پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
بی توجهی به خواسته های فرزندان و بی تفاوتی به نقش مادر بودن بنیاد خانواده را در جامعه کاملاً سست می‌کند.

شعار سال: نیسا محمودی روانشناس درباره اهمیت تربیت فرزند گفت: تربیت فرزندان امری بسیار حساس و مهم است، نقش مادر در این مسئله بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: مادرانی که وقت و زمان خود را به جای آنکه به تربیت و آموزش فرزندان خود بگذرانند، ساعت‌ها در فضای مجازی سیر می کنند، آسیب های فراوانی را بر پیکره خانواده وارد می کنند.

محمودی اظهار کرد: بی حوصلگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری و میل به تنهایی از نشانه ها و نتایج اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی است.

این روانشناس تصریح کرد: توجه نداشتن به حضور فرزندان، بی توجهی به خواسته های آنها و بی تفاوتی به نقش مادری باعث دوری گزیدن فرزند از کانون خانواده می شود که تاثیر بسیار مضری برجامعه است.

وی عنوان کرد: احساس تنهایی، عدم اعتماد به نفس و نیاز به مطرح شدن، منجر به اعتیاد خانم‌ها به فضای مجازی شده که ایجاد تعاملات، افزایش گفتگوهای خانوادگی و نقش همسران در این زمینه بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است.

محمودی بیان کرد: بی حوصلگی، خستگی زودرس و بی‌خوابی های ناشی از گشت و گذار طولانی در فضای مجازی، ارتباط و تعاملات خانوادگی و زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این روانشناس با تاکید بر مفید بودن رسانه های مجازی در صورت استفاده مثبت و صحیح از آن افزود: داشتن برنامه ریزی و استفاده کنترل شده در استفاده از این رسانه ها، نقش چشمگیری در جلوگیری از آسیب رسانی به تعاملات خانوادگی دارد.

وی تاکید کرد: اینترنت و فضای مجازی مانند کشتی می مانند که اگر سکان آن در دست نباشد، قطعا افراد در تلاطم زندگی باطوفان مواجه می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 19 مهر95 ، کد مطلب: 231024: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین