پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۲۲۳۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: تقلب در امتحانات مجازی به صفر نمی‌رسد، اما سازوکاری برای ارتقای سلامت آزمون‌ها در نظر داریم.
شعار سال: سید علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم بااشاره به اینکه نحوه برگزاری امتحانات به عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است، اظهار کرد: سیاست‌هایی که وزارت علوم در ترم گذشته برای کاهش تقلب امتحانات مجازی اعلام کرده به صورت کامل ارائه شدند و در ترم جاری هم با همین روش ادامه پیدا خواهند کرد.

او افزود: سیاست‌های وزارت علوم برای کاهش تقلب امتحانات مجازی در ترم گذشته به این ترتیب بوده است که اختیارات برنامه ریزی و مدیریت برنامه‌ها به عهده دانشگاه هاست، گزینه‌های مختلف امتحانی به شیوه باز به دانشگاه ها، دانشکده‌ها و استادان ارائه شده تا آنان مطابق با همان روند تصمیم به ارزیابی دانشجویان به شیوه‌های گوناگون بگیرند و به اینصورت نمره نهایی امتحانات پایان ترم دانشجویان را ثبت کنند.

صفوی درباره تفاوت‌های ترم گذشته با ترم جاری با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها گفت: در ابتدای دو ترم گذشته به علت تغییر شکل ناگهانی آموزش‌ها از حضوری به مجازی استادان را تنها با شیوه تدریس در سامانه‌های الکترونیکی آشنا می‌کردیم و از ماه دوم به بعد نحوه چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم را به آنان آموزش دادیم.

او ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه استادان تجربه کافی از ترم گذشته کسب کرده اند به راحتی روش ارزیابی‌های مختلف از دانشجویان را در طول ترم انجام می‌دهند تا به اینصورت نمره نهایی آنان را تنها از کسب امتحانات پایان ترم ثبت نکنند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم تاکید کرد: در گذشته به دلیل اینکه استادان و دانشگاه‌ها آشنایی چندانی با ابزار‌های آلکترونیکی آموزشی نداشتند بنابراین نمی‌توانستند به درستی آزمون مجازی برگزار کنند، اما در شرایط کنونی با پیشرفت آموزش مجازی و آشنایی هرچه بیشتر استادان امکان برگزاری آزمون سالم و بدون تقلب در میان دانشجویان با جمعیت کم بیش از پیش شده است.

صفوی بیان کرد:در دانشگاه‌هایی که جمعیت دانشجویان بالا بوده ممکن است که وب کم در زمان امتحانات پایان ترم به راحتی در دسترس آنان نباشد.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: ما نیاز به کار‌های اصولی فرهنگی داریم و متاسفانه در مقایسه با بسیاری از کشور‌های پیشرفته اصولا بین اکثر دانشجویان ما در زمان امتحانات «شیوه تقلب» مطرح می‌شود بنابراین باید این معضل را حل کنیم.

صفوی تاکید کرد: بسیاری از استادان با روش‌های گوناگون تشخیص تقلب و تخلف آشنا هستند و باید بدانیم که در امتحانات حضوری هم میزان تقلب در میان دانشجویان به میزان کم یا زیاد وجود دارد بنابراین ابزار‌ها و آموزش‌های مجازی بهبود پیدا کرده و در عین حال خود دانشجویان هم متوجه این نکته شده اند که انجام تقلب ریسک خوبی نیست، اما به هر حال نمی‌توان میزان تقلب را در امتحانات مجازی دانشجویان به صفر رساند، بلکه می‌توان کاهش داد.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
همه مون این نکته رو میدونیم ما باید هدفمون از ازمون گرفتن رو در دانشگاه ها و مدارس عوض کنیم! باید به سمت ازمون های اموزش محور بریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
مگه حضوری بود تقلب رخ نمیداد؟ باید فرهنگ ازمون مجازی رو کم کم ایجاد کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
تقلب همیشه بوده مهم اینه که واقعا از ته قلبم میگم روی وجدان دانش اموزان و دانشجویان کار فرهنگی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
مگه میشه یه امتحانی مجازی باشه بعد کسی تقلب نکنه فکر کنم نودو نه درصد تقلب می‌کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین