پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: هم اکنون ۴۰۰ هزار معتاد فقط در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار نفر آنان معتادان متجاهر و فاقد هرگونه سرپناه و تقریباً همه آن‌ها از خانوادهایشان رانده شده هستند.
شعار سال: سردار حسین رحیمی در بازدید از مرکز سروش محل نگهداری معتادان متجاهر این بخش، افزود: با توجه به اینکه مهمترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت اعتیاد دوباره است، تلاش شد با تغییر در رویکرد‌ها و شیوه بازپروری در مرکز سروش مقرر شد علاوه بر سم‌زدایی، شرایط برای بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده و بازار کار نیز فراهم شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت دانشمند شهید فخری‌زاده، با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم و شهروندان عبادت است، اظهار داشت: پلیس مسئول ارتقا و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهاد‌های جامعه مسئولیت دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت مرکز بازپروری سروش خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش‌های صورت گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

این مسئول گفت: نیروی انتظامی ماموریتی به عنوان بازپروری و جمع آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسئولیت شهرداری و بهزیستی است، اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود با این حوزه ورود پیدا کردیم.

سردار رحیمی با تاکید بر اهمیت برقرار امنیت به ویژه در کلانشهر تهران و مشقت‌های آن اضافه کرد: بنده شخصا همه مردم را برادران، خواهران و فرزندان خود می‌دانم و پلیس هرجا که موضوعی تحت عنوان آسیب اجتماعی وجود داشته باشد با رویکرد اجتماعی و ایجابی پلیس که دارای سبقه است ورود پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی بزرگ‌مردی است که نام بلند ایشان رعشه بر اندام استکبار جهانی انداخته و امروز راه و هدف بلند ایشان با قدرت و قوت مضاعف ادامه دارد.

۳ درصد معتادان مرکز نگهداری سروش بی سواد هستند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت نیز در این آیین با اشاره به اقدامات فرهنگی در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سه درصد افراد در این مرکز بی سواد هستند طی هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش مقرر شده اقدامات لازم برای سوادآموزی جامعه مخاطب در این مرکز صورت گیرد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: وضعیت مرکز سروش پیش از این با کاربری دیگری فعالیت داشت که در سال‌های گذشته با تغییر کاربری برای ظرفیتی فراوان و جمعیتی افزون بر ۶۷۰ نفر معتاد و مددجوی بی سرپرست تبدیل شد.

به گفته این مسئول یکی از معضلات بزرگ مرکز بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش تامین آب آشامیدنی بود که با پیگیری‌های استاندار تهران، فرماندار ویژه ری و بخشدار کهریزک این پروژه با ۱۴ کیلومتر حفاری برای انتقال آب در حال انجام می‌باشد که اقدام بسیار بزرگی است و جای قدردانی دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده با اهتمام ویژه فرماندار و بخشدار، آب آشامیدنی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر راه اندازی شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در این مرکز با تمرکز بر بازپروری و حرفه آموزی مددجویان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده‌بان‌ایران، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۶۷۰، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
تنها تو یکی از استان هامون مزدیک به نیم میلیون نفر معتاد شناسایی شده داریم تازه خیلی ها هستن که همیشه پنهان میمونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
چهارصد هزار معتاد متجاهر البته . خیلی از معتادان با ظاهری درست هستند که حتی خانواده شان نمی‌داند سیگار می‌کشند .وضع اعتیاد واقعا بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
نيم ميليون معتاد شناسايي شده براي يك استان ما خيلي بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین