پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۰۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
فاطمه راکعی می‌گوید: سن برخی از نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهد که به اهداف انقلاب اشراف داشته باشد لذا باید از بزرگترهایشان سوال کنند چراکه آن‌ها برخلاف نظر امام نه تنها نظامیان را از انتخابات منع نمی‌کند بلکه شرایط را برای حضورشان فراهم می‌کند.
شعار سال: انتقاد‌ها به اصلاح قانون انتخابات همچنان ادامه دارد و مجلس نیز تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای به انتقاد‌ها نداده است. بسیاری از کنشگران سیاسی بر این عقیده هستند که نمایندگان مجلس درحال اجرای خواسته‌های افرادی هستند که برای رسیدن به مجلس آن‌ها را یاری کرده‌اند.

تنگ‌تر کردن دایره قدرت، افزایش قدرت شورای نگهبان، عدم اجازه حضور در انتخابات به شهروندان و ... و از آن سو دمیدن در شیپور گزینه نظامی برای ریاست جمهوری، تنها نمونه کوچکی از قبضه و انحصار قدرت است که به عقیده برخی کارشناسان این رفتار‌ها در آینده‌ای نه چندان دور، اتفاقی جبران ناپذیر را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

فاطمه راکعی فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم با اشاره به شرایط قانون اصلاح انتخابات و تاثیر آن بر روند انتخابات ۱۴۰۰ گفت: کسانی که می‌خواهند همواره انتخابات را مهندسی کنند، اینبار مصمم هستند از طریق مجلس شیوه مورد نظر خود رنگ و لعاب قانونی بدهند. اما انتظاری که از عقل سلیم می‌رود این است که کسانی که به مجلس راه پیدا کردند، مسیر را برای ورود نمایندگان مردم ایران به قوای مقننه و مجریه هموار کنند و از چارچوب‌های قانون اساسی، اخلاق و شرع عدول نکنند تا شأن و جایگاه مجلس حفظ شود.

نمایندگان مجلس درباره آرمان‌های انقلاب از بزرگترهایشان سوال بپرسند

راکعی می‌گوید: مگر می‌شود نهاد قانونگذاری کشور، از قانون علیه قانون استفاده کند؟ اگر سن برخی از نمایندگان کنونی مجلس اجازه نمی‌دهد که به واقعیات و اهداف انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ اشراف داشته باشد، خوب است از بزرگترهایشان سوال کنند. اکنون دیگر هر آدم عادی می‌داند که امام خمینی (ره) صراحتا و موکدا اعلام می‌کردند که نظامیان نباید در سیاست دخالت کنند چطور این مجلس نه تنها نظامیان را از این امر منع نمی‌کند بلکه شرایط را برای حضور آن‌ها فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد که تا زمان ثبت نام در انتخابات در سمت قبلی خود باقی بمانند. این رفتار‌ها با رهنمود‌های امام کاملا در تضاد است.

راکعی با بیان اینکه نکاتی که در اصلاح قانون انتخاباتی است از چرخش نخبگان جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این نکاتی که نمایندگان در حال بررسی آن هستند، به معنای کنار زدن کسانی است که همفکر یک جریان سیاسی خاص نیستند و با سیاست‌های آن‌ها همسویی ندارند در حالیکه چنین رفتار‌هایی با اخلاق، قانون و سخنان امام مغایرت دارد. امام تاکید زیادی بر جمهوریت نظام داشتند. اما این قوانین که از حضور مردم در عرصه‌های سیاست جلوگیری می‌کند و دایره قدرت را صرفا به عده‌ای خاص محدود می‌کند دقیقا با رهنمون‌های امام مغایرت دارند.

مجلس یازدهم حتی حفظ ظاهر هم نمی‌کند

این استاد دانشگاه افزود: این نمایندگان حتی حفظ ظاهر هم نمی‌کنند! حداقل به گونه‌ای رفتار کنند که رویه‌هایشان فریاد نزند که در مهد قانونگذاری کشور رفتار‌های غیرقانونی انجام می‌شود.

راکعی با بیان اینکه اصلاح طلبان با بررسی نقاط ضعف و قوت خود، در حال آماده شدن برای انتخابات ۱۴۰۰ هستند تصریح کرد: با توجه به فراز و فرود‌های سیاسی و با توجه به روحیه نقدپذیری که درون جبهه اصلاحات است، در حال کار هستیم و برخی مواقع هم دیده می‌شود که عده‌ای از فرط انتقادپذیری درون این جبهه خودزنی می‌کنند. خداراشکر موضوع تشکیلاتی از سوی اصلاح طلبان هر روز جدی‌تر گرفته می‌شود و با هماهنگی‌های بیشتری این موضوع را پیش می‌برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: جبهه فراگیر اصلاح طلبان با وجود مشکلات و مسائلی که برای آن‌ها پیش آمد تقریبا با همان سازوکار شورای عالی اصلاح طلبان، البته با رفع مشکلات و موانع شکلی و ساختاری و مدیریتی در حال تقویت و بازسازی است. این مجمع یک نهاد فراگیر است و قرار است محفلی برای وحدت باشد.

راکعی با بیان اینکه به دنبال کاندیدای اجاره‌ای نخواهیم رفت، گفت: ما در این انتخابات با کاندیدایی که همه روی آن اجماع می‌کنند وارد رقابت‌ها خواهیم شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۵۴۳۱، rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
اینکه داریم در این روزهای تاریک تیکه پرانی میکنیم واقعا جای سوال داره
ناشناس
Netherlands
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
مصاحبه خوبی با خانم راکعی بود واقعا باید نخبه های این مدلی خودمون رو قدر بدونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
این چند دستگی ها از کجا میاد چرا همه جا عده دارن به یه عده دیگر توهین میکنند؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
امان از دست اين قانون انتخابات در ايران كه اوضاع رو به شدت برامون سخت كرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
من فكر ميكنم كه بعد از مدت ها يه نقد درست حسابي به مجلس خوندم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین