پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
وقتی دولتمردان راه حل همه مشکلات را درنهایی شدن برجام می دانند هنگام تایید برجام، مردم انتظار همتی از سوی آنها دارند.

شعارسال: چندی پیش معاون اول رئیس جمهور در سفر به خراسان‌جنوبی، با اشاره به راه آهن خراسان‌جنوبی اظهارکرد: امیدواریم در دوران جدید که دوران پس از تحریم نام گرفته و منابع جدیدی در اختیار کشور قرار خواهد گرفت در این استان اقدامات بیشتر و مهمی انجام گیرد.

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این سفر در شورای اداری خراسان‌جنوبی گفت: با کمبود هواپیما مواجه هستیم که امید است بعد از توافق با 1+5 هواپیمای جدید وارد کشور شود که تخصیص هواپیما جدید در استان در دست اقدام است.

وی با تاکید بر این‌که باید ناوگان هواپیمایی را نوسازی کنیم، افزود: امید است بعد از توافق هسته‌ای گشایش خوبی صورت گیرد.

وی در خصوص راه‌آهن گفت: می‌توان برخی پروژه‌ها را به عنوان راه ابریشم به چین واگذار کرد.

هم چنین رئیس جمهور کشورمان در مراسم دهمین دوره جایزه محیط زیست، گفت: «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند».

اکنون پس از تایید برجام توسط مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی و تایید مشروط مقام معظم رهبری، سوال این است که وعده حل مشکلات مردم پس از لغو تحریم ها چقدر عملیاتی می‌شود؟ مردم چقدر به تحقق انتظارات به حق خود امید داشته باشند؟

گره خوردن مشکلات مردم به توافق هسته‌ای مسئله ای است که سبب شده تا مردم اکنون که برجام به سرانجام رسیده است انتظار حل مشکلاتشان را از سوی مسئولان دولتی داشته باشند.

طبق گفته رئیس جمهور باید پس از توافق، مشکل آب خوردن 450 روستای خراسان‌جنوبی که با تانکر آبرسانی می‌شدند حل شود.

وقتی معاون اول رئیس جمهور نهایی شدن پروژه راه آهن استان را در توافق هسته ای می بیند و می گوید اقدامات خوبی در دوران پسا تحریم صورت می گیرد اکنون با تایید شدن برجام، باید دولتمردان توجه بیشتری به راه آهن شرق کشور داشته و حل مشکل پروازهای استان را در دستور کار خود قرار دهند.

حال موجی از انتظارات برای سر و سامان گرفتن بازارها در راه است.

هر چند شاید در نگاه اول بررسی اثر توافقات بر بازار زود باشد، اما این موضوع می‌تواند بر معیشت مردم ارتباط مستقیم داشته و بسیاری از افراد به دلیل رکود بازار، درصدد جمع کردن کسب و کار خود باشند.

به گفته کسبه اکنون بازار بیرجند اوضاع خوبی ندارد، بازاریان از واردات بی رویه کالاهای مصرفی ناله می کنند؛ جنس های بی کیفتیت چینی فضا را اشباع کرده است و حتی گوی سبقت را از کالاهای ایرانی ربوده است.

بسته اقتصادی دولت نیز هنوز به کسب و کار نرسیده است و جوان ها از سر بیکاری مغازه ای زده تا لقمه ای حلال کسب کنند.

اکنون وقت آن است که دولت آستین همت خود را بالا بزند و در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم که اکنون عمیق شده، قدمی بردارد.

شاید ظاهر سفر مسئولان محترم دولتی به استان ها این باشد که در پاسخ به حل مشکلات مردم، بحث لغو تحریم‌ها را پیش بکشند اما عمق اینگونه ادعاها این است که مردم منتظر پاسخ قانع کننده ای برای رفع مشکلاتشان پس از توافق برجام هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ انتشار: 5آبان1395، کدخبر: 53974: www.khavarestan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین