پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
نماینده اصفهان می‌گوید: مهمترین دستاورد جلسه‌ای که در کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی آلودگی هوا تشکیل شد، ورود قاطعانه و محکم مجلس به موضوع بود، یعنی مدیران دولتی متوجه شدند که مجلس برای بررسی موضوع و برخورد با افراد در صورت مشخص‌شدن قصور، کم‌کاری و بی‌توجهی، جدی است.

شعار سال: بحث آلودگی هوا در تهران، قدمتی بیش از دو دهه دارد، اما وضعیت هفته‌های اخیر به‌قدری بحرانی شده که نفس کشیدن برای هیچ فرد سالمی راحت نیست. از قرار معلوم، زیر سایه عدم‌شفافیت مسئولان، باید در کنار تورم روزانه و شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا و قطعی مکرر برق را هم تحمل کرد.

چندی پیش، هادی بیگی‌نژاد عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی گفته بود: امسال وقتی گاز به‌واسطه مصرف بالای خانگی دچار چالش شد، مازوت و گازوییل را در اختیار نیروگاه‌ها گذاشتند. به‌واسطه این تصمیم، آلودگی هوا شدت پیدا کرد و سپس به چندتا از نیروگاه‌ها حکم دادند که کار را تعطیل کنند. زمانی که چند نیروگاه تعطیل شد تا آلودگی کمتر شود، تولید برق کاهش پیدا کرد و خاموشی‌ها بیشتر شد.

حال پس از تناقض‌گویی‌های فراوان مدیران ارشد در خصوص استفاده یا عدم‌استفاده مازوت در نیروگاه‌ها و اینکه این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصمیم گرفت به موضوع ورود پیدا کند تا ابعاد این چالش روشن‌تر شود.

عباس مقتدایی: آلاینده‌های غیرقانونی به صورت مخفیانه استفاده می‌شود

در همین رابطه، عباس مقتدایی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: چند روز پیش برای بررسی وضعیت آلودگی هوا و اینکه چرا کار به اینجا رسید و چه باید کرد، در کمیسیون اصل ۹۰ با محوریت فراکسیون محیط‌ زیست، جلسه‌ای تشکیل شد که بنده هم یکی از حاضران در این جلسه بودم. این جلسه به اعتقاد من، بیشتر شبیه یک همایش بود، زیرا فعالان زیست‌محیطی کلانشهرها، برخی نمایندگان کمیسیون‌ها و همچنین مدیران ارشد دولتی در سطح معاونان حضور داشتند تا با گزارش‌های خود، راهکاری برای پایان به این وضعیت ارائه دهند.

وی افزود: اکنون مطالبه جدی همه مردم، نه فقط از یک سازمان و دستگاه، بلکه همه بدنه تصمیم‌گیر کشور این است که هرچه زودتر با تدابیر خود به این اوضاع اسفناک پایان دهند. متاسفانه اگر امروز نفس‌کشیدن برای همگان سخت شده به‌خاطر مشکلاتی است که ریشه‌های آن در کم‌کاری، بی‌دقتی و عدم‌اجرای مقررات موجود است.

نماینده اصفهان تصریح کرد: مهمترین دستاورد جلسه‌ای که در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد، ورود قاطعانه و محکم مجلس به موضوع بود، یعنی مدیران دولتی متوجه شدند که مجلس برای بررسی موضوع و برخورد با افراد در صورت مشخص‌شدن قصور، کم‌کاری و بی‌توجهی جدی است.

مقتدایی اظهار داشت: در این جلسه چندساعته که جلسه اول در این رابطه بود به نکات و سرخط‌های مهمی پرداخته شد، اما به‌نظر می‌رسد جلسات بعدی بیشتر و دقیق‌تر روی نکات برنامه‌ریزی خواهد شد تا ان‌شاءالله در روز‌های آتی این خردجمعی به منصه ظهور برسد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از مدیران در روز‌های گذشته استفاده از مازوت را رد و برخی تایید کردند؛ واقعیت این است که بررسی و بازرسی‌های میدانی نشان می‌دهد مازوت اگرچه در بسیاری از مواقع استفاده نشده، اما آثار مازوت کاملاً مشهود است که بخشی از این اتفاق به استاندارد نبودن سوخت مصرفی برمی‌گردد و بخشی از آن هم به استفاده‌های غیرقانونی و مخفی از آلاینده‌ها مربوط می‌شود. همچنان برخی از اطلاعات که مطرح می‌شود، مبهم است و ضرورت دارد واقعیت علنی شود.

حسن نوروزی: منتظر نتیجه گزارش کمیسیون اصل نود هستیم

حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص اینکه کمیسیون متبوعش به وضعیت آلودگی هوا ورود پیدا خواهد کرد؟ می‌گوید: آلودگی هوا بیداد می‌کند و نارضایتی‌ها شدت پیدا کرده است، اما کمیسیون قضایی و حقوقی زمانی می‌تواند موضوع را بررسی و عوامل متخلف را پیدا و معرفی کند که گزارشی به‌دست ما رسیده باشد.

وی افزود: از آنجایی که اخیراً کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ورود پیدا کرده و قرار است جلسات آن‌ها ادامه‌دار باشد، باید منتظر خروجی آن جلسات بود و اگر همکاران ما در آن کمیسیون به قصوری پی بردند و گزارشی به کمیسیون قضایی و حقوقی چه از آنجا و چه جا‌های دیگر ارجاع شد، شک نکنید که محکم و قاطع موضوع تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۷۹۱۶، www.rouydad۲۴.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
همین که کسی میتونه تو این مملکت به صرت غیر قانونی و مخفیانه کاری رو بکنه واحد های نظارتی رو مقصر میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
الاینده های غیر قانونی در ایران مدت هاست که داره توط کارخانه های اشنا و رانتی استفاده میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
مخفیانه یعنی چی ؟!!
این آلاینده ها از کارخانه ها میاد یعنی کارخونه به این بزرگی مگه خونه که بیاد مخفیانه کاری انجام بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین