پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۱۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
امام خمینی در وصیت نامه‌ای که در بیست و نهم دی ماه سال ۵۸ نوشتند، دو تن از شخصیت‌های نظام را وصی خود قرار دادند و بر اعتبار وصیت پیشین در امور شخصی تاکید کردند.
شعار سال: امام خمینی ـ طبق سنّت اسلامی ـ وصیت نامه های متعددی در طول تاریخ زندگی خویش تحریر کردند؛ وصیتنامه‌ های بعدی، حاکم بر وصایای پیشین است و آخرین وصیت نامه پس از رحلت معظمٌ‌له، توسط مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

وصیتنامه ای که در ادامه منتشر می شود، وصیت نامه ای است که ایشان در اول ماه ربیع الاول سال ۱۴۰۰ مطابق با بیست و نهم دی ماه سال ۵۸ نوشته و در آن، آقایان پسندیده و منتظری را وصی خود قرار دادند. با هم آن را مرور می کنیم:

وصیتنامه امام خمینی
"بسم الله الرحمن الرحیم
غُرّۀ ربیع الاول 1400
اشهد ان لا اله الا اللّه‌ و ان محمد رسول اللّه‌ و الائمة علیهم السلام ائمةٌّ معصومین و ان ما جاء به النبی حقٌّ.
قبلاً در نجف اشرف که بودم برای امور ایران، چهار نفر از آقایان علمای اعلام را وصی خود قرار داده بودم. اینک که در قم هستم وصیت سابق را لغو نمودم، و وصی خود قرار دادم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای پسندیده، اخوی مکرم و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای منتظری ـ دامت افاضاتهما ـ را راجع به جمیع امور، خصوصاً مربوط به وجوه شرعیه که در نزد خودم و آقای پسندیده یا جای دیگر است. کسی حق مزاحمت با آنان را ندارد، و این دو نفر وصی مطلق من هستند.

امید است ان شاءاللّه‌ تعالی موفق و مؤید باشند. و مقدار جزئی وجه شخصی من هست که در طبقۀ بالای محلی که وجوه در آنجا است، می‌ باشد؛ در طرف راست آن محل؛ آنچه در آنجا است به مخدره مادر احمد[۱] بدهند.
از فرزندانم می‌ خواهم که با هم با صلح و صفا عمل کنند.
و از احمد[۲] می‌ خواهم که با مادر و خواهرانش با کمال خوبی عمل نماید. و همه از مادرشان اطاعت کنند. و از همه می‌ خواهم که با حسین[۳]و مریم[۴]خوشرفتاری کنند.

و امیدوارم که همه سلامت باشند، و در اطاعت خدای تعالی از خداوند تعالی توفیق همه را خواهانم.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"
صحیفه امام؛ ج ۱۲، ص ۱۱۹

همچنین امام خمینی در نامه ای که در همان تاریخ بیست و نهم دی ماه سال ۵۸ خطاب به اخوی شان، آیت الله پسندیده نوشتند بر اعتبار وصیت پیشین در امور شخصی تاکید کردند که متن آن در ادامه آمده است:

"بسمه‌تعالی
حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین آقای پسندیده ـ دامت برکاته
وصیت سابق در موضوع آنچه مربوط است به امور شخصیه که چیزهایی راجع به مادر احمد[۵] سفارش شده بود به قوّت خود باقی است. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

غُرّۀ ربیع‌الاول 1400

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جماران، تاریخ انتشار: 29 دی 1399، کد خبر: 1491762،  www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
وصیت نامه امام واعا افق های دوری رو در ذهن ما مردم ایران ایجاد میکنه که باید حالا حالا ها براش بجنگیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
واقعا وصيت نامه امام ميتونه راهگشاي نسل هاي اينده در ايران باشه و بهمون در زمينه بينش و بصيرت كمك شاياني بكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
1
0
الان هم رهبري معظم انقلاب واقعا جانشين خلفي هستن كه اداره امور رو به خوبي به دست داره و ما بهشون اقتدا ميكنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین