پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۰۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
یک مقام مسئول گفت: لاستیک خودرو‌های سنگین متناسب با پیمایش رانندگان به آن‌ها واگذار می‌شود.

شعار سال: داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون سامانه ارز دولتی شکل گرفته و در حال فعالیت است، گفت: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار حلقه لاستیک وارد سامانه شده و از این تعداد ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار حلقه لاستیک بنا به حرکت و پیمایش در اختیار رانندگان  قرار گرفته است.
 
او ادامه داد: ۲۷۳ هزار حلقه لاستیک هم اکنون در سامانه وجود دارند و متناسب با ظرفیت و بنا به شرایط ناوگان و بر اساس پیمایش ناوگان در اختیار رانندگان قرار می‌گیرند.
 
باقرجوان اظهار کرد:  تعدادی حلقه لاستیک هم در سامانه کالا به نام  وزارت صمت وارد شده  و امکان  تامین لاستیک  نیمایی از طریق آن سامانه هم وجود دارد.
 
مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد:  این لاستیک‌ها تنها برای ناوگان سنگین، اتوبوس و مینی بوس  تامین  شده و تمامی خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی که در قالب  ناوگان تجاری فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.
 
باقر جوان بیان کرد: هم اکنون ثبت‌نام در این سایت امکان پذیر است و رانندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند.
 
مدیر کل دفتر حمل‎ونقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: در سال ۹۷ این سامانه برای تولید و عرضه لاستیک ناوگان حمل‎ونقل ایجاد شد و توزیع لاستیک از طریق این سامانه صورت گرفته است. تاکنون ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک ناوگان سنگین در این سامانه توزیع شده و در اختیار رانندگان قرار گرفته است.
 
باقر جوان بیان کرد: با راه اندازی سامانه کالا و یا سامانه جامع تجارت، رانندگان علاوه بر سهمیه دولتی که براساس پیمایش از این سامانه دریافت می‌کنند ماهانه یک حلقه لاستیک هم می‌توانند دریافت کنند.
 
مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری اظهار کرد: در بحث ذخیره لاستیک و تامین آن باید وزارت صمت همکاری کند چراکه که جزو وظایف ذاتی وزارت صمت است و در آینده هم باید برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد تا چرخه حمل و نقل به صورت کامل بچرخد.
 
باقر جوان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و افزایش تردد در این ایام باید ناوگان سنگین باری و مسافری از لحاظ لاستیک مشکلی نداشته باشند، چرا که در بخش ناوگان باری که اقدام به تخلیه و بارگیری کالای اساسی می‌کنند بنابراین باید زنجیره تامین به صورت کامل شکل گیرد تا دچار مشکل نشوند.
 
او تاکید کرد: مصوبه‌ای در ابتدای امسال مطرح شده بود برای تغییر گروه ارزی لاستیک از گروه دولتی به گروه نیمایی و همین تغییر در قیمت‌گذاری لاستیک بسیار تاثیر داشته است.
 
باقر جوان بیان کرد: وظیفه ذاتی وزارت صمت تامین و تولید است و این تغییرات در افزایش قیمت لاستیک بسیار موثر است، اما با این وجود رانندگان این موضوع را قبول کرده‌اند که البته ما هم ابزار‌های تشویقی در این خصوص را در نظر گرفته‌ایم که یکی از این ابزار‌ها تن کیلومتر است.

تعداد بازدید : 4


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:   17 دی  1399  ، کدخبر: 7620976، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
این همه رانت و ویژه خواری اخر کار دست تولید و صنعت کشور میده به خدا
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
امیدوارم این خبر بتونه زمینه رو برای بهبود شفافیت در زمینه واردات و صادرات فراهم کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین