پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
صف کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری در حالی هر روز پرتعدادتر می‌شود که اصولگرایان بر کارزار نظامی با آمریکا تاکید می‌کنند.
شعار سال: صف طولانی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، همیشه شخصیت‌های عجیب هم دارد. افرادی که قصد دارند در انتخابات با معرفی خود، برندسازی کنند. چه تایید صلاحیت بشوند؛ مثل غرضی سال ۹۶ و چه رد صلاحیت بشوند؛ مثل پیرمرد دعا نویسی که در انتخابات سال ۹۲ نامزد شده بود. انتخابات ۱۴۰۰ احتمالا ثبت نام اینترنتی خواهد داشت و فرصتی برای نمایش به این افراد نخواهد داد. شاید به همین دلیل، برخی زودتر نامزدی خود را برای انتخابات اعلام می‌کنند. حسن کامران یکی از همین دسته افراد است. نماینده اصولگرای ادوار مجلس در اصفهان، حالا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی می‌کند. نامزدی او آنقدر عجیب است که بسیاری از فعالان سیاسی اصفهان به این خبر واکنش نشان دادند.
بهروز شجاعی نوشته محمود احمدی نژاد بسیاری از رفتار‌های خود را از حسن کامران الگو گرفت. او تا حد زیادی درست می‌گوید نام حسن کامران در تاریخ سیاسی اصفهان با یک واژه گره خورده است: پوپولیسم. او صبح جمعه‌های زیادی به مسجدی در اصفهان می‌رفت و هر کس مشکلی داشت، برایش نامه‌ای می‌نوشت. در تعطیلات نوروز نیز حسن کامران به همراه همسرش به منزل بسیاری از شهدای شهر می‌رود و سال نو را به خانواده‌های آنان تبریک می‌گوید. همین رفتار‌ها باعث شده حسن کامران در میان طیفی از اهالی اصفهان محبوب باشد. حالا از اصولگرایان اصفهان او نیز وارد عمل شده و قرار است شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری بیازماید.

حسن کامران از اعضای تیم حفاظت شهید رجایی بود. بعد از بمبگذاری دفتر نخست وزیری، مدت کوتاهی بازداشت، اما بعدا آزاد شد. در زمان فرماندهی صیاد شیرازی، مسئول حفاظت و اطلاعات نیروی زمینی شد. بعد از آن به عنوان متولی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سپس به عنوان معاون آموزشی نیروی دریایی سپاه منصوب شد. دبیری گزینش وزارت فرهنگ و ریاست دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه امام حسین از دیگر سوابق اوست. از مجلس چهارم تا امروز هم به جز دوره ششم، نماینده مردم اصفهان در مجلس بوده.

حسن کامران در مجلس هم حاشیه زیاد داشته است؛ مثل مجلس دهم که در انتخابات میان دوره‌ای به جای مینو خالقی وارد مجلس شد. در مجلس هشتم هم به خاطر پرداخت‌های بالای عرف به نمایندگان مجلس (صد میلیون تومان در آن دوره) برای دریافت منزل و ... اعتراض کرد. اعتراضی که به تنش کشیده شد. اخوان همسر کامران که او هم چندین دوره سابقه نمایندگی مجلس دارد می‌گوید «ما حتی حق و حقوقی غیر از حقوق ماهیانه خود را از مجلس دریافت نمی‌کنیم. زمانی وام ۱۰۰ میلیونی مسکن به نمایندگان می‌دادند که ما درخواستی ندادیم گاهی هم که هدیه یا پاداشی برای کاری به نمایندگان می‌دهند ما آن را پس می‌دهیم، چون به نظر ما کاری که برای مردم است نیاز به پاداش ندارد. آقای کامران هم نه تنها تا کنون مأموریت سفر خارجی نرفته اند بلکه سفر زیارتی هم طی این ۲۰ سال نرفته اند و از نظر آن‌ها کار کردن برای مردم و حضور در میان آن‌ها واجب‌تر از رفتن به کربلا و سوریه برای زیارت بوده است.»
حامیان حسن کامران می‌گویند او اهل زد و بند نیست. وقتی حسن کامران لیست اموال خود را منتشر کرد، کسی تعجب نکرد. در لیست اموال این نماینده، چهاردانگ یک واحد آپارتمان ۱۱۵ متری در منطقه ۱۱ تهران، سه دانگ از خانه‌ای به مساحت ۱۱۵ متر در منطقه ۵ اصفهان، یک دستگاه پژوه ۴۰۵ مدل سال ۸۹، چهار ساعت آب قنات روستای یخچال و یک منزل قدیمی در روستای دستجرد جرقویه ذکر شده بود. منتقدانش، اما می‌گویند اهل لابی است؛ چنانچه برای انتصاب یک مدیر در یک مدرسه وزیر آموزش و پرورش را تهدید به استیضاح می‌کند. خود حسن کامران هم این ویژگی خود را نفی نمی‌کند، او یکی از عوامل اصلی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه بود. حامیان کامران می‌گفتند دلیل استیضاح، اصرار کامران برای عزل رئیس اداره راه استان اصفهان بوده است.
اگرچه کاندیداتوری حسن کامران برای خیلی از اصولگرایان شوخی است، اما همه اخبار این جریان مثل نامزدی کامران نیست و این چند روزه اخبار جدی در جریان راست زیاد بوده است؛ از جمله شروع کمپین درخواست‌ها از علی لاریجانی. علی لاریجانی زمانی گفته بود فقط اگر از او درخواست شود، به انتخابات ریاست جمهوری وارد خواهد شد. بعد از آن سخنان، حامیان لاریجانی یکی یکی از این گفتند که همه جریان‌ها درخواست‌های خود را مطرح کنند. این هفته نیز مهرداد لاهوتی در گفتگو با نامه‌نیوز از شخصیت جامع الاطراف و موقعیت ممتاز علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت و او نیز تکرار کرد که احزاب و جریان‌های سیاسی باید از او درخواست کنند تا او برای کاندیدا شدن تصمیم بگیرد.»
البته در روز‌های گذشته عبدالرضا داوری مدعی شده بود که تیم علی لاریجانی آماده است و آذری جهرمی هم کار تبلیغات کمپین را برعهده خواهد داشت. بهروز نعمتی از نزدیکان لاریجانی در توضیحی به رویداد۲۴ داوری و آذری و جهرمی را با هم نواخت و پاسخ داد که آذری جهرمی اگر متخصص کمپین تبلیغاتی است، ابتدا مشکل خودش را حل کند!

حمایت تمام قد انتخاباتی موتلفه از ابراهیم رییسی
این هفته حسن غفوری فرد از چهره‌های نزدیک به حزب موتلفه اسلامی مصاحبه‌ای انتخاباتی کرده و گفته «اصولگرایان هنوز در این باره که با چه جنس کاندیدایی وارد انتخابات ۱۴۰۰ شوند به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و در حال بررسی هستند»
به گفته این چهره سیاسی اصولگرا، تنها کاندیدایی که می‌تواند به تنهایی سونامی رأی ایجاد کند، سیدابراهیم رئیسی است. البته او مدل دیگری نیز پیشنهاد می‌دهد که البته به آن چندان امیدوار نیست و در حد رویا است. او می‌گوید: «در هر حال ترکیبی از بزرگان و جوانان و شاید هم بانوان شایسته مثل سرکار خانم وحید دستجردی بتواند جاذبه بزرگی برای رای دهندگان و امید زیادی برای همه علاقمندان به انقلاب و ایران اسلامی ایجاد نماید و انگیزه برای مشارکت را افزایش دهد.
غفوری فرد ترکیب رییسی، رضایی، قالیباف، میرسلیم، علی لاریجانی، جلیلی، ضرغامی، دهقان و سعید محمد را یک سرمایه عظیم اجتماعی خوانده که می‌تواند مردم را مجددا با صندوق‌های رای آشتی دهد.»

کنایه انتخاباتی به قالیباف
سیدیاسر جبراییلی تحلیلگر سیاسی در توییتی نوشت: پیشرفت توام با عدالت یعنی باید نظامات کشور به‌گونه‌ای چیده شود که وقتی در نقطه‌ای از کشور آب لوله‌کشی نیست، در نقطه‌ای دیگر آبنمای موزیکال نسازیم. وقت مردم پل برای عبور از رود ندارند، پل طبیعت برای تفرج نسازیم. دولت جوان حزب الهی ان‌شاءالله این نظم نئولیبرال را دگرگون خواهد کرد. اگر فی‌المثل تهران از نظر درآمد‌های شهری ثروتمند است، به سبب موقعیتی است که به عنوان پایتخت پیدا کرده است. اینکه دور این ثروت خط بکشیم و آن را مختص تهران بدانیم، نتیجه‌اش نابرابری موجود است.
کنایه یاسر جبراییلی به محمدباقر قالیباف بود؛ چه آنکه تمام مثال‌های او به تصمیمات محمدباقر قالیباف اشاره داشت. احتمالا در روز‌های آینده این انتقاد‌ها بیشتر خواهد شد.

تجدید نظر در سخنان امام خمینی!
سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در‌باره حضور یا عدم حضور نظامیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به این مساله نیاز داریم که در قانون اساسی تجدیدنظر کنیم. به عنوان مثال امام خمینی (ره) با توجه به شرایط خاص آن دوران مطالبی و توصیه‌های داشته‌اند که از جمله آن‌ها «عدم حضور نظامیان در سیاست است» بود. اما الان که درگیر جنگ نیستیم و درگیر مسائل اقتصادی و کرونا هستیم، باید بنشینیم و فکر کنیم می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم یا نه؟
او گفته نظامی‌ها مثل اهالی صنعت یا حقوقدان‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. اما اگر کسی بین آن‌ها پیدا شود و مردم به این تشخیص برسند که می‌تواند با حضور در دولت موانع بلند پیش رو را از مسیر پیشرفت بردارد، چه اشکالی دارد که برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کند؟ به نظر من در این موضوع با نوعی کم‌لطفی نسبت به کسانی که روزگاری در لباس نظامی به مملکت خدمت می‌کردند و در حال حاضر سالیان سال است که از نظامی‌گری کناره‌گیری کرده‌اند، مواجه هستیم. مردم باید در انتخاب آزاد باشند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را برای قرار گرفتن در مسند ریاست‌جمهوری یا هر سمت دیگری انتخاب کنند. به‌هر حال نظام ما نظامی مردمی و بر اساس رای مردم است و به‌هیچ وجه و با هیچ توجیهی نمی‌توانیم انتخاب مردم را محدود کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد۲۴، تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۶۶۲۹، www.rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
انتخابات در چند قدمي كه باقي مونده هنوز تكليف خودش با خودش معلوم نيست مردم چه گناهي كردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
2
1
همه مردم روي اقاي رييسي تجميع راي دارن حس ميكنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
2
0
آقای رییسی نامزدی در انتخابات را تکذیب کرده بودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین