پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۰۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری بیشترین آمار تخلف اداری آموزش و پرورش را مربوط به غیبت‌های غیرموجه اعلام کرد.
شعار سال: «محمد خرم» مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری درباره میزان شکایت‌ها از کادر اداری آموزش و پرورش، با توجه به کاهش تعداد آن‌ها به یک سوم، توضیح داد: لازم می‌دانم در ابتدا از زحمات معلمان در دوران کرونا و در فضای آنلاین که تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، تشکر کنم. در کل میزان شکایات و گزارشات با توجه به کثرت و فعالیتی که صورت می‌گیرد، همواره آمار قلیلی بوده است، به هر حال مراقبت‌های لازم انجام می‌شود تا همان میزان اندک نیز کمتر شود و حتی دیگر وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: هدف ما در نهاد مقدس آموزش و پرورش این است که کمترین میزان تخلفات را داشته باشیم و در نهایت موجب رضایت خانواده‌ها و اولیا شویم.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری افزود: به دلیل شیوع کرونا و حضور یک سوم نیرو‌ها در محل کار، ورودی شکایت‌ها و پرونده با کاهش رو به رو شده است، از طرفی به دلیل اینکه فضا آنلاین شده، به طور خودکار آمار شکایت‌ها کم می‌شود.

خرم در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بسیاری از امور مجازی شده، آیا در این خصوص که در فضای مجازی رسیدگی‌ها کمتر و یا سخت‌تر شده شکایتی داشته‌اید یا خیر؟ گفت: این موضوع هم کاهش یافته، زیرا از میزان فعالیت در فضای فیزیکی و حضوری کاسته شده است، اما عموما در خصوص موضوعاتی از قبیل نحوه تدریس، مجموعه فضای اینترنت وحتی اپلیکیشن‌ها شکایت‌های موردی وجود دارد. البته این‌ها شکایت‌هایی نیست که پرونده سازی شوند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌شود.

او افزود: به عنوان مثال قطعی اینترنت به ما مربوط نمی‌شود و امیدواریم دستگاه‌های دیگر کمک کنند تا این مشکل مرتفع شود، اما در این زمینه بعضا مواردی مشاهده شده است، اخیرا یکی از اولیا گفته است، گا‌ها  معلمان خارج از کتاب درسی تدریس می‌کنند که این امر هم پیگیری شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری بیان کرد: همچنین اولیا نگرانی‌های زیادی از برگزاری امتحانات حضوری داشته‌اند و درخواست کرده‌اند، امتحانات در فضای مجازی و به شکل آنلاین برگزار شود. آن‌ها اعلام کرده‌اند حاضر نیستند، فرزندشان را برای امتحان به مدرسه بفرستند. ما مصداق این موارد را داشته‌ایم و به آن رسیدگی کردیم. اگر اولیا احساس کردند که موضوعاتی در فضای مجازی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود به ما اعلام کنند تا ما پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که از بابت سرعت پایین اپلیکیشن شاد شکایتی داشته‌اید یا خیر؟ گفت: بله، اولیا هم نگران این مساله هستند. ما نیز در همین فضا هستیم و شرایط را درک می‌کنیم، اما شبکه شاد به دلیل حجم ورودی و کثرت مراجعه کنندگان ممکن است گاهی کُند شود، با توجه به اینکه شاد از امکانات خوبی برخوردار است، به همین خاطر آموزش و پرورش برنامه‌های درسی را زمان‌بندی کرده است.

خرم افزود: آموزش و پرورش هم در تلاش است این مشکلات را حل کند، ضمن اینکه فضای اینترنت نیز در برخی نقاط کشور ضعیف و در بعضی مناطق خوب است. ما گلایه خانواده‌ها را در این زمینه قبول داریم، اما باید کمک کنیم که این دوره بگذرد تا دانش آموزان از لحاظ تحصیل عقب نمانند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به این امر صرفا منوط به تلاش آموزش و پرورش نیست، آموزش و پرورش و معلمان تلاش‌های زیادی کرده‌اند، اما لازم است یک سری دستگاه‌های دیگر نیز همکاری داشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری توضیح داد: در حوزه کاری ما همه همکاران تلاش کردند تا به شکایات رسیدگی کنند. البته یکی از دستگاه‌هایی که همواره در زمان کرونا به خوبی به وظایف خود عمل کرده، وزارت آموزش و پرورش است.

وی در پاسخ به این سوال که در زمان بازگشایی مدارس، شکایت درباره خشونت‌های فیزیکی وجود داشت و اکنون که آموزش مجازی شده، میزان خشونت‌های کلامی در کلاس‌های درس مجازی چقدر است و آیا گزارشی در این زمینه داشته‌اید؟ گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده که هیات‌ها بخواهند آن را بررسی کنند، اما اگر چنین شکایتی مطرح شود و میزان آن گستردگی داشته باشد، حتما مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

خرم با اشاره به بیشترین موضوعات شکایت شده اداری آموزش و پرورش گفت: بیشترین شکایت‌ها مربوط به غیبت‌های غیرموجهی است که همکاران دارند. دلیل اینکه ما را در کنار دستگاه‌های پر شکایت قرار می‌دهند این است که اغلب پرونده‌های ما تخلفات داخلی بوده و میزان شکایت‌های بیرون از وزارت خانه اندک است.

وی اظهار داشت: گزارش‌ها و شکایت‌های داخلی به این صورت است که به عنوان مثال یک مدیر مدرسه از معلم و یا همکاری که غیبت غیرموجه داشته، اعتراض کرده است، این مورد بیشترین آمار شکایت را داشته، در مرحله بعد، بیشترین شکایت به نقض قوانین و مقررات مربوط می‌شود.

خرم در توضیح شکایت در زمینه نقض قوانین و مقررات گفت: نقض قوانین و مقررات مانند این است که برای ثبت نام وجه نقد دریافت شود و یا به عنوان مثال توصیه شده معلم و مدیر کتاب دیگری غیر از کتاب درسی (کمک درسی) را تدریس نکنند که این مورد هم جز نقض قوانین به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری  با اعلام آمار شکایت‌ها گفت: امسال به جهت غیرحضوری شدن به طور کل میزان شکایات کاهش داشته است، اما در کل در سال ۹۸ میزان شکایت‌ها در خصوص غیبت‌های غیرموجه تعداد هزار و ۸۳۱ پرونده، میزان شکایت با موضوع نقض قوانین و مقرارت تعداد ۹۹۴ مورد پرونده بوده است. میزان شکایت بابت دو شغله بودن معلم بدون هماهنگی، تعداد ۸ مورد پرونده در کشور و میزان پرونده‌های عدم گزارش تخلف کارکنان تحت امر تعداد ۲۷ پرونده بوده است؛ در این مورد مدیر باید مراقبت لازم را به عمل بیاورد که چارچوب‌های قانونی رعایت شود.

خرم در پایان تاکید کرد: با توجه به کثرت همکاران و فعالیت‌های گسترده در آموزش و پرورش این شکایت‌ها نشان از سلامت کاری در آموزش و پرورش دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۱۸۸۸۷، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
آموزش پرورش به نسبت ارگان های دیگه خلاف های سنگین و رانت کمتر داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین