پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
دو روزنامه دولتی مهم چین ضمن تحقیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کردند، رسوایی‌های بی‌پایان پیرامون دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن حق ندارد برای دیگران درخصوص دموکراسی موعظه کند.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ اگرچه پکن عمدتا از اظهارنظر درباره این انتخابات اجتناب کرده چراکه نمی‌خواهد به عنوان کشوری که در امور داخلی کشور دیگر دخالت می‌کند،‌ دیده شود، اما به رسانه‌های دولتی آزادی عمل بیشتری داده شده است.

چین بارها از انتقادات خارجی به سیستم سیاسی تک حزبی‌اش به ویژه از سوی آمریکا ناراحت شده و می‌گوید هیچ کشوری حق ندارد چین را به تغییر سیستمی که می‌گوید برای وضعیت چین مناسب‌تر است، وادار کند.

روزنامه خلق که روزنامه رسمی حزب حاکم کمونیست محسوب می‌شود در گزارشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "هرج‌ومرج و ناآرامی" خطاب کرده و به مسائل مالیاتی دونالد تراپ، نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات و مناقشات بر سر استفاده هیلاری کلینتون از ای‌میل شخصی و نگرانی‌ها نسبت به سلامتی و وضعیت جسمانی‌اش اشاره کرد.

این روزنامه در گزارش خود تحت عنوان "صدای چین" نوشت: این دو نامزد بیشتر از آنکه درباره این مسائل صحبت کنند، به حملات شخصی به یکدیگر می‌پردازند. کل این وضعیت عجیب و غریب نه تنها وضعیت خطرناک و نامساعد دستگاه سیاسی آمریکا را به روشنی نشان می‌دهد بلکه به فاسد بودن این سیستم سیاسی نیز اشاره دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: برای مدتی طولانی آمریکا به اینکه انتخابات جالب توجه‌اش نشانه‌ای از برتری سیستمش است می‌بالید و حتما از آن برای انتقاد از اکثر کشورهای در حال توسعه استفاده می‌کرد. تکبر و خودشیفتگی بیش از حد این واعظ دموکراسی باید مهار شود.

عنوان "صدای چین" اغلب برای بیان دیدگاه‌های چین درخصوص سیاست خارجه استفاده می‌شود.

در همین حال روزنامه گلوبال تایمز در مقاله‌ای گفت: این رسوایی‌ها نشان می‌دهد که هیچ برتری در دموکراسی غربی وجود ندارد، کشورهای غربی یک سیستم حقوقی برای تضمین ثبات اجتماعی در زمان رویارویی با چنین هرج‌ومرج‌ها و ناآرامی‌هایی دارند اما بسیاری از کشورهای در حال توسعه که شتابزده از آنها درس می‌گیرند تنها متحمل بی‌ثباتی می‌شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 18 مهر95 ، کد مطلب: 95071811162: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین