه نامه‌های ایمنی و بهداشتی، نمایشگاهی برای متخصصان و فعالان این صنف برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان صنعت چاپ با وجود شیوع بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه داده و بخشی از آن‌ها کار تهیه ماسک، جعبه‌های بسته بندی و لوازم مربوط به تولید و بسته بندی الکل و ... را برای عرضه به بازار فعالانه انجام دادند، اضافه کرد: ساعت بازدید از نمایشگاه بیست و هفتم از ۹ بامداد تا ۱۷ است و علاقه مندان، کارشناسان و فعالان این صنعت مهم می‌توانند در این ساعات از نمایشگاه بازدید کنند.

ابوالحسنی تاکید کرد: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته، پذیرای مخاطبان خاص و تخصصی خواهد بود و این فرصت هم برای غرفه داران فراهم است که مخاطبان تخصصی بیشتری را به نمایشگاه دعوت کنند.
 
معضلات صنعت چاپ و بسته بندی

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور گفت: صنعت چاپ و بسته بندی ایران میتواند حرف اول منطقه را بزند، اما با توجه به اینکه در بسیاری از موارد دولت و دستگاه‌های اجرایی به جای حمایت، متاسفانه در فعالیت‌های این صنف اخلال ایجاد می‌کنند، کشور ترکیه حرف اول منطقه را در این صنعت می‌زند و بازار را از دست ما خارج کرده است در حالیکه توانمندی ما کمتر از این کشور نیست.

ابوالحسنی خواهان حمایت واقعی دولت از این صنعت شد و افزود: خام فروشی بزرگترین مشکل اقتصاد ماست و در موارد بسیاری مواد کشاورزی و صنعتی ما به صورت خام به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود در حالیکه کشور‌های دیگر این مواد را خریداری کرده و به نام خود به بازار‌های دیگر صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وابستگی ۷۵ درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات گفت: ثبت سفارش واردات مواد اولیه اکنون با مشکل مواجه است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران تصریح کرد: در بخش تولیدات شامل فیلم‌های پلیمری تکنولوژی مناسبی وجود دارد، اما پتروشیمی مواد خام را به خارج صادر می‌کند و برای تولیدکنندگان داخلی نیز گران عرضه می‌شود به همین دلیل مذاکراتی با وزارت صمت و ارشاد صورت گرفته است تا پ پ با نرخ مناسب تری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص برپایی مجازی نمایشگاه چاپ و بسته بندی برای نخستین بار گفت: پلت فرمی طراحی شده است تا شرکتکنندگان آخرین اخبار نمایشگاه را بازدید کنند و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس iroxpo.com به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از نمایشگاه اظهار داشت: با استفاده از نرم افزار‌های تخصصی و به روز دنیا که از کشور آلمان خریداری شده است امکان بازدید مجازی فراهم شده است و علاقه مندانی که امکان بازدید حضور ندارند می‌توانند به صورت مجازی بازدید داشته باشند و حتی غرفه دارانی که به دلایلی تمایل به حضور ندارند به صورت آنلاین در این نمایشگاه شرکت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۹۲۱۴۸، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
این نمایشگاه های چاپ در ایران شاید بتونن روند و توسعه چاپ رو کمی بهبود بدن
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
امید داریم که 13 دی ماه شروع رونق گیری این صنعت از دست رفته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین