پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
امیر حسین حسینی پور- روزنامه‌نگار ، در یادداشتی به تحلیل اتفاقات کنگره امریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری می پردازد و بیان می دارد که ،زمانی تحلیلگر‌ها ادعا می‌کردند که سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ خریداری در آمریکا ندارد و صرفا یک لیبل برای حذف رقبای سیاسی است. اما در حال حاضر "سوسیالیسم نفرین‌شده" جای خود را در امریکا محکم کرده و جمهوری خواهان طرفدار ترامپ "شر مطلق" شده‌اند.
شعار سال: بعد از اتفاقات کنگره خیلی از نمایندگان دموکرات و حتی جمهوری‌خواه، گروه‌های حامی ترامپ را تروریست خواندند و‌خواستار برخورد جدی و عزل آن‌ها از شغل‌هایشان شدند.
توییتر هم بلافاصله اکانت ترامپ و هوادارانش را به بهانه‌ی ترویج خشونت حذف می‌کند. اگر چه این رفتار توییتر نقض متمم اول قانون اساسی امریکا و منش پدران ایالت متحده است. توماس جفرسون یکی از بنیانگذاران امریکا، نویسنده‌ی اصلی اعلامیه استقلال و سومین رئیس جمهور امریکا در مورد ازادی بیان این چنین گفته است: "هیچ کس حق ندارد آزادی فردی را به بهانه‌ی امنیت عمومی سلب کند. "
ناخوداگاه با یک بررسی اجمالی می‌توان به این نتیجه رسید که مک کارتیسم ۱۹۵۰ درحال ظهور و تجلی در دوران بایدن است. در ۱۹۵۰ به بهانه‌ی نفوذ کمونیسم، هر کسی که رگه‌ای از اندیشه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی داشت را از کار بیکار کردند. روشنفکر‌ها، استادان دانشگاه و کارگردان‌های هالی‌وودی و هر کسی که به نوعی جوزف مک‌کارتر، سناتور جمهوری خواه اهل ویسکانسین را در مورد نفوذ اندیشه‌های چپ نگران کند.
در حال حاضر موج بایدنیسم ۲۰۲۱ جای خالی جوزف مک کارتر را گرفته و این موج یعنی اخراج کردن، نقض آزادی بیان و گرفتن شغل هر فردی که طرفدار ترامپ است. به بهانه‌ی خشونت و تروریسم با ۷۵ میلیون از افرادی که حامی ترامپ هستند به صورت یک جانبه برخورد خواهد شد و این به ضرر ساختار "دموکراسی-قانون اساسی" آمریکا خواهد بود.
زمانی تحلیلگر‌ها ادعا می‌کردند که سوسیالیسم و اندیشه‌های چپ خریداری در آمریکا ندارد و صرفا یک لیبل برای حذف رقبای سیاسی است. اما در حال حاضر "سوسیالیسم نفرین‌شده" جای خود را در امریکا محکم کرده و جمهوری خواهان طرفدار ترامپ "شر مطلق" شده‌اند.
با وجود پلورالیسم و رسانه‌های متعدد در ایالت متحده، زور بعضی از رسانه‌ها با حمایت اکثر دموکرات‌ها، چپ‌ها و طرفداران بایدن بر مخالفان خود چربیده و یک نوع تحلیل یکجانبه و یک شکل تولید و به خورد مخاطب داده می‌شود. غول‌های فناوری هم خیالشان راحت است که رئیس جمهور و طرفدار‌هایش هیچ اکانتی برای مخالفت با رسانه‌ی قالب ندارد.
امیر حسین حسینی پور- روزنامه‌نگار آزاد
دوران بایدنیسم؛ یادآور مک‌کارتیسم
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
در زمينه علوم سياسي شما داريد تشبيه به شدت هوشمندانه اي مي كنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
بايدن هم هيچ فرقي با ترامپ و بقيه شون نداره اين ها در يك راستا دارن حركت ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین