پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
سال نوی میلادی در حالی آغاز شد که مردم به جای پایکوبی در خیابان‌ها در منازل این سال را جشن گرفتند، اما بساط آتش بازی همچنان برقرار بود.
شعار سال: طی یک سال گذشته دستکم ۱.۷ میلیون نفر در اثر شیوع کرونا جان خود را از دست داده اند. شیوع جدید ویروس کرونا موجب محدودیت‌های مجدد شده به طوری که مردم مجبورند برنامه‌های آیین آغاز سال نو میلادی را از خانه‌ها دنبال کنند.
پس از شاید عجیب‌ترین سال زندگی بسیاری از شهروندان در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم در کشور‌های گوناگون آماده می‌شوند تا سال نوی میلادی را جشن بگیرند. با این امید که سال ۲۰۲۱ جلوه‌ای از بازگشت به شرایط عادی را داشته باشد.
 
 در شرایطی که در شمار زیادی از شهر‌های دنیا به دلیل بیماری کووید-۱۹ مقررات منع تجمع وضع شده است و خبری از دورهمی‌های شب سال نو به سبک هر سال نیست، با این حال بساط آتش‌بازی و نورافشانی در بسیاری نقاط برپا شد.

کشور‌های جهان به دلیل عدم تطابق زمانی با اختلاف ساعت ورود به سال ۲۰۲۱ را جشن می‌گیرند.
طبق روال هر سال، آغاز سال میلادی از کشور‌های اقیانوسیه آغاز می‌شود و اگرچه جزایر اقیانوس آرام تا حدودی از شیوع ویروس مرگبار کرونا در امان بودند، اما محدودیت‌های مرزی، مقررات منع آمد و شد و اعمال قرنطینه‌ها موجب خواهد شد که شب سال نو ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر برگزار شود.
در اروپا نیز به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، رومی‌ها در کنار یک رویداد دو ساعته با اجرای هنرمندان و نما‌های روشن از مکان‌های نمادین، ​​آتش بازی‌های بزرگ در سیرک ماکسیموس و استادیوم شهر باستانی آغاز سال نو را به صورت زنده از تلویزیون مشاهده خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۷۰۱۷۰، fararu.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
به یک عربستانی شیعه دانشجو در ایران گفتم : قبول دارم که استفاده از تقویم قمری در مراودات روزانه ممکن نیست اما سوالم اینه چرا رفتید سراغ تقویم شمسی گریگورین و حال آنکه ما تقویم شمسی جلالی را داریم؟ پاسخش خیلی جالب بود، گفت عامه مردم با این تقویم بی گانه اند من هم در ایران با آن آشنا شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اميد داريم كه اول و اخر اين سال هم با خوشي باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
آغاز سال 2021 در ايران ايشالله روزهاي خوش رو با خودش به همراه داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
من كه زياد به بايدن دلخوش نيستيم اينم يكي بدتر از ترامپ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
دلم براي نوع بشري كه توي اين عصر داره رو زمين زندگي ميكنه ميسوزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین