پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
فراباین توافق نامه توسط وزارت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل تاجیکستان امضا شد.
شعار سال: در افتتاحیه این مراسم، عظیم ابراهیم وزیر حمل و نقل تاجیکستان امضای قرارداد مرحله دوم تونل استقلال را یک اتفاق مهم توصیف کرد و خاطرنشان کرد: تونل استقلال قدمت طولانی دارد و ساخت آن به دوران اتحاد جماهیر شوروی برمی گردد، اما به دلایل مختلف. متفاوت کار نمی‌کرد.

بعد از اینکه ما با دوستان ایرانی خود قرارداد بستیم و مرحله اول ساخت این تونل به پایان رسید، برخی از مشکلات بعداً بوجود آمد، از جمله آب ریخته شده از سقف تونل، رفع شد، مردم توانستند از آن استفاده کنند.
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد

ابراهیم تاجیکستان و ایران را دو کشور دوست با زبان، فرهنگ و تاریخ مشترک توصیف کرد و گفت: “جمهوری اسلامی ایران درگیر پروژه‌های زیربنایی مانند ساخت بسیاری از نیروگاه‌های برق آبی در تاجیکستان است. ”سنگتوده روسای جمهور افتخاری دو کشور در مراسم تحلیف در تونل ۲ “و” استقلال شرکت کردند. خوشبختانه مرحله دوم پروژه تونل استقلال امروز آغاز می‌شود و امیدواریم که اتمام آن هدیه‌ای ارزشمند برای جشن سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان باشد.

این مقام تاجیکی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم این پروژه به دلایلی به تأخیر افتاده است، گفت: مهم این است که امروز برای امضای قرارداد به اینجا بیاییم و شامل روشنایی، تهویه، اطفا حریق، دوربین‌های نظارتی و ... باشد. تنظیم.

گامی به سوی رشد و توسعه یک کشور دوست

محمد تقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، تونل استقلال را یک پروژه مهم و حیاتی برای تاجیکستان توصیف کرد و گفت که این تونل ارتباطی بین شمال و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

سفیر ایران یادآور شد: حفر تونل در این کیلومتر‌ها در شرایط سخت کوهستانی دشوار بود، اما خوشبختانه به لطف خداوند متعال این مرحله به پایان رسید و مرحله دوم نیز با موفقیت انجام شد.

قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد

صابری از مقامات ایرانی و تاجیکی به ویژه شرکت تشکر و قدردانی می‌کند فراب وزارت حمل و نقل تاجیکستان که تا زمان امضای توافق نامه کار را به طور جدی و بدون وقفه انجام می‌داد، گفت: “ما بسیار خوشحالیم که امروز گام دیگری در رشد و توسعه زبان و فرهنگ تاجیکستان برمی داریم. ”

سفیر ایران بر لزوم استفاده دو رئیس جمهور از فرصت‌های موجود برای توسعه روابط تأکید کرد و امضای بیش از ۱۷۰ سند نشان داد که ایران و تاجیکستان ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در زمینه‌ها و ابعاد مختلف دارند.

یک روز مهم برای روابط دو کشور

بهروز مرادی، معاون مدیرعامل شرکت آب و انرژی ایران، این روز را مهم و تاریخی خواند و گفت که خوشحالم که به نمایندگی از وزارت انرژی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل جمهوری تاجیکستان در این مراسم شرکت کرد. کووید امروز ۱۹ تلاش بی وقفه به ثمر رسیده است و شرکت‌ها توافق نامه همکاری در اجرای مرحله دوم پروژه تونل استقلال را امضا کرده اند. فراب من وزیر حمل و نقل تاجیکستان هستم.
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرکت، اجرای این پروژه گام دیگری در تقویت روابط بین دو کشور دوست و مشترک است. فراب این شرکت از تجربه، منابع مالی و فنی لازم برای اجرای پروژه‌های بزرگ زیربنایی برخوردار است و یکی از بزرگترین پیمانکاران وزارت انرژی ایران است. ایرانیان در ساخت پروژه‌های مختلف در تاجیکستان مشارکت دارند.

فرابپروژه را با موفقیت به پایان رساند

مدیر کل علی وکیلی فراب وی در سخنان خود یکی از جنبه‌های فعالیت شرکت را به خاطر آورد: فراب یکی از بزرگترین و باتجربه‌ترین هابیشتر آن‌ها این یک شرکت ایرانی با تجربه و سوابق عالی و درخشان در نیروگاه‌های برق آبی و حرارتی، حمل و نقل ریلی، نفت و گاز و پتروشیمی، ساخت مترو، بزرگراه‌ها و بزرگراه‌ها، صنعت آب و فاضلاب و چندین پروژه داخلی و بین المللی است. چندین سال متوالی به عنوان صادرکننده برجسته خدمات فنی و مهندسی به ایران معرفی شده است.
تجهیز بیش از ۶۵ درصد مترو ایران فراب نیروگاه‌های برق آبی با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰۰ مگاوات در ایران تحویل و ساخته شده اند.
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد
وکیل دادگستری در بخشی دیگر از سخنان خود: گروه فنی و مهندسی فراب، طراحی، ساخت و بهره برداری از سد‌های بزرگ و نیروگاه‌های برق “سنگتوده ۲، این نماد دوستی و روابط عمیق و جدایی ناپذیر بین دو ملت ایران و تاجیکستان برای سال‌های متمادی بوده است و خوشبختانه این دستاورد ارزشمند مهندسی نقش مهمی در تأمین انرژی مورد نیاز جمهوری تاجیکستان دارد.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: در ۴۵ سال خدمت، نیروگاه‌های زیادی را در داخل و خارج از ایران دیده ام و با اطمینان می‌گویم که این نیروگاه است. سنگتوده ۲ اثری است که از اعماق روح سرچشمه می‌گیرد و یکی از ویژگی هاستبیشتر آن‌ها این یک پروژه در سطح جهانی است. ما امیدواریم که برای سایر پروژه‌ها در تاجیکستان نیز همین کار را انجام دهیم.

مدیر ارشد اجرایی فراب وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سهم الشرکه فراب وزارت حمل و نقل تاجیکستان ۵۰/۵۰ در این پروژه قرار دارد و اگر کمک دوستان تاجیکستان انجام شود، ما سعی خواهیم کرد این پروژه را قبل از جشن سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان به اتمام برسانیم. من قول می‌دهم تا زمانی که رئیس جمهور تاجیکستان این پروژه را به خوبی شروع کند و ما آن را شروع نکنیم، از هیچ کاری در این مسیر دست نخواهیم کشید.

مروری بر تاریخچه “استقلال”

پروژه تونل استالگل در ۷۰ کیلومتری شمال دوشنبه و دوشنبه – خجندارتباطات زمینی بین شمال و جنوب تاجیکستان را فراهم می‌کند.

تونل استقلال از دو حلقه موازی تونل تشکیل شده است، یکی به عنوان تونل اصلی مورد استفاده حمل و نقل عمومی و دیگری به عنوان تونل اصلی تهویه و زهکشی تونل. طول هر تونل حدود ۵ کیلومتر است دستکطول کل تونل‌ها در وسط حدود ۱۱ کیلومتر است.

تونل استقلال در زمان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۳ طراحی شد و در سال ۱۹۸۸ با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به پایان رسید.

سرانجام توسط پیمانکاران تاجیکی در سال ۱۹۹۹ از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه یافت. به دلیل مشکلات خاص پروژه و پیچیدگی کار، طی سال‌های گذشته کمتر از یک کیلومتر از کل ۱۱ کیلومتر حفاری شده است.

در سال ۲۰۰۴، این پروژه به یک شرکت ایرانی منتقل شد. صبور باش در سطح بین المللی “طی دو سال گذشته سپرده گذاری شده و ده کیلومتر باقیمانده حفاری و تلفیق شده است و اجرای این پروژه به عنوان نمادی از روابط ایران و تاجیکستان تلقی شده است.

پس از حفر تونل و انجام فعالیت‌های باقی مانده مانند بتن اثاثه یا لوازم داخلیاین تونل در سال ۲۰۰۶ در نتیجه کار بتنی در کف، سقف و دیوار‌ها و بخشی از عملیات تزریق در حمل و نقل عمومی با مشکلات مختلف عملیاتی که توسط دولت تاجیکستان در سال ۲۰۰۶ انجام شد، افتتاح شد. شد.

سرانجام، به دلیل بسیاری از مشکلات وسیله نقلیه، مانند سیل، نشتی آب در اطراف تونل‌ها، خرابی کف بتن و ...، این موضوع در سال ۲۰۱۱ دوباره در راس امور بین دو کشور و جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. شماره: ۵۰ ٪ مشارکت مالی، شرکت صبور باش به عنوان مسئول بازسازی تونل منصوب شد.

در سال ۲۰۱۳، دولت ایران تصمیم گرفت کار را به یک شرکت توسعه آب و انرژی ایرانی واگذار کند، که بودجه ویژه‌ای دریافت کرد، یک مجری و یک تیم پروژه تعیین کرد، وارد میدان شد و تونل را تکمیل کرد.

سرانجام، سال گذشته در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و تفاهم نامه همکاری بین وزارت نیرو و وزارت حمل و نقل تاجیکستان در مورد مرحله دوم پروژه تونل استقلال در تاجیکستان. شرکت فراب در نیروگاه سنگتوده ۲ و ابزار فنی و مالی مناسب با ۵۰ درصد مشارکت شرکت فراب این شرکت میزان اعتبار لازم، عملکرد و طراحی کار‌ها، تأمین و نصب سیستم‌های تهویه، روشنایی، ایمنی و نظارت بر آتش را انجام می‌دهد فراب باید انجام شود.
 
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد
 
قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان امضا شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرتال پارسی، تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۹، parsiportal.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین